de deken die ze op dat moment op heeft en Stable boots. Die beschermen voor mijn paar precies genoeg. Zonder durf ik niet is ze wat lomp voor...
suffie
Geplaatst: 22-02-12 21:43
Mijn paarden krijgen niets om in de trailer, alleen als ze met z'n tweeën staan dan achter springschoenen i.v.m. aftrappen achterijzers.
xAnthea
Geplaatst: 23-02-12 02:39
Hij heeft uiteraard een halster om en een gewoon simpel touw om hem vast te zetten. Mijn pony & paard hebben altijd bescherming om; Hoge transportbeschermers. Vroeger deed ik niets om, maar doordat m'n pony ooit eens naast de trailer stapte en daardoor een lelijke wond opliep, doe ik het altijd aan.
Ik heb geen speciaal transport deken ofzo, maar in de winter laat ik de dekens gewoon om (dat hangt ook af van de temperatuur, als het vriest, houden ze het op, is het rond de 5 graden, dan gaat het af).
Het was trouwens de eerste keer wat wennen en ze wilden die dingen uittrappen, maar de 2e keer was dit al voorbij.
& Nog een reden waarom ik ze nu altijd aandoe: Mijn paard ging voor de 5e keer geloof ik op de trailer. Hij wou niet, en enkele stalgasten kwamen helpen. Het lukte niet zo goed, dus gingen ze de longe halen. Uiteindelijk ging hij er dan op, en ik kruip onder het barretje vooraan, schiet hij toch weer achteruit waardoor ik hem moest lossen. De stalgasten probeerden hem tegen te houden met de longe, maar hij was zo in paniek dat er geen houden aan was. Meneer was dus weg... Richting de grote baan. Opeens stopt hij, springt ie over de beek, recht de prikkeldraad in. M'n hart bonsde zo hard, zo bang was ik nooit. Ik liep er achter, dan kwam er een auto, stopte en wou hem vangen, maar dat lukte niet. Hij week uit, recht het weiland in. Daar konden we hem uiteindelijk vangen. Ik vreesde het ergste door die prikkeldraad, maar het viel geweldig goed mee. Hij had een paar sneeën over z'n lichaam en hoofd, die totaal niet diep waren en gemakkelijk te verzorgen was met Isobetadine. Zijn transportbeschermers hingen nog om (wel een beetje gedraaid en gezakt, maar nog om) en die waren een klein beetje beschadigd. Ik wil er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als hij die dingen niet om had, ook omdat hij nog enkele meters met die draad rond z'n benen hing...
_Cher
Geplaatst: 24-02-12 15:47
Ik heb bij mijn paard altijd pees + kogel beschermers om in de trailer, maar dit is meer omdat ik dan ga rijden en dan doe ik ze al vast om. Meestal heeft ze ook nog een wollen deken en/of fleece deken op.
matharitje
Geplaatst: 24-02-12 15:49
Eigenlijk wel een punt, zou beter ook geen transportbeschermers meer gebruiken want ze gaat er met 4 op en komt er met 0,1,2,3 terug af. Als ze er al eens met 4 terugafkomt dan zijn ze enorm hard naar beneden gezakt.
Is een gewoonte van mn eerste paardje omdat ze enorm stresseerde.
Mijn pony haar deken wissel ik voor een zweetdeken. Ze heeft het snel warm. Om de benen of bandages of peesbeschermers.
Al heb ik haar de laatste keer met dikke deken en niks om haar benen op de trailer gezet. Had nergens tijd voor wilde zo snel mogelijk weg met haar. (haalde haar terug na de verkoop)
anais96
Geplaatst: 26-02-12 18:20
Pony- Lage transportbeschermers - dun dekentje (ligt aan weer natuurlijk..) Paard- Neopreem beenbeschermers - zweetdeken (hij zweet héél snel op vw..)
Picassox
Geplaatst: 26-02-12 18:22
Leren halster om (i.v.m. sneller breken bij ongelukken) en hoge transportbescherming en voor er ook nog springschoenen onder. Transportbescherming past prima en beschermt goed, paard is er ook aan gewend mee te lopen.
In de winter, met extreme kou, heb ik een wollen deken en een fleecedeken tijdens het vervoer om. Iets minder koud, zomerdekentje of fleecedekentje Bij warmte gewoon bloot
opisop_shop
Geplaatst: 26-02-12 18:25
zonder deken (heb deze winter wegens zwangerschap nog geen wedstrijden gereden, volgend winter wel dus even kijken welke deken hij dan opkrijgt ipv zijn outdoordeken) en met hoge transportbeschermers. Zou inmiddels wel zonder kunnen, die van mij was aan het begin nogal mallotig op de trailer (vastliggen enzo... ), bij mijn pony's gebruikte ik nooit beschermers maar die waren gewoon schaapmak op de trailer en deze niet Kort ritje (naar de wei brengen ofzo) gaat gewoon zonder beschermers inmiddels.