Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CCindy schreef:Ik heb dit topic net naar mijn vader gestuurd. Ik schrik toch wel van de reacties, bijna iedereen is negatief over de proefperiode. Dat ben ik zelf ook, maar ik wil deze mensen wel een kans geven, want het klinkt allemaal goed voor Thiba. Wanneer ik nu zeg, proefperiode gaat niet door, kopen ze haar niet en dan zit ik weer zonder geinteresseerden. Ik kan nog wel proberen hen een aanbetaling te laten doen, of het volledige bedrag te laten betalen, of hen op vreemd terrein en bij mij thuis Thiba te laten proberen. Zij hebben echter al gezegd hier niet mee akkoord te gaan. Érg lastig, dus. Als wij met hun eisen akkoord gaan, hebben we dus geen cent ontvangen en gaat ze 2 weken daarheen. Dan moet ik ze puur vertrouwen...
CCindy schreef:Wanneer ik nu zeg, proefperiode gaat niet door, kopen ze haar niet en dan zit ik weer zonder geinteresseerden. Ik kan nog wel proberen hen een aanbetaling te laten doen, of het volledige bedrag te laten betalen, of hen op vreemd terrein en bij mij thuis Thiba te laten proberen. Zij hebben echter al gezegd hier niet mee akkoord te gaan. Érg lastig, dus. Als wij met hun eisen akkoord gaan, hebben we dus geen cent ontvangen en gaat ze 2 weken daarheen. Dan moet ik ze puur vertrouwen...
hollywood86 schreef:PBA_ schreef:teveel elende gezien. De ervaring is er bij bekenden van mij dat een eigen contractje niet rechtsgeldig is. Pas als deze via de notaris is gegaan.
Complete nonsens. Contractenrect is vormvrij is Nederland.
Eigen contract is gewoon rechtsgeldig. Zeg maar beter niets als je het niet weet
Overigens, ik zou mijn paard niet op proef afgeven en zéker niet zonder een volledige betaling.
Vjestagirl schreef:Dan hebben er rare dingen in het contract gestaan. Zelfde mondelinge afspraken zijn gewoon rechtsgeldig
mg911 schreef:Zou het niet doen.. Je hebt helemaal geen zicht meer op je dier.
Misschien kan je afspreken dat ze hem meteen kopen & gewoon het volledige aankoopbedrag betalen, maar dat als de pony toch niet bevalt en ze hem willen verkopen, dat jij de pony weer terug koopt. Zo voorkom je dat de pony in de handel komt en die mensen weten dat ze niet veel tijd kwijt zijn aan het verkopen van de pony etc. (wel in een contractje opstellen)
_brunette schreef:Ik ben ook bij een pony aan het kijken. Ik zou het erg op prijs stellen als ik een proefperiode zou hebben van 14 dagen. Ik vraag me namelijk af of deze pony ook zo braaf is op ander terrein en als er niemand bij is. Verder snap ik dat je het eng vindt en vind daarom een aanbetaling en contract niet meer dan normaal. Waar ik je wel op wil wijzen. Stel de pony valt toch tegen, wordt die mss weer doorverkocht. Dan weet je ook niet waar je paardje terecht komt.