Ervaringen Bodyprotector!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SylviaPlath

Re: Ervaringen Bodyprotector!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:09

Omdat ik de afgelopen maanden (winter=frisse paarden en ik ben nog lang niet bok-proof) ook al een paar keer pistezand heb mogen happen, ben ik ook al even bezig met informatie over BPs in te winnen. Het was hier al gezegd, maar ik wil maar even bevestigen: de betere BPs zijn écht wel 100% waterproof.
Ik wou ook eerst voor een opblaasbare gaan (omdat de meeste ook de nek beschermen), maar vind ze toch nog een pak duurder en iets minder gebruiksvriendelijk (omdat je inderdaad na elke val het gaspatroon moet vervangen). Heb van verschillende mensen ook ontzettend goede dingen gehoord over de BPs met blokjes, dus daar ga ik nu naar uitkijken. Dat zijn mijn persoonlijke overwegingen natuurlijk...
Vroeg mij wel af of het kwaad kan als je wat gewicht verliest ofzo? Door de klittenband kan je hem alsnog doen aansluiten aan je lichaam natuurlijk, maar ook als je een kledingmaat smaller wordt (een gewichtsverlies van 5kg ofzo, niet meteen -20kg natuurlijk...)? Heeft iemand ervaring met hoe rekbaar zo'n BP is, en is het dan nog even veilig?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:13

Sylvia, ik heb een how's, had die gekocht toen ik nog een cupmaatje F/G had, toen had ik borstverkleining gedaan en heb nu een kleine C. En kon de BP nog aantrekken aan de zijkanten dmv veters en hij zit gewoon mooi aangesloten nog steeds. :j Zit natuurlijk voor ietsjes losser dan ik gewend was ( :D ), maar niet zodanig dat ik dus een andere maat zou moeten :)

floor69

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:29

Toen het min 10 was vond ik mijn BP erg stijf, maar bij temperaturen boven 0 is ie prima. Ik ben er helemaal aan gewend en sinds een lesgenoot na een val hoefafdrukken had in haar BP, hou ik hem zeker aan.

En het leukste: je hoeft geen sportbeha meer aan als je je BP aan hebt want je borsten kunnen geen kant op ;)

SylviaPlath

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:35

@MelanieB: Super, klinkt goed! Bedankt, nu kan ik met een gerust hart me er eentje aanschaffen in de maat die ik nu heb!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:37

Ik zou het niet afraden maar ik heb er wel mee gehad dat de bp mij meer pijn deed dan het vallen en hij paste wel gewoon goed .....

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:44

Vraag me af of ie echt wel pastte horzlover ;) want dat hoort dus niet.
Kan ook zijn dat je bo zodanig stijf of te dik is dat ie je pijn doet tijdens vallen, maar een goed passende bp hoort je geen pijn te doen :n dan is het niet goed aangemeten

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 22:47

Ow ik rijd nu zonder vind ik persoonlijk fijner maar ik denk dat een Bp ook een stukje vertrouwen geeft.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:36

Ik heb twee jaar geleden precies hetzelfde gehad dat ik ook mijn rug had gebroken door een harde val op mijn kont.

Ik rij sindsdien ook altijd met een bodyprotector. Ik heb er eentje van racesafe met die blokjes dus echt een super fijn ding heb er echt geen last van! Het is alleen een beetje warm in de zomer...

me88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 16:03

zijn die racesafes ook te koop ergens in een winkel of alleen maar op internet?

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:46

Ik heb een bodyprotector van HB. Erg fijn vind ik. Deze kun je ook verstellen bij je schouders, wat bij sommige niet kan. Eerst had ik een andere zo'n betonblok van Riderpro nou die zat van geen kanten, paste wel gewoon goed maar was té dik om in te bewegen, althans voor mij. Ik rijd er mee op ieder zadel en heb hem 4/5x per week aan. Ik rijd gewoon niet meer zonder. Ben wel eens heel lelijk gevallen (paard bovenop mij gestaan) en de hoef afdrukken stonden duidelijk in mijn bodyprotector. Volgens de dokter, als ik dat ding niet aan had gehad kon ik dat dus nu niet meer vertellen.