Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marjan1986 schreef:Denk dat geen 1 stal binnen nu veel warmer is dan de buiten lucht! Of je moet er een terras verwarmer boven hebben....Ik heb het ook gewoon over een binnenstal, waar alle deuren dicht zitten!
doe je zo je best

mabellean schreef:mijn tinkers verharen ook al flink. Ik had altijd begrepen dat het niet aan de temperatuur ligt wanneer de haren loslaten maar het aantal licht uren. Dus de donkere nacht wordt korter en de haren laten los. Dat heeft niks te maken met de hoge temperaturen van een aantal weken geleden. Verder staan ze dag en nacht buiten kunnen in een schuilstal en doen het prima. Ze slapen buiten min 20 geeft nog geen problemen.
marjan1986 schreef:mabellean schreef:nou kan je 1 ding vertellen in die tien jaar dat ik paarden heb, heb ik nog nooit meegemaakt dat ze al zo vroeg verhaarden! Vacht groeit nu ook weer heel hard aan! Zoals ze vorige week verhaarden. Zo groeit 't nu weer... Dus dat van die licht uren gaat voor die van mij niet op. Hoe hebben de paarden het op ijsland dan?? Bijna geen wintervacht?? Aangezien 't daar langer en vaker licht is, zelfs in de nachten word 't soms niet donker..
marjan1986 schreef:mabellean schreef:mijn tinkers verharen ook al flink. Ik had altijd begrepen dat het niet aan de temperatuur ligt wanneer de haren loslaten maar het aantal licht uren. Dus de donkere nacht wordt korter en de haren laten los. Dat heeft niks te maken met de hoge temperaturen van een aantal weken geleden. Verder staan ze dag en nacht buiten kunnen in een schuilstal en doen het prima. Ze slapen buiten min 20 geeft nog geen problemen.
nou kan je 1 ding vertellen in die tien jaar dat ik paarden heb, heb ik nog nooit meegemaakt dat ze al zo vroeg verhaarden! Vacht groeit nu ook weer heel hard aan! Zoals ze vorige week verhaarden. Zo groeit 't nu weer... Dus dat van die licht uren gaat voor die van mij niet op. Hoe hebben de paarden het op ijsland dan?? Bijna geen wintervacht?? Aangezien 't daar langer en vaker licht is, zelfs in de nachten word 't soms niet donker..
marjan1986 schreef:nou kan je 1 ding vertellen in die tien jaar dat ik paarden heb, heb ik nog nooit meegemaakt dat ze al zo vroeg verhaarden! Vacht groeit nu ook weer heel hard aan! Zoals ze vorige week verhaarden. Zo groeit 't nu weer... Dus dat van die licht uren gaat voor die van mij niet op. Hoe hebben de paarden het op ijsland dan?? Bijna geen wintervacht?? Aangezien 't daar langer en vaker licht is, zelfs in de nachten word 't soms niet donker..
Zal zo ff foto's op de computer zetten!! die heeft hem echt vermaakt!! mijn andere paard trouwens ook, maar jeetje wat een haar ondanks de deken hahaha, was net zo blij dat die aan het verharen was! nou hij kweekt het nu dubbel terug... hihi pluklief schreef:Ik ben bij mensen geweest in Canada, toen zij nog in noord Canada woonde werdt het weleens -40. De ijslanders genoten en stonden vrolijk buiten en speelde erop los!
Mijn eigen ijslander geniet nu ook, eindelijk staat ze niet meer te zweten op de weide