Bevroren drinkbak!? TIP van de maand!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Bevroren drinkbak!? TIP van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:34

Hooinet eromheen en dan vastmaken aan dikke stoeptegel op de bodem van de bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:38

:)* Dat kan ik wel eens proberen. Hebben die ongebruikte hooinetten ook meteen een nut :Y) :))

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:48

Moet even offtopic hierop reageren...
Heb zelf ook lang kokend water in kruik gedaan voor het slapen gaan. Dit vreet het plastic aan de binnenkant aan en is een tikkende tijdbom.
Wa er bij mij gebeurde? Toen ik een x bijna sliep, is de hele tuit er in 1x afgescheurd. Gevolg? Brandwonden op mijn hele onderlijf!!! Op mijn voeten is het jaren na die tijd nog steeds te zien...
Geen kokend water dus in kruiken en kruiken waar dat mee gedaan is meteen vervangen!!
Heb toen de hele nacht onder de douche gezeten en heb echt veel pijn gehad.
Dit was dus mijn tip voor de winter :o .

Was overigens GEEN oude kruik!

Aartje schreef:
iklieftponys schreef:
Erg goed bedacht!
alleen.... neem absoluut NIET de kruiken van de action! daar zit een giftig stofje voor paarden (en andere dieren ook) aan!! Even als bewijs: lik maar eens over de kruik heen, jajaja heeeel vies ik weet het, maar wat je dan proeft is voor een paard heel erg giftig! beter kun je er dan een kruikenzak omheen doen, die wordt dan wel nat maar dat maakt niet uit. Ik waarschuw even, want die kan echt gevaarlijk zijn!

edit: nog wel een tip: zet er een bak met sneeuw bij, als ze de sneeuw gaan eten krijgen ze ook vocht binnen. (geldt ook voor andere dieren, weet uit eigen ervaring dat het erg goed bij konijnen werkt, en volgens mij bij paarden ook)

Vraag me af hoe je hieraan komt..
Sowieso hangt de warme kruik in een bak met koud of hooguit wat louw water dus ze geven dan niet af. Je moet inderdaad niet het warme water wat in de kruik zit aan ze geven want dat is inderdaad vies van smaak geworden. Maar ik doe het al 3 dagen nu zo en het gaat super goed.
Ik gebruik deze kruiken thuis ook al jaren met kokent water en ze doen het nog steeds prima. Volgens mij zeggen ze dat alleen uit voorzorg(?) 60 graden is natuurlijk ook al lekker warm en dus prima, daar niet van.

Tis gewoon een tip, dus..
Doe ermee wat je wilt ;)

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 15:07

Dat is wel een goed idee. Nu moet ik emmers sjouwen, en dat water bevriest ook. Ik neem aan dat het dan ook gewoon in de emmers kan?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:31

Wow, super goed idee! Denk alleen dat de mijne er, zoals vele anderen, ook mee aan de wandel gaat. Hij pakt namelijk alles op wat niet vast zit.
Goede tip van tamary! Ik ga hem denk ik vast maken aan iets wat te zwaar is voor hem om op te tillen en onderin leggen. :j