paard op ijzers in de sneeuw??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Re: paard op ijzers in de sneeuw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:13

Mijn paard staat nu niet meer op ijzers, maar vorig jaar wel.. Het insmeren met vasaline etc hielp allemaal niet, sneeuwringen deed m'n hoefsmid niet.. Heb toen sokken aan getrokken, zijn wat paren door heen gegaan maar het hielp wel!

laura_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 23:48

Hallo,

ik heb ook een paard die heeft ook ijzers. Ivm met haar hoefkatrol mogen die ijzers er niet af ook niet in de winter. We willen haar toch graag paar uur in de wei zetten dus moesten we er ook wat op doen. We hadden ook echt van alles geprobeerd: vet, sneeuwbeslag, dicht tapen, handdoek rond doen en bij been er rond vast tapen, maar niks werkt. Mischien kan je de hoef dicht spuiten met schuim. Dat word hard en komt er niks meer in. Ik weet niet of het werkt heb zelf ook niet geprobeerd. :)

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 16:20

die van mij loopt gewoon met ijzers in de sneeuw...
klonten zitten er wel onder... maar valt best mee...
na de tijd even goed uitkrabben en dan weer lekker op stal

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 13:30

Sneeuwbeslag (rubber tussen ijzers) ideaal! Heb het er dit jaar voor t eerst onder gehad,alleen was de sneeuw 5 dagen later weg hahaha. Volgend jaar gaat het er bij mij gewoon onder zodra er weer vorst voorspeld wordt.

ponieke10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:37

bij ons gaat in de winter er alles af