Nog steeds geen klik met pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:40

ik denk dat iedereen hier jou verkeerd begrijpt.
je wilt graag wat wedstrijdjes rijden en datgaat zo helaas niet lukken kan me goed voorstellen had ook zo merrie 11 jaar mee gedoktert en ellende en liefde gekend maar ik wilde ook wel eens net als iedereen eens een wedstrijdje rijden maar madam kon het presteren om na een uur geen trailer op te gaan en haar zelf gewoon tegen de vlakte te latenvallen.
ik heb toen na veel tranen gelaten en ook eindelijk de moeilijk beslissing genomen en haar verkocht ik wilde ook wel eens meer dan een rondje aan lange teugel rijden want vroeg je meer liep ze te schudden met haar kop en ook vaak gehoord van lesgevers verkoop haar
en alles er voor gedaan hoor wat iedereen hier zegd.
geloof me met een ander paardje kan je wel gelukkig worden hoor.
en als je vader deze wil houden dan doet hij het toch lekker zelf.
als jij zelf een ander kan onderhouden niet langer piekeren er valt trek een hele last van je schouders en kan je ook weer met plezier rijden en lol beleven aan paarden
dat is mijn ervaring en mening
succes met je besluit

_Alarm_wlkp

Re: Nog steeds geen klik met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 21:54

Nu kom ik bij vele als een verwend nest over die niet blij is met haar pony, goed kan ik begrijpen.
Pony's staan aan huis en wil maar al te graag haar naar een pensionstalling brengen, daar lessen en goede begeleiding krijgen. Maar mijn vader wilt dit niet, ook niet als ik het stalgeld betaal. Ja daar heb je het al hé :).

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:57

Meis, een klik kan je niet afdwingen. Als je al 10 jaar met haar bezig bent en je geen plezier aan haar beleefd is het misschien gewoon geen goede combi ;) Wat het probleem ook is, jullie begrijpen elkaar niet goed en begrijpen elkaar na 10 jaar nog steeds niet. Karakter, onkunde, types noem maar op! Ik vind ook niet ieder mens aardig en ook niet ieder paard vind ik even schattig en lief, ongeacht de periode dat ik ze ken.
Als je een ander wil en kan kopen, lekker doen! NAtuurlijk betekend deze wel wat voor je! Dat is logisch! Je zal zien dat als de druk er van af is, je heel anders naar het paardje gaat kijken en je WEL plezier met haar kan hebben.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:14

Inderdaad, dat dacht ik ook, als er een ander paardje is waar ik me nu volledig op kan focussen dat ik een andere kijk op mijn pony krijg en het idd dan beter kan gaan, maar ik probeer alles eens op een rijtje te zetten en komt er een ander paardje op mijn pad dat interesse wekt dan zien we wel verder :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:56

is het geen goed idee om een bijrijdpaard te zoeken?
je vader houdt zn pony en jij kan je ei kwijt zonder drastische maatregelen.
papieren verstoppen omdat jij haar anders verkoopt zegt al genoeg over jou.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:59

Ik vind jou reactie een beetje aanvallend overkomen.
Ik heb haar gekregen van mijn nonkel en ze staat nog op mijn nonkel zijn naam.
Ik betaal zowat alle kosten van haar, zowel de grote als de kleine, ze staat enkel bij mijn vader thuis he :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:35

zo liet je het niet overkomen.
het was je vaders paardje zei je.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:37

het is mijn paardje, maar mijn vader beslist alles in het doen en laten helaas :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:54

_Alarm_wlkp schreef:
Inderdaad, dat dacht ik ook, als er een ander paardje is waar ik me nu volledig op kan focussen dat ik een andere kijk op mijn pony krijg en het idd dan beter kan gaan, maar ik probeer alles eens op een rijtje te zetten en komt er een ander paardje op mijn pad dat interesse wekt dan zien we wel verder :)

Dan laat je de pony toch aan je vader over, en zet je de nieuwe op een pensionstal?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:06

Dan geef je haar aan je vader. Strik erom en "Hier pa, een cadeau van mij voor jou!" :)

Maar serieus, als het jouw paard is maar je vader wil niet dat je haar verkoopt dan vind ik het raar dat je wel alles moet betalen. Laat je vader daar dan voor opdraaien als hij het paard zo graag wil.

Kan heel goed begrijpen dat je na 10 jaar er klaar mee bent.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:33

Ik vind het nogal een vreemde zaak dat jij alle kosten moet betalen terwijl je vader er eigenlijk op dit moment het meest mee doet. Ik ben van mening dat hij dan voor de kosten mag opdraaien. Zoals andere bokkers al zeggen: Geef de pony aan je vader en koop een ander paard (en zet deze vervolgens op een andere stal). Jij hebt geen klik met het paard, je vader wel.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 12:52

Ja klopt , het ligt ingewikkeld maar als ik haar aan mijn vader geef dan voelt hij zich niet gewaardeerd omdat hij veel voor mij doet (in zijn voordeel weliswaar) voor de pony. Denk hij zelf dan, ik zou het graag anders willen maar helaas.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:00

volgensmij missen wij nog wat info :)
waarom zou je vader zich niet gewaardeerd voelen?

waarom zoek je geen bijrijdpaard?
aan de ene kant wil je dolgraag je pony verkopen, aan de andere kant wil je er gewoon 1 bij.
waarom wil je haar nu verkopen, na 10 jaar.
wat is er nu anders dan vroeger?

en het belangrijkste,
wat wil je nou echt?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:01

je hebt het over de pony's die aan huis staan..wat voor paardjes heb je nog meer?kan je daar niet mee aan de slag gaan?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:03

Wat er nu anders is als vroeger, ik ben meerderjarig.
Voor het oog ben ik te groot voor haar :) zij is 1.47m en ik bijna 1.70m met lange benen.
Ja liever een andere bij, dan heeft papa haar toch nog maar inderdaad dan moet hij alles gaan betalen.
Wat ik echt wil? Een paardje dat niet telkens aan de sukkel is met blessures, operaties en die werkwillig is en waar ik op gebied van dressuur iets mee kan bereiken :)

Info genoeg ?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:05

Ik heb een D - pony , quarab voor mee te rijden

Een shetlander die eigenlijk gedumpt is en wij hebben opgevangen, deze wouden we eigenlijk voor voor de koets maar sukkelt met haar gezondheid.

Een haflinger die ik zo nu en dan bijrijd maar is een echte tank die nog veel voor kleine kindjes word gebruikt om mee rond te hobbelen.

En het is verschrikkelijk moeilijk om hier in de buurt een bijrijdpaard te vinden.

Edit: vader is te gehecht en daarom gaan ze niet weg ...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:17

_Alarm_wlkp schreef:
Ik heb een D - pony , quarab voor mee te rijden

Een shetlander die eigenlijk gedumpt is en wij hebben opgevangen, deze wouden we eigenlijk voor voor de koets maar sukkelt met haar gezondheid.

Een haflinger die ik zo nu en dan bijrijd maar is een echte tank die nog veel voor kleine kindjes word gebruikt om mee rond te hobbelen.

En het is verschrikkelijk moeilijk om hier in de buurt een bijrijdpaard te vinden.

Edit: vader is te gehecht en daarom gaan ze niet weg ...

Waarom dan niet met de haflinger aan de slag gaan? Veel haflingers kunnen leuke dressuurproeven lopen hoor.

Ga je wel eens met je quarab naar buiten? hoe is ze dan? Kan je vader jou niet helpen met het berijden van de pony? Hij kent haar, en bij hem gaat het wel goed. Misschien ook interessant voor jou om hun samen eens te observeren van uit de stal halen tot het afzadelen? Ik vermoed dat je vader een "no nonsens"-type is, waardoor het wel goed gaat.

Verder zeg je dat het erg moeilijk is om een bijrijdpaard te vinden, je kan het in ieder geval proberen toch?:)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:22

De haflinger is van een boer en rijden nog kleine kinderen op.
Het is leukerd hoor maar is voor mij een eindje weg en kan maar af en toe gaan.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:25

kiezen of delen maar je hebt geen keus ik zou toch duidelijk laten zien aan je vader hoe erg de situatie voor jou aanvoelt en ook te laten zien als je met een ander paardje bezig bent hoe goed dat gaat en werkt voor jou, echter als je niks aan de situatie kan veranderen zou ik er iemand bij halen die de miscommunicatie tussen jou en je paardje kan verhelpen maar dan moet je er wel 110% voor gaan (dat ben je eigenlijk wel verschuldigd aan je paardje vind ik maar dat is persoonlijk) in ieder geval veel succes ermee!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:27

_Alarm_wlkp schreef:
De haflinger is van een boer en rijden nog kleine kinderen op.

Dat er nog kleine kinderen op rijden is toch geen reden dat jij er niet mee kunt dressuren? Ik snap dat de knopjes er waarschijnlijk nog niet opzitten, maar die kun jij er wel op gaan zetten.
Ik heb het idee dat het dressuren je niet lukt op je eigen pony, maar ook niet op de haf en je graag een paard wilt waar het je wel op lukt. Vooropgesteld dat het mijn keuze niet zou zijn om m'n paard te verkopen (ze is m'n huisdier en wij doen onze huisdieren NIET weg, ook niet als ze 'lastig' zijn/worden, ze zijn gewoon onderdeel van ons gezin), heb je kans dat je tegen dezelfde/soortgelijke problemen aan zult lopen met een nieuw paard. Mijn persoonlijke keuze zou dus zijn om net zo lang door te zoeken naar een lesgever die ons er wel doorheen kan helpen (zeker aangezien de pony gewoon goed kan lopen, wat je vader bewijst).
Hoeveel lesgevers heb je eigenlijk gehad in de afgelopen 3 jaar?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 19:29

Ze is de laatste 3 jaren niet meer gereden geweest wegens herstel van operatie en blessures, een niet passend zadel en heeft alleen nog maar gestapt of is gelongeerd geweest. Heb dus al die tijd ook geen les meer gehad omdat het niet de moeite leek omdat ze toch alleen maar mocht stappen :)

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:34

denk dat jij toch is een goed gesprek met je vader moet hebben
en niet alleen aan de gevoelens van je vader moet denken
want je vader denkt schijnbaar ook niet aan de gevoelens van jou (richting het paard dan he)
en vind het niet terecht dat jij voor alle kosten moet op draaien voor een paard waar jij niets mee hebt
en zou hem toch voor een keus zetten dat als hij de pony wil houden hij ook voor de kosten op moet gaan komen
en dat jij dan verder kan gaan met een ander paard
en als je vader dat niet kan snappen dan is dat toch echt zijn probleem
ik denk dat jij een beetje meer voor je zelf moet gaan opkomen
het leven is hard en je kunt het niet iedereen naar de zin maken

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 19:37

Het klopt wel dat ik iedereen tevreden wil stellen en niet voor mijn eigen wensen op kom.

Maar zodra het over de pony gaat dan verdedigd hij zich al en wilt het onderwerp ontlopen.

Ik ben nu met mijn moeder aan het regelen hoe ik het allemaal moet gaan doen.

Mijn moeder staat er volledig achter als ik een ander paardje koop want ze is er altijd tegen geweest dat Canelle, de pony in ons bezit is gekomen.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:41

ja dat zegt ook al genoeg over je vader
maar toch zul je moeten leren om voor jezelf op te komen
en is knopen durfen door hakken
of je vader dat nou leuk vind of niet
en je kunt hem toch de keus geven dat hij zelf de pony houd
vind niet dat je vader je kan dwingen met een pony verder te gaan die je niet licht
en je hebt het lang genoeg geprobeerd lijk me als er naar 10 jaar geen klik is komt die ook zeker niet meer

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 19:44

Klopt, ik doe echt mijne best en het is een schat in omgang maar tijdens het rijden veranderd ze volledig wat ik heel jammer vind. Zelfs al werk je dag in dag uit, of je doet het rustig aan, het maakt niet uit.