bodyprotector lelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:50

ZarcoTje schreef:
Maakt mij helemaal niet uit wat een ander ervan vind :+ In ben mijn leven nog niet beu en dat ding heeft al rake klappen voor mij opgevangen :(:) Lang leve bodyprotector, vond 'm in het begin niet zo comfortabel zitten, maar je went er snel aan en zou het nu zelfs raar vinden om zonder te rijden _/-\o_

+1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:52

Die dingen zijn zo lelijk en onhandig, maarja wel save..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:54

Ik vind ze helemaal niet lelijk eigenlijk.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:55

Idd ze winnen niet de schoonheidsprijs, maar dat doen caps ook niet!
Nee hoor mij kan het niets schelen ik denk liever aan m'n eigen veiligheid! Zeker omdat ik al plaatjes en schroeven in m'n rug heb, en nee dit komt niet door van het paard vallen

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:56

Winddancer schreef:
Ik vind ze helemaal niet lelijk eigenlijk.....

Bij niet iedereen staat het lelijk... En het ligt echt wel aan jouw figuur en dat van je BP...

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:57

SimoneUnique schreef:
Ikzelf heb een dunne bodyprotector, die alleen je rug beschermt... Die is erg fijn en je merkt en ziet bijna niet dat je m aan hebt :) http://www.dochorse.nl/Images/ProductIm ... 5d8363.jpg (ik heb deze in de volwassenmaat, omdat de kindermaat -vindikzelf- aan de voorkant een beetje raar zit ;P )

-edit- even een linkje van gemaakt, omdat ie anders wel heeel groot is :P

Hee waar heb je die gekocht als ik vragen mag ?
Die lijkt me echt handig zeg ! Nu rijd ik met bodyprotector voor zowel veiligheid als ondersteuning voor de rug.
Maar voor enkel ondersteuning voor de rug lijkt me ook handig op momenten dat het voor mij safe is om zonder bodyprotector te rijden (nogal een bokkerig paard nu, maar heb op elk paard tijdens het doorzitten sowieso snel last van mijn rug).

Lijkt me écht handig :j

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:07

Bij een bodyprotector gaat het er niet om dat je mooi, trendy of cool bent het gaat erom dat het jou als ruiter meer veiligheid garandeert. Zeg nu zelf vind je het belangrijker dan er super mooi en cool uit te zien op je paard of vind je het belangrijker dat je weet dat je een veel betere bescherming hebt voor het geval dat je valt?
Er zijn genoeg waargebeurde vehalen waarbij men er zeker van is dat het zonder bodyprotector een veel slechtere afloop zou gehad hebben, dus wie maalt er dan nog om wel of niet cool zijn? Als jij dat stom vindt omdat het niet cool of mooi is dan is dat eerder uit oppervlakkigheid lijkt mij want als je er echt over zou nadenken dan weet je het antwoord zelf ook wel op de vraag wat er telt: mooi zijn op mijn paard of veiliger zijn op mijn paard?

Anoniem

Re: bodyprotector lelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:08

Er is niks cools aan, maar als mijn nichtje dat ding niet om had gehad toen ze met haar paard uit de bocht vloog, had ze waarschijnlijk meer dan alleen een zware hersenschudding.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:09

Manegepaard schreef:
Er is niks cools aan, maar als mijn nichtje dat ding niet om had gehad toen ze met haar paard uit de bocht vloog, had ze waarschijnlijk meer dan alleen een zware hersenschudding.

Indd, als ik bij mijn ongeluk geen bp aan had, had je wss je rug gebroken, zij me moeder.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:42

Ik heb er zelf eigenlijk geen..maar ik vind het juist goed wie hem draagt! Voor de veiligheid

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:18

mooi?! het is een prachtige uitvinding! haha
maar idd ze zijn niet echt mooi in de zin van mooi, alhoewel er steeds meer te koop zijn die verschillen van elkaar. ik hem een blauwe RS zit ernom lekker, en vind hem niet echt lelijk zeker omdat je hem in bijna alle kleuren kan laten maken moet de kleur in ider gaval al leuk/mooi zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 04:48

Misschien niet echt mooi, maar het hoort een beetje bij de sport.

Een rijbroek,rijlaarzen en cap draag je ook niet omdat het mooi is, meer omdat het functioneel is.
(ik zie tenminste heel weinig mensen in rij-outfit op feestjes verschijnen of zo door de stad lopen omdat het zo mooi staat).

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:55

enzino schreef:
(ik zie tenminste heel weinig mensen in rij-outfit op feestjes verschijnen of zo door de stad lopen omdat het zo mooi staat).

_O- Dan weet ik niet onder welke steen jij het afgelopen jaar hebt gelegen, haha, maar het was dit jaar toch echt redelijk 'in' om met je rijlaarzen overal naar toe te gaan... O en dan nog het liefst die rubberen laarzen, gewoon onder een rokje ofzo. :r
Brrrrr, dat was pas lelijk ;)

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:15

Ik draag hem nooit vind het wel lelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:25

Loetie84 schreef:
enzino schreef:

_O- Dan weet ik niet onder welke steen jij het afgelopen jaar hebt gelegen, haha, maar het was dit jaar toch echt redelijk 'in' om met je rijlaarzen overal naar toe te gaan... O en dan nog het liefst die rubberen laarzen, gewoon onder een rokje ofzo. :r
Brrrrr, dat was pas lelijk ;)

Gekken heb je altijd ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:03

bedankt voor alle reactie's
maar als jullie echt problemen met dit topic hebben sluit ik hem liever
wil geen ruzie, maar een ding weet ik wel : vind caps 10x mooier
dan zoon BP maar ok ik respecteer al jullie reactie's
en indd nu ik zo lees : het gaat toch niet om de mooi maar om de save ga ik met jullie mee daarin!
bedankt dat jullie mij om hebben gepraat
gr hackny
p.s. reacties en meningen mogen wel geplaatst worden hoor ;)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:11

Ik vind hem ook helemaal niet lelijk! Ik heb er zelf geen één.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:46

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:53

Is er hier eigenlijk iemand die met een motor-body-protector rijdt?

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:07

Wat ik niet snap is waarom hier reactie's volgen in de trant van het moet niet mooi zijn enkel functioneel, rijspullen dienen om te sporten, niet als mode-item enz...
Onder welke steen jullie paardrijden weet ik niet :7 , maar ook de ruitersport draait tegenwoordig heel erg om mode...

Hoe hip is het tegenwoordig wel niet om je laarzen custommade te laten maken, helemaal naar je eigen wensen, zo speciaal mogelijk? Liefst nog een bijpassend en zo speciaal mogelijk wedstrijdjasje, wat natuurlijk moet matchen met je tuig... En qua caps is er ook genoeg diversiteit, zodat je er ééntje uit kan kiezen welke jij toch wel mooi genoeg vindt... Om nog maar over het grote aanbod aan winter- en zomercollecties te zwijgen. En dan de grootste gebruikersgroep van bodyprotectors; SGW'ers; een compleet aan elkaar aangepaste outfit EN JA, daar hoort ook een bijpassende kleur bodyprotector bij, want ja, anders; schandalig toch, een niet mooi matchend onderdeel?

Ik ben het er trouwens volmondig mee eens dat functionaliteit moet primeren, maar dat het enkel om functionaliteit draait in de paardensport is naar mijn mening dus zwaar overroepen.

Verder denk ik dat er intussen wel genoeg modellen op de markt zijn, in alle geuren en kleuren, waardoor je als je maar goed zoekt, altijd een bodyprotector zult vinden waarin jij je niet schaamt om in rond te rijden :)

HappyRiding1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:13

Ik rijd tegenwoordig ook met bodyprotector om. Geeft toch wel een iets veiliger gevoel. Er rijden ook steeds meer ruiters met protector en wordt dus eigenlijk steeds meer geaccepteerd, net zoals een helm. En er zijn ook verschillende modellen helmen en bpdyprotectors die ook wel mooi zijn.

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:15

Heb er zelf een gekocht omdat ik op kamp ging waar je ze moest dragen bij het springen. Ik draag hem niet met de lessen, maar het gaat om veiligheid. Iemand viel op het kamp, cap kapot, ze had een bodyprotector aan gelukkig :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:17

xSiep schreef:
Kijk maar eens in mijn profiel, zo lelijk vind ik hem niet hoor :n

Wow jij hebt echt een hele mooie! <3

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:18

Nee, ik vind het niet cool.
Nee, ik vind het niet mooi.
Ja, ik vind mijn veiligheid belangrijker dan mijn uiterlijk.

O:)

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:20

NadineBlabla schreef:
Nee, ik vind het niet cool.
Nee, ik vind het niet mooi.
Ja, ik vind mijn veiligheid belangrijker dan mijn uiterlijk.

O:)

_/-\o_