Paarden VS Vuurwerk... Wat doen jullie er tegen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xShanty

Re: Paarden VS Vuurwerk... Wat doen jullie er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:38

Die van mij is absoluut niet bomproof. Oplossing, paard neerzetten buiten de randstad, Buitenluiken dicht, berg kuil en er zelf niet zo'n gekte om maken :)

Ik ga er echt niet heen om 12 uur, dus wat die van mij doet/gedaan heeft, ik weet het niet. Wat kan ik daar aan doen als ik daar sta? Als ze uit haar panty gaat kan het haar echt geen moer schelen wat ik doe hoor.

Ik beschouw het voor haar altijd maar als een normale dag waarin je wat knallen hoort. Als ik me er ook nog druk om ga maken dan heeft ze helemaal een reden om gek te gaan doen :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:41

Hier hebben ze de hele dag buiten gestaan en er was al veel geknal te horen, ze reageren er helemaal niet op. Voor het donker de stal in met het licht aan zodat ze weinig last hebben van de flitsen.
De arabier van mijn zusje is wel wat nerveuzer maar ze houden zich allemaal super kalm ;-)
Kijken er eigenlijk niet van op.

We hebben ze aan huis en gaan dus ook regelmatig kijken.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:47

Tussen 17 uur en 01.30 uur binnengezet met een grote hooizak, water, licht én dit jaar voor het eerst (dankzij bokt eigenlijk) met de radio.
Ben blij dat we er weer een jaar van verlost zijn!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:17

hier zijn ze ook allemaal rustig geweest, licht aan radio aan en om half 12 hebben ze lekker extra hooi gehad
We zijn er weer vanaf voor een jaar :D

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:56

Zelfs nog een buitenritje gemaakt sochtend op oudjaarsdag. Er werd al veel vuurwerk afgestoken (is in de stad) maar ze leek het dus helemaal niet erg te vinden. Wel met een ander paard meegeweest. Ze waren allebei wel oplettend en ze luisterden duidelijk wel naar het vuurwerk maar ze schrokken er niet van. Had niet verwacht dat ze zo relaxed zouden zijn. Ze zijn 1 keer beetje geschrokken van een vuurpijlje dat hun richting uitkwam maar dat was ook alles.
Op stal stond ze er sowieso volledig ontspannen bij terwijl er dichtbij veel vuurwerk werd afgestoken.
Blijkbaar vinden paarden vuurwerk gewoon niet zo heel erg eng...weer wat geleerd! MIsschien rij ik gewoon een ontspannen paard maar eigenlijk alle paarden op stal leken rustig te zijn.
Savonds zijn de bovendeuren dicht gedaan van de stallen maar verder geen speciale maatregelen. Eigenaar van de stal woont wel op het terrein dus die kon goed alles in de gaten houden, fijn idee..

Zoe96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:14

wij gaan rond 1 uur even kijken of alles nog goed staat.
als we om 12 uur op stal zouden lopen zouden ze juist sneller onrustig worden, omdat ze het toch al niet gewend zijn dat er snachts iemand komt.
op het moment hebben we er maar 1 die een beetje loopt te draaien en erder staan ze wel rustig

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:26

Mijn paard staat in een redelijk rustig straatje maar er was wel carbitschieten enzo.
Ik heb hem juist buiten gelaten, met wat extra hooi, voor de rest niet echt over nagedacht :+

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:57

mijn haf is als de dood voor vuurwerk! met een aantal paarden op een hele grote wei gaat het overdag dan redelijk goed!
voorheen stond ze alleen en ging ze door het prikkeldraad heen.
maar nu staat ze snachts op stal en overdag buiten met rustige andere paarden gaat prima!
zolang ze iets te knabbelen heeft en er zacht een radio aanstaat, en ze niet te veel ziet buiten is gelukkig alles ok!
afkloppen denk ik maar haha! :D

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:45

Bij mij hielp weing, had ze op gesloten maar denk dat ik ze volgend jaar weer buiten laat..

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:51

Hier gewoon buiten gelaten, even om 23.00 een extra voerbeurt met een berg hooi gedaan en toen stonden jut en jul zowat te slapen. Sochtends was de paddock nog netjes schoon en had de kleine languit in de inloopstal liggen slapen := .