Bril of lenzen tijdens het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag jij een bril of lenzen tijdens het rijden?

Bril. Ik heb altijd een bril op
79 (32%)
Lenzen Ik heb normaal een bril op
17 (6%)
Lenzen Ik heb altijd lenzen in.
150 (60%)

Totaal aantal stemmen: 246

Marije_Kaoma

Re: Bril of lenzen tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:00

Ik heb normaal lenzen in, maar een bril voor erbij.
Normaal rijd ik ook met lenzen, maar als het heel stoffig is dan met een bril, omdat het anders niet fijn is. Ook als het heel koud is rijd ik met bril, omdat ik toen het -20 was een paar weken terug bevroren lenzen kreeg. Dat was dus niet echt prettig :+
Mij maakt het eigenlijk niet echt uit wat ik op/in heb.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:07

Ik heb altijd me lenzen in, en idd zoals meer een bril voor er bij. Maar rijden met bril heb ik 1x gedaan en doe ik echt nooit meer!! Dat ding glee de hele tijd van mijn neus en beslaat idd met uitstappen.
Zelfs met stof heb ik geen last van mijn lenzen!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 23:45

Mij hebben ze aangeraden om met bril te rijden, ivm stof, zand enz..

Dus ik rij altijd met bril-zonnebril.. 8-)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:06

ik heb lenzen gehad, daar reed ik ook mee, maar heb snel droge ogen en als er dan 1 zandkorreltje of stofje in mn oog komt doet dat zo'n pijn! dat voel ik dan de hele rit als ik met m'n ogen beweeg of knipper.

Nu rijd ik met bril, dat is toch een stuk rustiger voor m'n ogen. Het zakt wel iets van je neus soms, maar dat vind ik niet zo storend.

Mevai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:35

Ik twijfel op het moment zelf of ik m'n bril op ga houden. Ik vind lenzen kopen enkel voor het paardrijden wel wat prijzig.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:36

Marlous1991 schreef:
Dat ding glee de hele tijd van mijn neus en beslaat idd met uitstappen.

Dan moet je niet zo hijgen :D :D :D

Onderschat vooral het effect van stof of zand in je ogen met lenzen in. Dat is echt niet prettig :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:11

Heb 1x lenzen gedragen met rijden en toen het zand/stof er achter kwam, was dat zacht uit gedrukt geen pretje.
Draag altijd mijn bril, zonder zie ik geen drol :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:26

Ik heb geloof ik -3,75 aan allebei m'n ogen dus zonder bril of lenzen zie ik echt alleen maar een waas :+ Ik rij eigenlijk altijd met m'n lenzen in, heb die overdag ook altijd in, m'n bril heb ik eigenlijk alleen voor als ik geen zin heb in m'n lenzen :+ Ben ook bang dat ik anders glas in m'n ogen krijg oid als ik val.. Het enige probleem is dat het met lenzen in wat vervelender is als je een keer zand of zo in je oog krijgt, maar goed.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:21

Ik draag altijd mn bril, ook met rijden, nooit last of onhandgheden gehad. Alleen als t regent is het wat irritant(helemaal als je geen binnenbak hebt) maar als ik even snel droog met mn hand komt dat ook wel goed ;)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:26

eerst had ik harde lenzen, maar deze kon ik absoluut niet verdragen.. reed dus altijd met bril, liep eigenlijk altijd wel met bril (heb +8 en een bril sinds mijn 1ste, ben nu 14 :Y) aangezien ik mijn harde lenzen gewoon niet in wilde. Tijdens een springles ben ik gevallen en is mijn bril kapot gegaan, dwars doormidden :') we hadden ons in het buitenland wijs laten maken dat ik alleen harde lenzen kon ivm cylinder, maar dit bleek pure onzin te zijn: ik kon ook zachte lenzen hebben! ben nu ong een maandje overgestapt op zache lenzen, vind ze zo veel fijner! rijd er nu ook gewoon mee, geen last meer van stof dat op je bril blijft zitten en geen kapotte brillen meer :D
nooit meer anders! :))

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:38

Dat verschilt per keer. Ik vind het helemaal niet vervelend om met bril te rijden, dus heb ik veel last van mn ogen, of ben ik te lui om mn lenzen in te doen rij ik gewoon met bril.

Wat ik me af vraag, omdat sommige praten van erge pijn bij een zandkorrel, hebben jullie harde of zachte lenzen? Toen ik naar de opticien ging voor de eerste keer lenzen vroegen ze wat voor sport ik doe. Toen ik dus zei dat ik aan paardrijden deed zei zij meteen dat ik dan zachte lenzen moet, omdat je dus met harde lenzen veel meer last hebt van stof en zandkorrels.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:42

ik nu dus zachte, met harde kon ik het niet uitstaan, deed bij mij zo'n pijn! :=
met zachte voel je (bijna) niks, veel fijner dus :j

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:46

Trouwens, als er stof op je bril komt is het misschien niet een beter plan de bak te sproeien :+ ?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:46

NienSCHaap schreef:
Heb 1x lenzen gedragen met rijden en toen het zand/stof er achter kwam, was dat zacht uit gedrukt geen pretje.
Draag altijd mijn bril, zonder zie ik geen drol :+
He das pas handig.... daarom laat jij alles liggen als je paard /3 heeft gemest.. 8-) :)) :))

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:51

Ik had harde lenzen (waar dus stof achter ging zitten) maar op een gegeven moment was een vriendin van mij van paard gevallen en was 1 van der lenzen (harde) geknapt en had ze een splinter nog in haar oog zitten.
Dat is ook geen pretje, toen overgestapt op zachte lenzen maar kon er niet goed mee overweg en mijn ogen raakte behoorlijk geirriteerd, nog wat andere soorten/merken lenzen geprobeerd.
Maar heb het gehouden bij een bril, eerst had ik ook gewoon glazen glazen ;) en ondanks dat ik van paard vloog gingen de glazen niet stuk of wat dan ook, hij vloog hier en daar wel eens van mijn hoofd bij een beste val maar overleefde het super.
Nu heb ik kunstof glazen met oog op het kan wel eens knappen, maar door al dat zand enzo zitten er behoorlijk veel krassen op en vind ik het maar niks!
Zonder bril zie ik echt geen fluit, heb 1x op wedstrijd gehad met inrijden dat ik zonder bril moest, maar reed iedereen van de sokken of gewoon tegen op _O-

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:54

Ligt er helemaal aan of ik die dag m'n bril op heb, of m'n (zachte) lenzen in heb. :)

Heb met beide geen problemen. Tja, m'n bril zakt wat vaker van m'n neus, maar goed, dan duw ik 'm gewoon weer even terug op z'n plek. :D
Rijd heel af en toe ook wel eens zonder bril.. Dan zie ik de bakletters wat minder scherp, maar ja, dat maakt ook niet zo heel veel uit.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:55

Ik heb lenzen heb af en toe mijn bril op als ik last heb van mijn ogen.
Met rijden heb ik ook altijd lenzen in. Als ik ze niet in heb zie ik de letters niet meer wat ik toch wel vervelend vindt. Ook kan ik dan mensen niet herkennen die langs de kant staan te kijken ;)
Rijden met bril heb ik nog nooit geprobeerd maar lijkt me niet fijn iig.

Ik vraag me wel af of de mensen die met lenzen rijden harde of zachte lenzen hebben.
Ik rijd zelf met zachte lenzen, volgens mij heb je dan niet zo snel last van zand etc. dan met harde lenzen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:48

Ik heb harde gehad. Moet je echt niet doen met paardrijden! wat een hel zeg. Had het idee dat het zand zo hard schuurde tussen mijn lenzen dat ik het gevoel had dat het diepe strepen in mijn ogen achterliet. Jeetje wat doet dat zeer :(

chiquitoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:28

Ik heb altijd lenzen in, dus bij rijden ook.
Erg prettig, tenzij die uitvalt. Maar das nooit handig :')

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:35

'Vroeger' droeg ik continu lenzen, maar door verstening op mn oog mag ik geen lenzen meer dragen en heb ik mij een nieuwe bril aan laten meten. Ik rijd dus altijd met bril. Heb vrij grote glazen, dus ik wordt niet echt beperkt in mijn zicht hiermee. Deze blijft ook super zitten met rijden. Mijn vorige bril gleed altijd van mn neus en dan werd ik dus wel beperkt in mijn zicht. Zonder bril/lenzen rijden werkt niet, dat zie ik vrij weinig haha! Ben echt super blij met mijn bril, het heeft wat gekost maar dan heb je ook wat :j

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:36

Ik heb ook altijd lenzen in.. Heb nog nooit met bril gereden :=

stip2112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:39

nu bril, maar lenzen lijkt me toch fijner, ga het een proberen

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:48

Ik heb een bril én lenzen, maar gebruik ze allebei niet met rijden.
Het scheelt dat ik nog makkelijk kan zien zonder...

Anders zou ik lenzen indoen, lijkt me praktischer.

Valerie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:34

Ik heb alleen lenzen en daar sport ik ook mee (paardrijden en voetbal) . Ik voel eigenlijk niet eens dat ik lenzen in heb. Ik heb geen bril, die wil ik er wel voor erbij. Maar voor het sporten vind ik het niet zo praktisch.. Ik rij meestal buiten, dus ik heb ook geen last van stofjes en eigenlijk als ik in een binnenbak rij heb ik ook geen last !

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:59

Ik zet al ruim 10 jaar lang mijn bril 's ochtends vroeg als eerste op en 's avonds laat als laatste af, daartussen blijft hij de hele dag op mijn neus zitten.
Heb er daarom ook absoluut geen last van, ook niet met paardrijden. Je moet wel even zorgen dat hij strak genoeg zit zodat die niet
afzakt en als die dat doet met warm glibberig weer trekt ik altijd een rare smoel zodat ik 'm weer omhoog kan wiebelen :').
Ik heb heel wat snoekduiken van mijn paard af gemaakt (van alles gekneusd, nek op 2 plaatsen gebroken) maar nog nooit heeft mijn
bril daaronder geleden. Dan moet je echt vol met je gezicht in het hek landen ofzo, brilglazen breken niet zomaar. Heb wel een periode zachte lenzen
gedragen maar vond het toch niets, het ging snel irriteren met zand en stof.. Heb ik een paar maanden vol gehouden en toen weer voor een bril gekozen.