Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:52

Sjolvir schreef:
Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen te vergeten dat ik hem aanhad
en ben zo de auto in gestapt en naar huis gereden.
_/-\o_

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:12

Haha! Als hij zo fijn zit, dan zit het (letterlijk en figuurlijk) wel goed! :D
Maar inderdaad, het is misschien ook wel handig om bij een ruitersport winkel te kijken!
In een stad hier vlakbij zit ook een ruitersportzaak, ik denk dat ik daar maar een keer ga kijken ;)

jasmijn89

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:25

ik heb er een, en heb hem altijd aan! (net nieuw jong paardje).
zelf heb ik een racesafe heb alles aangehad in de winkel en deze zat het lekkerste van allemaal.
leuk in allerlei kleuren te krijgen, en zit perfect.. niets geen harnas idee!
gewoon lekker gaan passen, zal ik zeggen.
met springen lijkt het me geen overbodig aankoop, je zal maar een keer op een balk terecht komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 04:34

SerenePeace schreef:
Ik heb er zelf geen, en hoef er ook geen vind ik zelf.
Als je nou altijd op moeilijke paarden rijd, dan snap ik het wel, en vind ik het ook wel verstandiger!
Maar ik ben al honderden keren gevallen, en heb er nog niks aan over gehouden, dus ik geloof zelf eigenlijk niet dat ik nu opeens wel iets zou breken o.i.d.
Ook rijd ik niet zulke moeilijke paarden :o

Dat klinkt wat tegenstrijdig.
Je moet er dus een als je op moeilijke paarden rijdt, maar jij rijd niet op moeilijke paarden.
Maar je bent al wel honderden keren gevallen?

:7

Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:49

ik heb er 1x mee gereden, maar vond het niet fijn zitten.

kiki_enjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:34

IK rij met springen altijd met body ik had er eerst een en die zat niet fijn nu heb ik een nieuwe en zit heel fijn dus ben er blij mee en heb hem dan ook altijd aan mdt springen voor de veiligheid

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:43

Zit hij tijdens het rijden anders dan tijdens het passen. Want ik hoor velen hier nu zeggen dat ze er eerst een hadden die niet fijn zat en nu een betere hebben gekocht. Voelde je dan niet in de winkel al dat hij niet zo fijn zat?
En wat is handig om allemaal op te letten bij het kopen van een BP?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:48

qwerty14 schreef:
bij ons op de manege is het verplicht. de meesten hebben zo'n plak karton. maar ik heb een bodyprotector met blokjes. die zit natuurlijk niet zoals je gewone kleren maar hij vormt zich wel veel beter dan die anderen. degene die ik heb is bij een ruiterwinkel wel 120 euro, maar ik heb hem bij de sportwinkel Decathlon vandaan. Ik weet niet waar ze precies zitten, er zijn er maar een paar in NL, maar er zit er wel een in A'dam

http://www.decathlon.nl/NL/

daar is hij maar 60 euro!
ik zou je aanraden om wel een bodyprotector aan te doen. ik heb een hele boel verhalen gehoord van mensen die geen body aan hadden en toen hele erge ongelukken hebben gehad. voor mijn gevoel rijdt het veel veiliger.

ook en in kerkarde en dat was het het zijn er maar 2 in heel NL
( bheb ook die van decathlon met blokjes )

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:50

In Frankrijk hebben ze toch redelijk veel Decathlons?!? Niet dat ik helemaal naar Frankrijk ga :') , maar daar ken ik die naam van ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:00

dit zijn de plaatsen van de decathlons in frankrijk
dus als iemand in frankrijk is of erheen gaat bij deze:

Choix du département - Ain - Aisne - Allier - Alpes de Hautes-Provence - Hautes-Alpes - Alpes-Maritimes - Ardèche - Ardennes
- Ariège - Aube - Aude - Aveyron - Bouches-du-Rhône - Calvados - Cantal - Charente - Charente-Maritime - Cher - Corrèze - Corse-du-Sud - Haute-Corse - Côte-d'Or - Côtes d'Armor - Creuse - Dordogne - Doubs - Drôme - Eure - Eure-et-Loir - Finistère - Gard - Haute-Garonne - Gers - Gironde - Hérault - Ille-et-Vilaine - Indre - Indre-et-Loire - Isère - Jura - Landes - Loir-et-Cher - Loire - Haute-Loire - Loire-Atlantique - Loiret - Lot - Lot-et-Garonne - Lozère - Maine-et-Loire - Manche - Marne - Haute-Marne - Mayenne - Meurthe-et-Moselle - Meuse - Morbihan - Moselle - Nièvre - Nord - Oise - Orne - Pas-de-Calais - Puy-de-Dôme - Pyrénées-Atlantiques - Hautes-Pyrénées - Pyrénées-Orientales - Bas-Rhin - Haut-Rhin - Rhône - Haute-Saône - Saône-et-Loire - Sarthe - Savoie - Haute-Savoie - PARIS - Seine-Maritime - Seine-et-Marne - Yvelines - Deux-Sèvres - Somme - Tarn - Tarn-et-Garonne - Var - Vaucluse - Vendée - Vienne - Haute-Vienne - Vosges - Yonne - Territoire-de-Belfort - Essonne - Hauts-de-Seine - Seine-Saint-Denis - Val-de-Marne - Val-d'Oise - Monaco - Guadeloupe -

heb de plaatsen even wat kleiner gemaakt ivm anders wel erg lange post

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:10

Citaat:
Dat heeft er dus niets mee te maken. Zie voorbeeld hierboven...

Ik heb ook geen gek paard, en ben met springen ook nog nooit gevallen, maar toch draag ik mijn BP altijd. Niet alleen met trainingen, maar ook op wedstrijd.
Beginnende ruiters doen er verstandig aan om hem wel te dragen. Verder vind ik het bij springen ook verstandig. Bij de dressuur kun je wat meer een afweging maken of dat bij jou paard wel of niet nodig is. Springen is nou eenmaal wat risico voller...

Nee ok, dat is waar.
Maar toch zou ik er zelf geen aanschaffen, aangezien ik geen eigen paard heb, en ook niet meer op de manege rijd.
Ook is verzorgponylief op het moment aan het tobben met de benen, dus vind ik het zonde voor die ene keer dat ik op een ander paard rijd, aangezien BP's nog best prijzig zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:17

Hilde_Elisa schreef:
Zit hij tijdens het rijden anders dan tijdens het passen. Want ik hoor velen hier nu zeggen dat ze er eerst een hadden die niet fijn zat en nu een betere hebben gekocht. Voelde je dan niet in de winkel al dat hij niet zo fijn zat?

Had in eerste instantie niet zo'n dure die super lekker zat nodig, had hem alleen aan met crossen (en springen).
Dus vond het niet dramatisch als hij niet heel lekker zat. (zat ook niet vreselijk rottig hoor)
Die koste me toen 69.95 of zo. (equitheme)
Echter aangezien die uiteindelijk versleet en ik ondertussen altijd met bp reed vond ik dat ik wel mocht investeren in
een bp die veel lekkerder zat, maar ook duurder was. (190 euro, airowear)

Echter heb maar bedacht dat het een veel nuttigere investering is dan het zoveelste blij gekleurde shabrakje of peesbeschermer setje,
dan wel halster met touw.
En ik heb geen spijt

Let wel, je moet ze echt aanpassen, wat voor de een fijn zit is voor de ander een drama.
Dus zomaar op internet bestellen zou ik zeker niet doen.
Of je moet er 1 kunnen passen van iemand anders en die heel lekker vinden zitten.
Pasvorm is namelijk heel belangrijk bij het draagcomfort, overigens ook voor de veiligheid.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:47

Ik wilde der een gaan aanschaffen. omdat ik 2,5 jaar geleden ben gevallen op me rug en daar nog steeds last van heb. dacht een bodyprotector geeft meer steun. heb ik misschien wel minder pijn heb na het rijden toen ging ik er een keer mee rijden. na 10min heb ik dat verschikkelijke ding uitgedaan. niks voor mij. ik spring ook gewoon zonder

tepukky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:43

Hoi. Ik rij ook 1 keer in de week. Daar is het met springen verplicht.
De eerste keer zit het niet zo lekker. Maar ik rij nu altijd met. /3

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:04

Hilde_Elisa schreef:

Mijn eerste BP zat prima hoor... eenmaal druk aan het rijden, let je er niet meer op! Je maakt een afweging tussen hoe lekker hij zit en wat hij kost in de winkel. Maar als je hem echt vaak gebruikt en net iets meer comfort wilt hebben, kun je overwegen om een duurdere aan te schaffen. Als je op de manege net begint met rijden koop je toch ook eerst een wat goedkopere rijbroek en rubberen laarzen? Als je paardrijden na een jaar nog steeds leuk vind, kun je er over nadenken of het de moeite waard is om een wat grotere investering te doen en een duurder (en lekkerder zittend) merk aan te schaffen of leren laarzen. 200,= euro voor een BP is namelijk nog al wat!
Ik heb nu, na bijna 2 jaar, de afweging gemaakt dat ik het een goede investering vind, waar ik nog lang plezier van ga hebben. Maar toen ik begon met crossen, moest ik dat eerst nog maar eens even zien...

zilverenmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:45

weet iemand welke maat ik nodig heb voor een heel slank meisje van 9?

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:52

Ik heb een jong paard.vooral met buitenrijden heb ik hem om.laatst is mijn paard gaan steigeren, gleed uit en boem, daar lag hij op mij.thank god dat ik dat ding om had.
Vind met springles moet zon ding om.heb teveel zien gebeuren.
Ze beperken je wel iets en laat je vooral goed adviseren als je er een koopt.maar ook al zit et niet super, ben toch aardig blij dat de mijne wat klappen heeft opgevangen.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:03

Ik heb er ook een. Ik heb hem aangeschaft een half jaar geleden toen ik mijn jonge paard ging inrijden. Ik heb een hitairjacket gekocht omdat ik de "gewone" bodyprotector niet fijn vond zitten. Het kost wat maar ik ben er na mijn val van afgelopen week erg blij mee. Mijn paard struikelt en we vallen dat kan zelfs het braafste paard overkomen. Ik heb nu alleen gruwelijke spierpijn maar verder nergens last van. Ik heb er echt een fijn gevoel bij en draag hem nu ook bij mijn andere paard altijd. Mensen kijken wel van wat heb jij nou aan maar daar geef ik niks aan het is voor mijn eigen veiligheid en de hitair heeft zich deze week bewezen *\o/*

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:37

zilverenmaan schreef:
weet iemand welke maat ik nodig heb voor een heel slank meisje van 9?

Echt even in de winkel gaan passen! Dat is zo verschillend per BP. Als je dan weet welke maat je moet hebben, kun je daarna altijd gericht gaan zoeken voor een leuke tweedehands.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 15:52

En anders, bij de meeste webwinkels kun je als het je niet bevalt het gewoon weer terug sturen! (als je het nog niet gebruikt hebt dan ;))

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:08

Ik heb er nooit 1 gehad, maar wil er van het voorjaar wel 1 aan gaan schaffen als ik mijn pony dan ga beleren. :)

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 19:19

theedoos schreef:
Ik heb er nooit 1 gehad, maar wil er van het voorjaar wel 1 aan gaan schaffen als ik mijn pony dan ga beleren. :)

Da wel handig denk ik ja :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:37

Ik heb geen bodyprotector, kan er echt niet in bewegen.. Voor springen/buitenritten/onstuimigheden heb ik wel een rugbeschermer! Dat ziet er zo uit:

Afbeelding

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:48

Dochterlief rijdt er altijd mee, net als alle kinderen bij ons op stal. Het is voor hen net zo gewoon als een cap dragen. Ik heb hem alleen aan met springen en daar ben ik er heel blij mee want ik heb de nare gewoonte om voor mijn paard langs op de hindernis te vallen (springen doe ik dus niet meer :D ). Ook draag ik hem als ik een paard dat weinig buiten komt eens mee op buitenrit neem omdat ik hem niet goed genoeg ken en hij in het verleden interessante kunststukjes heeft uitgehaald. Maar ik vind het behoorlijk akelig zitten. Ik ben zelf lang en als ik me buiten moet bukken om onder takken door te gaan wordt ik er zowat door gekeeld. Ik zal eens uit gaan kijken naar de wat nieuwere die al vermeld zijn in dit topic. Thanks!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:50

ik heb er 2 keer mee gereden:
1. ik moest hem na een kwartier uit trekken ik kon amper draven!
2. we gingen springen en ik kon mijn hoofd niet omhoog doen!