Sjolvir schreef:Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen te vergeten dat ik hem aanhad
en ben zo de auto in gestapt en naar huis gereden.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SerenePeace schreef:Ik heb er zelf geen, en hoef er ook geen vind ik zelf.
Als je nou altijd op moeilijke paarden rijd, dan snap ik het wel, en vind ik het ook wel verstandiger!
Maar ik ben al honderden keren gevallen, en heb er nog niks aan over gehouden, dus ik geloof zelf eigenlijk niet dat ik nu opeens wel iets zou breken o.i.d.
Ook rijd ik niet zulke moeilijke paarden
qwerty14 schreef:bij ons op de manege is het verplicht. de meesten hebben zo'n plak karton. maar ik heb een bodyprotector met blokjes. die zit natuurlijk niet zoals je gewone kleren maar hij vormt zich wel veel beter dan die anderen. degene die ik heb is bij een ruiterwinkel wel 120 euro, maar ik heb hem bij de sportwinkel Decathlon vandaan. Ik weet niet waar ze precies zitten, er zijn er maar een paar in NL, maar er zit er wel een in A'dam
http://www.decathlon.nl/NL/
daar is hij maar 60 euro!
ik zou je aanraden om wel een bodyprotector aan te doen. ik heb een hele boel verhalen gehoord van mensen die geen body aan hadden en toen hele erge ongelukken hebben gehad. voor mijn gevoel rijdt het veel veiliger.
Citaat:Dat heeft er dus niets mee te maken. Zie voorbeeld hierboven...
Ik heb ook geen gek paard, en ben met springen ook nog nooit gevallen, maar toch draag ik mijn BP altijd. Niet alleen met trainingen, maar ook op wedstrijd.
Beginnende ruiters doen er verstandig aan om hem wel te dragen. Verder vind ik het bij springen ook verstandig. Bij de dressuur kun je wat meer een afweging maken of dat bij jou paard wel of niet nodig is. Springen is nou eenmaal wat risico voller...
Hilde_Elisa schreef:Zit hij tijdens het rijden anders dan tijdens het passen. Want ik hoor velen hier nu zeggen dat ze er eerst een hadden die niet fijn zat en nu een betere hebben gekocht. Voelde je dan niet in de winkel al dat hij niet zo fijn zat?
En wat is handig om allemaal op te letten bij het kopen van een BP?
Hilde_Elisa schreef:Zit hij tijdens het rijden anders dan tijdens het passen. Want ik hoor velen hier nu zeggen dat ze er eerst een hadden die niet fijn zat en nu een betere hebben gekocht. Voelde je dan niet in de winkel al dat hij niet zo fijn zat?
En wat is handig om allemaal op te letten bij het kopen van een BP?
). Ook draag ik hem als ik een paard dat weinig buiten komt eens mee op buitenrit neem omdat ik hem niet goed genoeg ken en hij in het verleden interessante kunststukjes heeft uitgehaald. Maar ik vind het behoorlijk akelig zitten. Ik ben zelf lang en als ik me buiten moet bukken om onder takken door te gaan wordt ik er zowat door gekeeld. Ik zal eens uit gaan kijken naar de wat nieuwere die al vermeld zijn in dit topic. Thanks!