Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:55

Ik kom hier in de omgeving juist om van de bekers en rozetten.
Probeer de wedstrijden met de leuke envelopjes juist te zoeken maar die zijn er niet zo veel helaas :=

Anon1mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:06

Heb ook niets tegen een envelopje hoor :P
Heb ook wel een paar bekers, dat is dan wel weer leuk, maar daar zat gelukkig ook wel een envelopje bij.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:16

Hier kan je vaak kiezen waar je heen wilt, wedstrijden met envelop of beker. Ik kies toch eerder voor de envelop, heb ik meer aan als een beker. Sommige grotere concoursen hebben wel wisseltrofee's of extra prijzen in de vorm van ere metaal.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:29

Ik krijg eigenlijk bijna nooit geld. Altijd rozetten en bekers. De rubrieken zijn hier niet zo groot dus heb ondertussen al een hele verhuisdoos vol. Tjaa geef mij maar kadobonnen of prijzengeld.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:36

Hier in de omgeving noemen ze rozetten soms zelfs eremetaal...
Had mij toch ook wel leuk geleken om eens met een beker naar huis te gaan!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:46

Dressuurgek schreef:
Las laatst in een ander topic dat men een keer een een gratis start had gewonnen voor de volgende wedstrijd op die locatie. Dan komen de ruiters ook weer terug naar die locatie.

Dit is een heel goed idee!

Als ik zoek in de wedstrijd kalender kijk ik altijd naar de wedstrijden met prijzengeld, of gebruiksartikelen.
Win ik een beker dan geef ik deze altijd terug aan het wedstrijd secretariaat, deze zijn nl duur genoeg en anders belanden ze in de kliko.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:16

Ik heb afgelopen week nog 2 envelopjes gekregen, 1 met geld en 1 met kadobon. Opzich erg fijn, had het startgeld eruit. In oktober ben ik ook op wedstrijd geweest, had toen een eerste en tweede prijs waarbij ik toen 2 bekers kreeg met 2 rozetten ipv geld. Ach ik heb liever een beker dan geld :D Deze komen mooi bij alle andere prijzen te staan, met geld wordt dat wat lastig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:13

Ik rijd regelmatig wedstrijden bij de haflingervereniging en daar zijn de prijzen rozetten met gebruiksartikelen, maar dan wel hele mooie.
Vaak is de 1e plaats een jas, vest, dekje, deken van Subscribe en dan volgen bandages, halsters, dekjes, enz.
Ik was laatst 2x 1e en had een mooi vest van Subscribe en een zweetdeken van HH, daar was ik dus best blij mee! Als ze dan geldprijzen geven heb ik ook liever geld dan cadeaubonnen, want bij die winkels koop ik zelden iets.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:39

ik ben echt fan van bekers :j
rij zelf ras gerelateerde concoursen waar ze juist met bekers werken, en vind het heerlijk om soms de data's en rubrieken terug te kijken wat je gewonnen hebt.

een nadeel; je moet niet teveel op 1 concours winnen, want dan zit je kast zo vol :+

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:40

Ik vind het ook altijd wel leuk! :j
Er is hier 1 wedstrijd in de buurt waar je een rozet, een beker en een envelopje kon winnen! :) Ik weet alleen niet of dat nu nog steeds zo is.
En 1 wedstrijd waar je een rozet, medaille, envelopje en wat spul (kist wortelen, zak voer, dekjes, dekens) kon winnen.
Verder vooral rozet met of envelopje of "rotzooi"

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:46

Niu rijd ik niet zo snel in de prijzen.. Máár ik zou het leuker vinden om een beker(tje?) te krijgen dan een envelop..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:48

Ik vind het altijd wel prettig als ik een envelopje win :j
Zeker als ik daarmee mijn inschrijfgeld er mooi uit heb :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:53

Vreselijk die bekers,die geef ik samen met de rozet direct terug aan de vereniging.
Ik heb liever een enveloppe,maar daar kun je hier lang op wachten.
Soms een cadeaubon of gebruiksartikelen,daar ben ik heeeeel blij mee,kost allemaal al genoeg.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:57

Ik mis de bekers juist helemaal niet, ben juist altijd blij met een envelop. Daar heb je meer aan dan aan een beker :D

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:51

Ik vind een bekertje wel leuk. Maar dat komt omdat ik nog niet zo lang wedstrijden rijd. En er dus ook nog niet heel veel heb. Ik kan me voorstellen dat je als je hele huis al vol staat met die dingen je liever enveloppen ziet. Maar toen ik bijvoorbeeld de selecties won. En een beker + rozet met opschrift kreeg. Vond ik dat toch wel leuk omdat ik daardoor geselecteerd was voor de Friese. En dan is het wel leuk om een aandenken te hebben.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:55

Hier gebeurt het ook nog heel veel, pony wedstrijden in ieder geval.
Maar nee, geef mij maar een envelop, wat heb ik nou aan de bekertje meer of minder? Geef mij maar een bon voor de divoza van 20 euro :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:21

Doe mij maar een envelop. Ik heb zoveel van die bekers op zolder staan. Doe er nooit wat mee. Gebruiksvoorwerpen hoeven overigens ook niet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:29

Hier ook een overdaad aan bekers van vroeger (manege/studentenwedstrijden) nog, het wedstrijdrijden met eigen paard nu is duur zat dus word tegenwoordig echt veel blijer van een rozet met een envelop. De rozet is voor mij het aandenken, en het geld gaat mooi in een potje voor het paard :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:36

Aan de ene kant zijn bekers wel leuk - een leuk aandenken met een plaatje met datum en klasse erop. Toen ik in het Z reed kreeg ik alleen nog maar enveloppen en heb ik dus geen 'aandenken' aan het Z (en ik vind het idee van een beker uit iedere klasse nog wel leuk). Aan de andere kant worden het er inderdaad op gegeven moment wel erg veel. De envelop is dan wel makkelijk, maar vaak een waardebon voor een niet zo groot bedrag (en je dus veel moet bijleggen) of voor een winkel dat niet bepaald in de buurt ligt. Enveloppen met geldbedagen zijn dan inderdaad handiger (maar dan graag wel minimaal het startgeld terug als 1e plaats).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:19

Ik heb de goede tak van paardensport gekozen, bij mijn wedstrijden is er doorgaans altijd een beker voor de winnaar en verplicht prijzengeld voor de nummers 1 t/m 6 en volgprijzen van 1 op 3 deelnemers, met een maximum aan 9 prijzen (maar er is ook een maximum van 15 deelnemers per rubriek). :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:52

Dat ik nog bij de pony's startte, ongeveer 2 jaar terug, won ik vaak bekers. Dus ze zijn er nog wel :j Maar persoonlijk word ik ook altijd blij van een envelop met een leuke waardebon erin :Y)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 09:31

Leorah schreef:
Dat waren leuke tijden, toen je op alle wedstrijden naast het rozetje nog een leuke beker of ander statuurtje kon winnen in plaats van een envelop! Tegenwoordig kom je het bijna nergens meer tegen, hooguit als winnaar van een competitie of de kampioenschappen en zo komt het dan ook dat ik van mn laatste 2 paarden helemaal geen wedstrijd-aandenkentjes heb op wat rozetjes na.

Tuurlijk herinner ik me ook nog wel dat het ook wel eens "te" veel bekers werden (of enorm lelijke creaturen) en dat ze maar in dozen op zolder werden opgeslagen, maar nu merk ik echt dat ik ze best mis. Zo'n envelopje is leuk, maar niks blijvends :o

Mijn ideaalbeeld en de discussie die ik ermee zou willen oproepen:

Een deel van de wedstrijden per provincie bieden eremetaal als prijzen aan en een ander deel geldprijzen.

Zouden jullie als ruiters/amazone's besluiten om die wedstrijden waar eremetaal wordt aangeboden bewust overslaan of zou het je niks uitmaken?
En .. wie herkent het gemis met mij?
En tenslotte, wie denkt, mens waar heb je het over, ga lekker van je prijzengeld zelf een beker halen :+

Toch maar ergens anders gaan starten.. ik wil ook enveloppen :(

Heb nu een overlading aan borstels, hoevenkrabbers en etc. (ik vond de bekers ook altijd wel leuk :( )

kalaio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:40

Onze vereniging wisselt af, de ene x eremetaal, de anderex gebruiksvoorwerpen.
We proberen iig iets unieks te vinden.

Zo vielen een tijd geleden de bling-bling frontriemen erg in de smaak. Laatst hadden we ipv bekers, een glazen staander gegraveerd en die waren ook erg mooi.

De andere wedstrijden in de buurt hanteren veelal geldprijzen.

Ik kijk ook nog wel eens terug op de bekers die ik gewonnen heb. De belangrijkste bewaar ik.
Denk dat afwisseling wel goede zaak is.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:49

ik heb vorig jaar wedstrijden gereden en heb elke keer bekers gehad op 1x na :P het maakt mij eigenlijk niet uit of ik een beker of geld of gebruiksvoorwerpen krijg en als ik 1ste wordt of ik dan men inschrijfgeld terugverdien of niet ik vind het leuk om wedstrijden te rijden, te kijken waar ik sta en niveau's hoger te komen :)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:50

Vroeger waren die bekers nog wel leuk, maar op een gegeven moment heb je er zoveel dat het niet meer zo bijzonder is.

Heb nu liever geldprijzen, want dan win ik mijn startgeld ook nog een beetje terug!
Op springwedstrijden hier in de buurt zijn eigenlijk ook alleen maar geldprijzen te winnen (bij de paarden dan, bij de pony's hebben ze geloof ik wel nog bekers). En op grote wedstrijden kun je af en toe een beker + geldprijs winnen.

Ik zou eerlijk gezegd liever voor een wedstrijd met geldprijzen gaan dan met eremateriaal. Ik ben namelijk maar een arme student en het inschrijven voor die wedstrijden kost per jaar stiekem toch wel veel!