Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Nou een dochter van 9 maar no way dat ik die voorlopig de weg opstuur en al helemaal niet alleen met de jonge pony.
Ariebren schreef:Het valt mij hier ook weer op dat heel veel adviezen komen van mensen die één paardje op de manege hebben staan.
Ik vind dat TS heel goed bezig is.
Uit haar reacties zie ik dat ze weet waar ze mee bezig is.
nicole_hetty schreef:ik heb er helemaal geen moeite mee om mijn zusjes jaren lang te moeten begeleiden met een pony/paard. ik ben er altijd bij wanneer hun naar de paarden gaan. ( en ze weten dat als ze zonder mij heen gaan dat ze de paarden niet uit de bak/wei mogen halen en er niet bij in gaan. als de paarden een aai over de bol willen komen ze wel bij het hek en vanaf daar mogen ze hun aaien als ik er niet bij ben.)
ik denk dat ik het maar gewoon afwacht tot eind februari, dan zien we daarna wel of we hem willen houden ja of nee. zijn doen en laten op dit moment is niet geschikt voor kleine ( onervaren) kinderen. maar gezien ik het geen probleem vind of er zelf nog een aantal jaren tijd in te moeten steken ( of een leuk ervaren ruitertje voor hem te zoeken) is dat op zich geen probleem. alleen wil ik vanaf dat hij gekomen is tot eind februari wel voldoende vooruitgang zien in zijn gedrag en training om een goede pony te worden. het heeft geen haast, maar het moet er wel in zitten. en als mijn zusjes er in de loop van de tijd steeds een beetje meer mee kunnen doen is dat toch ook goed. dat geeft hun ook rustig de tijd om alles goed te leren, en op de kleine dingetjes te letten met de verzorging.
@ xsenny: die 2x dat hij wat heeft gehad was wel in 1 maand... op zich is 2 x wat gehad hebben niet zo veel. maar 2x in 1 maand vind ik wel veel. ( al kan dat natuurlijk toeval zijn) ook was het anders geweest als ik hem al langer had gehad. maar ik heb hem net en hij heeft nu al 2 x wat gehad. ik wil hem wel echt gebruiken voor het rijden en zo. als ik een weide maatje had willen hebben had ik wel gelijk gekeken om een paardje die een goed plek nodig heeft omdat de eigenaar de ruimte/ tijd/geld er niet voor heeft om een kneusje te onderhouden.