Geen gehoor bij niet passend zadel!! steeds raarder verhaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:56

Jeetje net helemaal gelezen... duimen dat je de rest terug krijgt!! +:)+

_Gerdien_

Re: Geen gehoor bij niet passend zadel!! steeds raarder verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:07

wat een ellende, voordat je weer lekker kan rijden met je paardje. Heb je inmiddels het zadel al terug kunnen doen?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:20

Jemig wat een verhaal, en vooral dat het al maanden voortsleept! Onbegrijpelijk, iemand die ook nog lid is van de NVZR zou je toch iets anders van verwachten - zegt ook wel weer iets over wat dat 'keurmerk' toevoegt.

Lichtpuntje is dat je rechtsbijstandsverzekering hebt. Hopelijk krijg je het grootste gedeelte van je geld terug.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 00:57

Hoop dat je je geld terug krijgt!

Ninon Schutte is zeker een fijne. Ik heb in april een nieuw zadel bij haar gekocht. Goede service, heerlijke zadels! Ben er zeer tevreden over :)

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 02:18

Terugvorderen bij de bank! Als het 85 dagen geleden is dat je het hebt overgemaakt kun je dat direct terugboeken! Wedden dat ze je dan wel weet te vinden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 06:03

Inderdaad de bank bellen en het terugvorderen, als jij wel netjes betaald, en zij net de beloofte service geeft en een goed zadel wat je bij een zadelmaker mag verwachten, dan vind ik ook niet voor diegene t recht om geld te ontvangen, of in iedergeval in korte termijn het zadel te maken. Zo krijgt je paardje ook misschien wel last van de rug en dat is niet de bedoeling. Ik hoop voor je dat je je geld terug kan vorderen en dat je elders misschien een wel goed passend zadel kan vinden !

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 08:12

Bedankt weer voor de berichten!
De brief vanuit de rechtsbijstand is 1 1/2 week geleden bij haar binnengekomen en ik heb nog niets gehoord.
Ik ga maar weer bellen met de rechtsbijstand, want dit schiet zo niet op.
Het lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk... -O-

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:19

pff je hebt wel een lange adem nodig zeg! Zit de rechtsbijstand maar achter zn broek! Wat de 2 posters boven je zeggen kan helemaal niet is alleen bij automatische incasso.

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 08:25

jeetje wat duurt het lang.. Kun je haar niet nogmaals bellen en evt voicemail inspreken met de vraag om je terug te bellen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:30

Hesterve, het kán wel, ik was opgelicht en kon dit aantonen ook via brieven etc dat ik binnen zoveel tijd mijn geleverde product zou krijgen en nooit ontvangen etc. Ik kon netjes bij de bank dit laten zien en heb ook gewoon mijn geld terug gekregen.

Plus automatische incasso, is dat niet maximaal 30 dagen ?

En rechtsbijstand mag soms ook wel inderdaad wat sneller zijn, als je hun nie achter de vodden zit kan het soms wel lang duren.

Neemt ze op als je belt? of laat ze m dan gewoon gaan of iets ? En een aangetekende brief is dat wat? Dat je kan aantonen dmv haar handtekening dat zij de brief wel gehad heeft en dus gelezen heeft? Niet dat ze aankomt van ik heb de brief van de rechtsbijstand niet gehad etc

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:44

Wow, dit is wel echt heel slordig..dat niet reageren is nog het vervelendste, want dan kun je gewoonweg niet tot een oplossing komen.
Je bent helaas niet de enige en het is eeuwig zonde dat ze het zo op zn beloop laat en niet op de site meld als zij buiten bereik is oid..dit is vaker voorgekomen nl.

Veel succes, ik hoop dat je rechtsbijstand snel opschiet, want dit kan echt niet hoor van die winkel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:43

Jeetje zeg, wat een gedoe. Hopelijk gaat het met de rechtsbijstand nu wel wat opleveren.
Ook al moet je daar soms ook een hele lange adem voor hebben.

Terugboeken gaat helaas niet lukken.
Dat is alleen met een automatische incasso (dus als een ander wat van je rekening heeft gehaald).
En dan moet dit binnen 56 dagen worden teruggeboekt.
Heb je het zelf overgemaakt, dan ben je overgeleverd aan de welwillendheid van de ontvanger.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 08:58

Ik neem zelf geen contact meer met haar op, als het eenmaal via de rechtsbijstand loopt is het verstandig dat zij alle communicatie verder doen.
Terugstorten kan niet, het is geen automatische incasso en ik ben (volgens de bank) niet opgelicht.
Ik heb het zadel wel ontvangen en dat het niet goed is, is een geschil nu tussen haar en mij met de rechtsbijstand als tussenpersoon zegmaar..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:23

Nou hopen voor je meid, dat de rechtsbijstand wat gaat doen dan, vaak moet je hun ook wel achter de vodden zitten anders duurt t eeuwen.
Ik hoop dat het opgelost word, of jij evt je geld terug krijgt zodat je elders wel een goed zadel kan halen !

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:09

Ik heb ook echt schoon genoeg van haar... beloven dat het gauw klaar is, en beloven dan te bellen, maar je hoort niks.
kan haar ook steeds niet bereiken, erg vervelend!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:05

Mioux dat is inderdaad de uitzondering op de regel maar hier niet van toepassing.
retivi: Heb je al iets van de rechtsbijstand gehoord? Plan van aanpak?
Nibbit ook slechte ervaring met haar?
Succes alletwee!

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 21:45

De rechtsbijstand heeft opnieuw de brief doorgestuurd. Uiteraard daarbij vermeld dat dit al de tweede brief is en er nog geen reactie is gekomen.
Helaas is het wettelijk verplicht dat de zadelmaakster nog een kans gegeven wordt om het op te lossen, maar omdat ik haar al 2 'oploskansen' heb gegeven is het geloof ik na deze brief klaar en wordt ze gesommeerd. Ik hoop niet dat ze ondertussen failliet gaat ofzo, dan kan ik naarmijn geld fluiten ben ik bang...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 06:24

Ik heb mn zadel terug maar het past voor geen meter, ik ga nu naar een ander want beter dan dit wordt het niet vrees ik..

Ze is wel superaardig en denk dat het tuigen maken etc haar beter ligt dan de zadels.
Vond haar ook echt niet duur, maarja het moet wel goed ;)

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 07:59

Ze is inderdaad aardig, maar daardoor geeft het wel een soort vals vertrouwensgevoel.
Want uiteindelijk, hoe aardig ze ook is, lost ze problemen niet op!
Ik heb liever iemand die onaardig is en zijn werk goed doet en problemen naar behoren oplost.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 13:31

Nou hier een 'update'.
Ze heeft gereageerd naar mijn rechtsbijstand.
Daarin geeft ze aan dat ik het zadel nooit heb gebruikt waarvoor het bedoeld is.
Ik zou hem gebruiken als longeersingel, terwijl ik er op zou moeten rijden (heb hem dus alleen opgelegd aan de longe of hij niet weer zo ging schuiven, dat is in totaal 3x geweest).
Mijn paard zou heel erg veranderd zijn sinds de eerste passessie, niet waar ik heb hem gewoon gereden met mijn zus haar zadel.
Zij geeft dus aan dat het allemaal mijn eigen schuld is en nu heeft zij volgens haar €625,- kosten gemaakt die ik volgens haar aan haar moet maken.
Kortom een belachelijk verhaal, ik ben zo onderhad WOEST!
Ik ga vanmiddag de rechtsbijstand bellen over hoe en wat verder.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:37

Dat is apart, waar heeft zij nou kosten aan gemaakt dan?

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:47

wat een ellende heb je zeg. wel apart dat zij kosten aan jou gemaakt heeft..jij zit al tijdennnnnnnnnnnn zonder een goed zadel dat past.

hopelijk kun je de ellende snel achter je laten

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 14:13

Tja na deze brief nu heb ik geen hoop op een snelle afhandeling.
Ze heeft geen enkel bewijs en het is allemaal totaal ongegrond wat ze zegt, maar ze is dus in ieder geval niet van zins dit netjes en snel op te lossen. Nu kan ik waarschijnlijk een aantal andere onafhankelijke zadelpassers langs laten komen om te laten bevestigen wat iedere idioot ziet, dat het zadel totaal niet past!Het is echt heel vervelend! Om moedeloos van te worden... Normaal ben ik echt niet van het iemand naar beneden halen oid, maar dit is echt ongehoord. Het voelt echt heel erg poedersuiker!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:05

Ik kan iedergeval als jouw instructrice bevestigen dat je paard totaal niet veranderd is sindsdien en dat het gevaarlijk zou zijn op te stappen aangezien het zadel van het begin af aan zo slecht lag dat er ongelukken zouden gebeuren + dat je mijn zadel geleend heb en dit zadel paste voor, tijdens en na de aanpassingen van haar zadel.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:46

Wow nu wordt ie wel heel bont. Geen reclame voor deze zadelmaker!
Succes met de verdere afwikkeling, niet opgeven, gewoon volhouden.