kan je met spijkerbroek rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:26

Ja dat kan, maar je leren zadel slijt wel sneller. Ik reed een hele tijd altijd met spijkerbroek.

Anoniem

Re: kan je met spijkerbroek rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:59

ja, dat kan :) alleen wel zonde van je broek en je hebt minde grip

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 14:01

kan prima, maar als je metalen decoratie op het kontvlak van je broek hebt kan je je zadel beschadigen.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 03:03

Kan makkelijk, maar niet met alle spijkerbroeken :P Ik doe het zelf ook wel eens, gewoon op een Engels zadel. Wat is het geworden?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 03:27

Bij een (stap) bosritje gaat het goed.. maar echt trainen met spijkerbroek kan wel, maar is alles behalve confortabel..

abeltje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 08:17

Ik rij altijd met spijkerbroek. Ik heb zelf een wat losse. Maar doe niet te veel moeite ze in de rijlaarzen te stoppen want dat gaat wel irritant zitten hahah :D

esmespitfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:54

Ik rij momenteel niet maar ik zat er gisteren middag op na dat hij half uurtje had gelopen metmijn instructie en ik stap gewoon op met spijkerbroek en stal/rijschoenen. Ik kan momenteel geen rijbroek en laarzen aan Maar ik merk er vrij weinig van. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik mijn knieen heb ingepakt door middel van breese. Maar last heb ik er zeker niet van ben allang blij dat ik er weer eventjes op zit.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:35

Ik heb het 1 keer gedaan maar het gevolg was BOEM....
Echt ik doe het nooit meer.

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 22:47

Je kan met spijkerbroek rijden, maar echt fijn zit het niet, vind ik persoonlijk :+

En ik ben eens finaal door m'n broek gescheurd toen ik aan het lichtrijden was :x
Dus dat doen we dus niet meer _O-

fibitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:28

Ik rijd soms ook met spijkerbroek hoor. Als ik geen tijd heb om mij nog om te kleden vb. Maar het is niet de meest handige kledingsstuk omdat deze soms schuurt en het is ook niet echt super voor je zadel. Om op te stappen is het ook niet echt handig want je kan je been niet zo hoog heffen (ik heb vb een paard van 1.80m dus dan ga ik altijd op een wat hoger stoeltje staan want anders scheurt mijn jeans denk ik :D)

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:15

Haha, ja dat had ik dus ... Awkward moment :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:20

Bijna iedereen op mijn manege rijdt met spijkerbroek (western). Ik rij ook wel eens met spijkerbroek als ik mijn rijbroek ben vergeten. Die draag ik namelijk nog wel altijd, aangezien ze nog niet doorgesleten zijn (helemaal niet zelfs, zien er nog prima uit) ga ik ze niet wegdoen :D Ze zitten ook lekker vind ik dus dat is het probleem niet.
Maar, ja, sommige mensen krijgen idd last van de naad. Ook heb je soms dat een spijkerbroek omhoog kruipt omdat je je been lang maakt, dan is je enkel bloot als je enkelsokjes aan hebt en dat kan koud zijn :)

Oh en je moet oppassen dat je niet uit je broek scheurt := (als je broek erg strak zit kan je daarop wachten als je je been over je paard heen zwaait..)

JumpingWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:15

Ligt een beetje aan je spijkerbroek, of die dikke naden heeft of niet. Ik zelf vind het niet zo fijn, maar het kan prima.

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:08

Als je een strakke spijkerbroek hebt is het altijd makkelijker. Zoals al gezegd is het wel slechter voor je zadel. Wat je ook kan doen om dit te voorkomen is een oude rijbroek altijd voor de zekerheid in je kast leggen(: heb je daar ook geen last van! Maar het is wat je zelf fijn vindt.

Zandkorrel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:18

Ik reed in het begin in een spijkerbroek, omdat ik toen simpelweg nog geen rijbroek had (eerste 2, 3 privélessen) Maar vond dat niet echt lekker zitten. Ik had de hele tijd het gevoel dat mijn broek zou scheuren, maar dat is gelukkig niet gebeurd :D

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:43

Het kan wel, maar zal minder goed zitten volgens mij :)

xElinexStone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:59

Het zit niet perse verkeerd. Het zit wel minder lekker omdat het er niet voor gemaakt is maar zo vreselijk is het niet. Wat alleen niet zo fijn is (eigen ervaring) is met een spijkerbroek tot op je knie wel in een zadel gaan zitten. Dat voelt absoluut niet fijn(;

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:38

Ik rijd ook wel eens met mijn gewone spijkerbroek. Vaak ga ik van het werk rechtstreeks naar stal en soms heb ik geen zin om me in de kou om te kleden, dus dan hou ik gewoon mn jeans aan. Lukt wel, maar het geeft toch minder mee dan een rijbroek!

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:08

Ik rijdt ook vaak met spijkerbroek!:) maar wel opletten dat je hem goed optrekt.. want het is me al vaak genoeg gelukt eruit te scheuren:$ oops haha

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:07

geen aanrader... 2x gedaan, de ene keer allemaal schuurplekken op mijn benen en de andere keer scheurde erruit :o

maartjevdven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:07

Het kan wel , maar een rijbroek vind ik persoonlijk fijnen :j
als je dat doet , zou ik wel een oude doen , want hij kan wel behoorlijk slijten

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:53

Puagaus12 schreef:
ik rij vaak zat met rijbroek, denk dat het wel kan :)

Haha, ik rijd ook met rijbroek, denk dat je spijkerbroek bedoelt?;P
Sorry vond het even grappig om te reageren,

Maar met rijbroek rijden kan geen kwaad. Je doet je paard er geen pijn mee, hooguit je zelf als het een wijde spijkerbroek is ofzo. Jeans kan altijd wel, maar het ligt er zelf aan wat je er van vind, de een kan er makkelijk mee overweg, de andere vind het knellen ofzo, en kan het niet.
Wat jij wilt! hihi. :D