Quellian schreef:Lijkt me zo stik benauwd?
Bedoel je die Buff? Nee, integendeel. Moet je natuurlijk niet de fleeceversie nemen maar de gewone dunne katoenen. Het is hele dunne t-shirtstof.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moon10 schreef:Om mijn luchtwegen te beschermen (vooral nu: astma/vrieskou/hardlopen is geen goede combinatie) draag ik een Buff. Heb 'm deze week ook aan een bokker geadviseerd die er nu al heel veel plezier van heeft. Ik ga hier geen reclame maken voor een verkooppunt maar als je googled op Buff krijg je genoeg informatie.
bloementje3 schreef:ik gebruikte zo ding die ze voor het skieën hebben alleen het nadeel is wel hij zit over je hele hoofd en dat is vrij warm onder je cap, je hebt ook alleen kragen die je tot over je neus kan trekken alleen ook erg warm.
Bij minder koud weer is het fijner om een dunnere zakdoek strak voor neus en mond te hebben
JuliaP schreef:bloementje3 schreef:ik gebruikte zo ding die ze voor het skieën hebben alleen het nadeel is wel hij zit over je hele hoofd en dat is vrij warm onder je cap, je hebt ook alleen kragen die je tot over je neus kan trekken alleen ook erg warm.
Dat soort ski-maskers heb ik ook weleens gezien.![]()
Bij het dragen van een zakdoek kan je zelf bepalen welke je draagt bij welk weertype![]()
Wanneer het erg koud is draag ik daarom gewoon een dikkere stof zakdoek.
Bij minder koud weer is het fijner om een dunnere zakdoek strak voor neus en mond te hebben

Maykoe schreef:Ik heb tijdens het rijden ook heel vaak last van hooikoorts. Ik deed er niks aan, maar ik denk dat ik dat van die zakdoek ook ga proberen, en anders (als het niet te duur is) koop ik misschien zo'n Buff. Ik had wel een bivakmuts maar die is dus gestolen. (Werkte wel extreem goed)
Zorg er ook voor dat hij hoog zit tot net onder je ogen :
!