Pas geleden anderhalf uur in de wei gestaan....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:17

Heleennn schreef:
marleen_usar schreef:
Jaag je paard op en van je weg, na een poosje komt hij vanzelf naar je toe.Wij doen dat altijd en het werkt perfect.

Doet mij een beetje denken aan een joinup. Dat zijn de grovere middelen, die ik persoonlijk niet zou gebruiken. Een join up is mentaal best zwaar voor een paard.

Ik zou hem ook gewoon een nachtje laten staan zonder voer. Maar er natuurlijk wel heengaan en aanbieden om mee te komen, doet hij dat niet, tja dan moet hij een nacht buiten zonder zijn portie voer... Dan leert hij het wss idd wel vanzelf.

Het hoeft niet perse zo heftig te lopen lijkt mij. Heb zelf ook wel eens een paard weg gejaagd wat niet wilde komen, na een rondje rennen kwam ze daarna toch maar richting mij gelopen. Een join-up komt iets meer bij kijken.

daantjuhhh

Re: Pas geleden anderhalf uur in de wei gestaan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:55

Nou lijkt mij ook!!

Daarnaast doe je dat met longeren bijvoorbeeld al.
Je laat je paard lopen en haalt hem daarna naar je toe.

Als je je paard in een longeercircel zet.
Je laat hem lopen en laat hem daarna naar je toe komen, denk ik niet dat je paard een trauma krijgt.

gretoes

Re: Pas geleden anderhalf uur in de wei gestaan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:44

staat er als jou paardje naar binnen moet nog een ander paardje bij?
Mijn paard komt altijd heel braaf.
Maar voorheen reed ik pony's waarvan 1 niet altijd wilde komen,
ik ging dan bij de andere staan en die gaf ik iets lekkers, een broodje, wortel of iets dergelijks,
ik maakt degene die niet wilde komen jaloers zeg maar, dit hielp altijd vrijgoed, en als ie dan wel
kwam had ik altijd iets lekkers in mn zak.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:53

Ik heb een pony gehad, die ook nooit wou komen.
Die moest de wei uit, omdat ze anders veel te dik werd.
Zodra ze mij zag komen, joeg ze de andere pony's ook weg bij mij.
Ook al kwamen die wel braaf.
Dus pakte ik haar als laatste, en wou ze dan nog niet komen en rende ze steeds weg, bleef ik erachter aan rennen.
Iedere keer als ze stopte weer laten draven.
Na een poosje was ze er dan zo zat van, dat ze wel kwam, ze had namelijk een bloedhekel aan werken, en moe worden.
Dan ging het vaak een week of langer goed, omdat ze bang was dat ze weer moest lopen.
Wat ook wil helpen, pak een takje, of iets anders, ga schuin met je rug naar de pony staan, zo dat ze net iets kunnen zien, maar net niet wat je hebt.
Ga met het takje frummelen, net doen of het vreselijk interessant is, maar niks zeggen, als ze dichterbij komt, weer een beetje afdraaien, zodat ze nog dichter bij moet komen om het te zien.
Net zolang tot ze heel dicht bij je staat, vaak kun je ze dan zo pakken.
Niet in 1 keer een grijpbeweging doen, maar eerst even aaien en dan halster pakken.