Hoe wapen jij je tegen de kou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:19

Van boven naar beneden :P

- Muts
- Sjaal (soms twee)
- Hemd
- Shirt
- Vest
- Regatta outdoor vest (Van Softshell of zoiets, heerlijk warm)
- Wind/regendichte jas
- Joggingbroek (Soms met panty of legging eronder)
- Dikke sokken
- Bergschoenen

En uiteraard gewoon ondergoed :+

Dniekje

Re: Hoe wapen jij je tegen de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:42

thermoshirt, legging onder broek, handschoenen, 2 vesten en een jas.
en een goede tip voor je voeten, dunne sokjes, dan boterhamzakjes en dan dikke sokken! lekker warme voeten krijg je ervan!

Ilsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:47

IK heb ook altijd 6 lagen aan en een thermobroek onder mijn paardrijbroek en dan sinds dit jaar
het beste wat ik gekocht heb. Handschoenen op batterijen, kan er zelfs mee paardrijden en iedereen heeft koude handen en ik zweet me kapot :)

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:48

Ik rij niet; alles is hier bevroren. Als ik naar stal ga heb ik gewoon een T-shirt + trui + spijkerbroek + thermolaarzen aan en een dikke jas en sjaal. Ohja verder nog dikke sokken

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:48

Ik ben zo blij met mijn winterpak :D

Ondergoed, hempje en een thermoshirt, eventueel een thermolegging als het echt heel koud is, en dikke sokken. Mountain Horse Alaska pak erover aan, sjaal om, handschoenen aan en een Buff onder mijn cap. Dan heb ik het eerder te warm dan te koud :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:50

Ik trek met dit weer een skibroek over mijn rijbroek aan, heerlijk warm :) Koude voeten heb ik ook niet in mijn gevoerde laarzen met hele dikke zool. Heerlijk :)

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:04

Nou ik heb vandaag maar één van de twee gereden ik kreeg me toen koude tenen, dus ik heb die andere maar even aan de longe gedaan.
Ik had een thermolegging daar overheen een rijbroek, een trui daaroverheen nog een trui en dan nog een vest en nog een jas. Chaps en schoenen met daarin een wolletje.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:08

Hoe ik net naar stal ben gegaan: muts, sjaal, trui met daaronder gewoon een hemdje, legging onder m'n spijkerbroek, twee paar sokken en gewone laarzen en dan handschoenen, en had het niet koud hoor! :P

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:13

Was van de week de kou zo zat, ik denk ik kleed mij zo dik aan dat ik het niet meer koud kan hebben. Heb dus een thermobroek aangetrokken, daaroverheen een rijbroek en daarover mijn skibroek. 4 paar sokken, met plastic zakjes ertussen en de schoenen van mijn vriend (paar maatjes groter). 6 Skipulli's met daarover een ski-jas. 2 paar handschoenen (fietshandschoenen, met daarover gewone)en een sjaal met capuchon over mijn hoofd. Heb 3 uur buiten gelopen alsof het zomer was.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:32

Zit dat wel een beetje een legging onder je rijbroek??

Ik heb judphurs aan met 2 paar sokken, een panty onder de rijbroek, een hemdje,thirt, truitje en fleecetrui en daarboven een jas en sjaal. :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:33

Dniekje schreef:
thermoshirt, legging onder broek, handschoenen, 2 vesten en een jas.
en een goede tip voor je voeten, dunne sokjes, dan boterhamzakjes en dan dikke sokken! lekker warme voeten krijg je ervan!

haha hoe kom je erop? :D Maar ik zal t eens proberen :)

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:38

Ik draag een thermobroek onder mijn rijbroek en heb 1 lang shirt aan dan nog een dikke vest (ponyclubshirt) dan nog een fleecevest en mijn jas, voor mijn voeten heb ik van die thermopaardrijlaaren :=

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:09

Vanochtend had ik het volgende aan tijdens mijn buitenrit van 3 uur. Ik heb het absoluut niet koud gehad!
- Thermoshirtje
- Coltrui van katoen, niet eens zo dik
- Katoenen vest met aan de binnenkant een fleecelaagje
- Fleece sjaal
- Winterjas
- Cap
- Thermohandschoenen van neopreen van HH
- Legging
- Skisokken
- Thermorijbroek van neopreen van HH, dat ding is echt geweldig!!
- Dr. Martens

Ik heb het echt geen een moment koud gehad, eerder warm! Die thermorijbroek is fantastisch, er gaat geen wind doorheen en houdt de kou echt buiten. Die had ik eerder moeten kopen. Het is echt een rijbroek model, sluit ook mooi aan. Daardoor kun je er ook echt goed mee rijden.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:13

uggs , leggin onder rijbroek of legging onder heerlijk warme jogging als ik gwn ga poetsen. 2dikke truien en winterjas.
vandaag was het -12 hier :brr:

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:20

hemd, longsleeve, wollen trui, wollen ijslandse trui, legging, paardrijbroek, kniekousen, thermolaarzen, winter jas, handschoenen. Moet zeggen dat ik gister echt ijskoude handen had, en dat in mijn thermohandschoenen, echt irritant. Ook mijn bovenbenen waren bijzonder koud... Weet niet zo goed wat ik daar tegen moet doen, met een skiebroek gaan rijden misschien. Zou ook echt niet weten welke paardrijhandschoenen nou echt warm zijn.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:25

Vanochtend met -16 de deur uit gegaan. Thermolegging, rijbroek, skibroek + skisokken. Hempje, thermoshirt, longsleeve, fleecevest en jas. Dikke sjaal en muts erbij en het was príma te doen!! Heb gewoon simpele leren handschoenen. Ben de hele dag buiten geweest.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:37

legging, spijkerbroek. Shirt, dik vest en sjaal. handschoenen met dikke wanten erover heen en een muts. Thermo rijschoenen met beenwarmers en dikke sokken. Prima te doen!

FellowH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:47

Ik had vandaag dikke skisokken en daar zakjes overheen en zo in mn jodphurs.
Een hemd, een trui en nog een trui en een winterjas.
Een sjaal en oorwarmers (oorwarmers trouwens niet tijdens het rijden maar de tijd dat ik geen cap op me hoofd had, had ik oorwarmers op :D ) en dikke handschoenen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:38

Hmm, thermobroek, dikkere rijbroek, 2 paar sokken, ariat grasmere met bontzooltjes, dikke sjaal, oorwarmers onder mn cap, dikke jas, dik vest, dikke handschoenen en als ik van mn paard afstap mn uggs aan, ik haat winter :')

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:55

Laagjes :D

Bovenlichaam is een thermos hemdje, shirt langemouw, t-shirt, fleecevest (met van die gaten in de mouw voor je duim) en dan een ongevoerde water en winddichte jas.
Dan doe ik een thermosbroek en spijkerbroek aan. Sokken doe ik eerst lange paardrijsokken (daar overheen dus thermosbroek) en daar overheen weer gewone dunne sokken
zodat die thermosbroek ook goed blijft zitten. Schoenen zijn wandelschoenen van Human Nature (levi), die dingen zijn zo heeerlijk warm en waterdicht.
Dan doe ik lederenhandschoenen aan en dan de mouwen van mijn vest (daar zitten van die gaatjes voor je duimen in) over deels de handschoenen heen. Muts op en dan
ben ik er helemaal klaar voor.

Dat ziet er dan zo uit :') (geen muts op hier en fotografeer handschoentjes aan (zonder vingertjes).
Afbeelding

Paard staat zo raar omdat ik haar net voor bereidde op 't steigeren
http://img825.imageshack.us/img825/5368/mz3g0077.jpg

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:06

Om warm te blijven op stal/te paard doe ik eigenlijk niets speciaals. Gewoon in beweging blijven, dus uitmesten, met paard werken enz. Het helpt wel dat de zon schijnt :))
De grootste uitdaging is om warm van huis naar stal en weer van stal naar huis te komen. 't Is namelijk 3 kwartier fietsen. Warm blijven is een kwestie van genoeg aantrekken. Behalve de gewone kleren (broek en trui enzo, dus wat je thuis al aanhebt) draag ik een bodywarmer, sjaal, fleecevest, warme overbroek (soort dekbed in broekmodel), jas, muckboots, hele warme wanten en een muts. En dat gaat prima zo, van die wanten krijg ik zelfs een beetje klamme handjes zo warm zijn ze dus op stal heb ik ze meestal niet eens aan. En dan terug op de fiets weer wel, lekker warm :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:29

Ik blijf zoveel mogelijk in huis, dat is voor mij echt de enige optie :j
Ben sinds de sneeuw niet meer buiten geweest...

Weet ook niet hoe koud het nu is, maar de laatste keer dat ik buiten was had ik een werkjas van m'n Pa aan en gewoon joggingbroek. Ongelofelijk hoeveel pijn mijn handen toen deden, waren gewoon ijsklonten :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 03:42

Ik werk op een stal en als ik aan het werk ben draag ik het volgende:
joggingbroek, rijbroek, spijkerbroek, 3 sokken (2 lange, 1 korte), t-shirt, trui, vest met capuchon, zo'n softshell jasje en dan nog een dikke jas, en dan nog een muts!

Als ik op mijn eigen paard ga rijden doe ik het minder extreem, dan laat ik dat vest weg en de spijkerbroek ook en ook geen muts :P

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 04:06

Heb thermo broek en trui aan met daar over fleece trui, skibroek en ski-jas. Snowboots, sjaal en oorwarmers (passen onder me cap). Hiermee doe ik de stallen, weiland mesten hooi en water vullen etc. En rijden doe ik ook nog met deze outfit! Heb het nog niet koud gehad :-)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 04:20

Ik wil sommige van jullie best eens zien, volgens mij zijn jullie echt van die michelin
poppetjes :D hier trouwens niet veel anders hoor ;)
1 paar sokken.
broek (soms spijker als ik niet ga rijden anders een rijbroek)
skibroek.
t-hirt.
trui
jas
handschoenen.
Sjaal/kol
Muts of cap

Ik heb het eigenlijk helemaal niet koud, vandaag uren buiten geweest heerlijk zeg. :z