prijs voor een pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:58

ik denk dat je niet veel meer dan 1500 euro moet rekenen voor zo'n pony,
een pony met wedstrijd ervaring heb je niet nodig, dus dat schilt al weer.
aan de leeftijd kan het ook niet liggen want hou ouder de pony hoe goedkoper vaak... (of juist een hele jonge:P)

veel succes met zoeken... je komt vast wel wat naar wens tegen... :D

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 14:59

mariska1408 schreef:
ik denk dat je niet veel meer dan 1500 euro moet rekenen voor zo'n pony,
een pony met wedstrijd ervaring heb je niet nodig, dus dat schilt al weer.
aan de leeftijd kan het ook niet liggen want hou ouder de pony hoe goedkoper vaak... (of juist een hele jonge:P)

veel succes met zoeken... je komt vast wel wat naar wens tegen... :D

hahaa, bedankt!

0kayleigh0

Re: prijs voor een pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:06

veel succes met zoeken!!
je komt vast wel iets tegen, die ene flugel (of zoiets?) is ook heel leuk!! :D

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 15:06

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:06

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:07

tussen de 1000 en de 2500 reken maar op!
Wij hebben in de zomer vooral pony's voor de handel, die we dan groen kopen, zadelmak maken en hierna aan een leuk huisje wegdoen.
en dan zit het tussen die prijs!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:13

MachoXRuby schreef:

Persoonlijk denk ik dat die een beetje te oud is, wat al eerder gezegd is tegen je, mbt een andere pony van die leeftijd.

Zoals ook al veel mensen gezegd hebben: Haflinger / Fjord... Ben ik het ook niet mee eens, ik weet ook niet hoe je daar tegenoverstaat. Maar een Fjord, ook al wordt het vaak gezegd, is over het algemeen (Uitzonderingen daargelaten!) geen kinderpony. Ze zijn erg sterk, erg slim en hebben 'gevoel voor humor' (dwz, niet dat ze staan te lachen, natuurlijk, maar ze hebben, over het algemeen, streken). Ze hebben vaak een consequente ruiter nodig en, uitzonderingen natuurlijk weer daargelaten, dit zijn kinderen vaak niet.

Kan je misschien niet eens samen met je instructrice/instructeur-oid op het internet gaan kijken. Die kennen jouw niveau, kennen jou als persoon, en weten waar je naar moet kijken. Ik denk dat dat beter is, dan dat je op eigen houtje, of hier op Bokt, serieus gaat kijken. Uiteindelijk kennen we jou niet. :-)

En de prijs... in de leeftijds categorie 10-15, D of E, reken toch echt maar boven de 2000 euro met de wensen die je hebt. En dan ben je er nog niet, natuurlijk. Passend zadel, hoofdstel en andere benodigdheden kosten ook minimaal zo'n 1000 euro bij elkaar.

Succes!!!

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 15:17

StefenYnia schreef:
MachoXRuby schreef:

Persoonlijk denk ik dat die een beetje te oud is, wat al eerder gezegd is tegen je, mbt een andere pony van die leeftijd.

Zoals ook al veel mensen gezegd hebben: Haflinger / Fjord... Ben ik het ook niet mee eens, ik weet ook niet hoe je daar tegenoverstaat. Maar een Fjord, ook al wordt het vaak gezegd, is over het algemeen (Uitzonderingen daargelaten!) geen kinderpony. Ze zijn erg sterk, erg slim en hebben 'gevoel voor humor' (dwz, niet dat ze staan te lachen, natuurlijk, maar ze hebben, over het algemeen, streken). Ze hebben vaak een consequente ruiter nodig en, uitzonderingen natuurlijk weer daargelaten, dit zijn kinderen vaak niet.

Kan je misschien niet eens samen met je instructrice/instructeur-oid op het internet gaan kijken. Die kennen jouw niveau, kennen jou als persoon, en weten waar je naar moet kijken. Ik denk dat dat beter is, dan dat je op eigen houtje, of hier op Bokt, serieus gaat kijken. Uiteindelijk kennen we jou niet. :-)

En de prijs... in de leeftijds categorie 10-15, D of E, reken toch echt maar boven de 2000 euro met de wensen die je hebt. En dan ben je er nog niet, natuurlijk. Passend zadel, hoofdstel en andere benodigdheden kosten ook minimaal zo'n 1000 euro bij elkaar.

Succes!!!

ik kijk dit zoiezo niet alleen maar met mijn ouders. ik kijk ook alleen alvast wat rond zodat ik weet wat ik wil (wil pas in het voorjaar pony kopen). maar bedankt voor de tips! ;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:20

[quote="MachoXRuby] ik kijk dit zoiezo niet alleen maar met mijn ouders. ik kijk ook alleen alvast wat rond zodat ik weet wat ik wil (wil pas in het voorjaar pony kopen). maar bedankt voor de tips! ;)[/quote]

Dan is mijn volgende vraag: Hoeveel weten je ouders van paarden? Ik bedoel dit echt niet rot, hoor, maar ik heb al de nodige narigheid gezien, omdat ouders zeggen iets van paarden te weten, en vervolgens durft kind-lief niet meer te rijden omdat de pony geen combinatie vormt met de ruiter.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 15:23

StefenYnia schreef:
[

genoeg ;) me vader heeft ook altijd gereden vroeger! dus dat komt wel goed :) maar we zijn bezig met een stal dus als die af ik komt de pony pas (heb wel al een shet). dus ik ging vast wat rond kijken, als het echt sirieus wordt bemoeien me ouders zich ermee!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:31

Nogmaals, ik bedoel het echt niet vervelend, maar 'vroeger' is een ruim begrip. Ook 'rijden' is een ruim begrip. Ik geloof je, daar gaat het echt niet om, en het is natuurlijk niet mijn toekomstig paard. Maar de paardenwereld veranderd steeds, en mensen verzinnen steeds betere manieren om eventuele gebreken te verdoezelen. Als iemand 20 jaar geleden ergens op een boerderij rondhobbelde op het oude karrepaard van een kennis (Ik zeg maar wat om een voorbeeld te geven, he, niet dat je vader niet kan rijden. :-) ), is dat een heel ander verhaal, dan wanneer iemand vandaag de dag dagelijks tussen de paarden zit, weet welke nieuwe middeltjes op de markt zijn om een gebrek bij een paard te verbergen, en hoe dat ze dit moeten zien aan een paard.

Natuurlijk weet ik dat ik nu een heel negatief beeld geef, en dat echt niet alle mensen zo zijn, gelukkig, maar het is iets waar je rekening mee moet houden, en dat zijn zaken die jouw vader zich tegen die tijd ook hard moet afvragen, want uiteindelijk gaat het om jouw veiligheid. :-)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:04

Heel veel succes met het zoeken van een pony. Ik zou je toch nog even graag een paar belangrijke tips willen geven voor je tot aanschaf overgaat. Ga meerdere malen de pony proefrijden. En als het mogelijk is ook buiten de baan op want daar wil je de pony uiteindelijk voor gaan gebruiken. Zorg ook dat je zelf de pony uit de wei kunt halen en poetsen zodat je ook weet hoe de pony in de omgang is. En dat het met zadelen end ook braaf is. Verder is het misschien handig om eens een instructeur mee tenemen als je een keer gaat rijden zodat die kan oordelen of het goed past met rijden.
En verder nog een hele belangrijke laat het paard klinische keuren. Zegt niet alles maar toch zeker wel belangrijk een DA kan ook dingen zien en kun je veel aan hebben.
En ga niet voor de goedkoopste misschien moet je dan gewoon nog even wat langer door sparen maar verkijk je niet op de goedkope paarden. Kunnen leuke tussen zitten maar ook paarden die iets mankeren zeker als ze wat ouder zijn kan er weleens slijtage zitten bij die paarden.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:07

mag ik vragen waar je woont, want misschien weet ik nog wel een manege die voor jou een pony heeft

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:09

StefenYnia schreef:
Nogmaals, ik bedoel het echt niet vervelend, maar 'vroeger' is een ruim begrip. Ook 'rijden' is een ruim begrip. Ik geloof je, daar gaat het echt niet om, en het is natuurlijk niet mijn toekomstig paard. Maar de paardenwereld veranderd steeds, en mensen verzinnen steeds betere manieren om eventuele gebreken te verdoezelen. Als iemand 20 jaar geleden ergens op een boerderij rondhobbelde op het oude karrepaard van een kennis (Ik zeg maar wat om een voorbeeld te geven, he, niet dat je vader niet kan rijden. :-) ), is dat een heel ander verhaal, dan wanneer iemand vandaag de dag dagelijks tussen de paarden zit, weet welke nieuwe middeltjes op de markt zijn om een gebrek bij een paard te verbergen, en hoe dat ze dit moeten zien aan een paard.

Natuurlijk weet ik dat ik nu een heel negatief beeld geef, en dat echt niet alle mensen zo zijn, gelukkig, maar het is iets waar je rekening mee moet houden, en dat zijn zaken die jouw vader zich tegen die tijd ook hard moet afvragen, want uiteindelijk gaat het om jouw veiligheid. :-)

oke ik zal het wat beter samenvatten, de kan van mijn vader is een een 'paardenfamilie'. mijn vader is met ponys opgegroeit en vooral omdat mijn opa (mijn vanders vader) er erg veel intresse in had. hij reed ook wedstrijden enzo en had/heeft genoeg ervaring met paarden. nogmaals als ik pas serieus naar een pony opzoek ga, ga ik dit niet zelf doen! :j

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:09

nicky_rilana schreef:
mag ik vragen waar je woont, want misschien weet ik nog wel een manege die voor jou een pony heeft

in den bosch!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:11

moet je eens bellen naar manege het schijndelswoud misschien hebben die iets leuks

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:14

nicky_rilana schreef:
moet je eens bellen naar manege het schijndelswoud misschien hebben die iets leuks

oke dankje

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:17

nicky_rilana schreef:

kan je daar ponys kopen ?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:18

Is een draver niks.
Zitten vaak hele lieve paardjes tussen die veel gewent zijn.
Vaak verkeersmak, en een proefje tot de L red je er makkelijk mee.
Prijs is rond de 1000 euro.
Dan heb je vaak een E pony of klein paard.
Kan je er ook lekker lang plezier van hebben.
Soms zijn ze nog wat jonger maar wel erg braaf.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:19

MachoXRuby schreef:
nicky_rilana schreef:

kan je daar ponys kopen ?

die hebben er regelmatig wel te koop staan, als je gewoon belt en zegt wat voor pony je wil, misschien hebben ze wel iets of misschien zegt ze wel dat ze ergens nog iets weet.

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:26

nicky_rilana schreef:

is dat een manege of handelsstal?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:29

volgensmij officeel een manege, maar ze verkopen er ook wel wat

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:30

MachoXRuby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 18:30

nicky_rilana schreef:
volgensmij officeel een manege, maar ze verkopen er ook wel wat

maar dan verkopen ze toch nooit zo'n super lieve betrouwbare pony zoals ik wil?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:31

ja wel