Merries vaak boos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe is de stemming van jouw merrie meestal?

blij
73 (36%)
boos
36 (18%)
stabiel
77 (38%)
niet blij en niet boos
13 (6%)

Totaal aantal stemmen: 199

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:30

Ik heb er 3 en alle 3 zijn het schatjes, nooit gemeen of chagerijnig zelfs niet als ze hengstig zijn :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:31

Ik heb drie hele vrolijke merries. Als er 1 minder vrolijk is bij mij op stal is dat vaak een ruin :')

Snap mensen die problemen hebben met merries ook niet :+ Je merkt bij die van mij ook niet echt dat ze hengstig zijn.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:33

Onze merrie is over het algemeen blij, alert en erg wakker.
Ze laat alleen goed merken als ze het ergens niet mee eens is, dat mag maar ze zal niet zuur gaan reageren door bijvoorbeeld te gaan bijten.

xWHISKEY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:34

Ik heb een erg blije fjord die alles leuk vind (en vooral blij wordt van haar voerbak :+ )

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:37

xWHISKEY schreef:
Ik heb een erg blije fjord die alles leuk vind (en vooral blij wordt van haar voerbak :+ )

_O-
Hier nog eentje die blij wordt van haar voerbak! :))
Al zit er nooit wat in.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:38

Mijn merrie is geen zure merrie, maar ik moet toegeven dat ze wel een kreng kan zijn tegen andere paarden :') Tegenover mensen is ze altijd vriendelijk en in 99% heeft ze haar oren naar voren, met rijden kan ze wel eens boos zijn en met aansingelen is ze ook niet heel vrolijk ofzo maar verder is ze een vriendelijke merrie.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Merries vaak boos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:42

Ik heb een merrie gehad, rij nu een merrie, maar heb bij mijn vorige eigen paard speciaal hierom gekozen voor een ruin. En mijn volgende paard zal ook een ruin worden. Voor mij nooit meer merries :n

friesje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:15

Ik heb 3 dames en ook als ze hengstig zijn blijven ze dames ;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:33

Ik heb een echte knuffel merrie, je merkt ook niet als ze hengstig is, haar zoon is ook een echte knuffel.. Andere merrie is niet zuur of boos, maar houd niet van te lang knuffelen en is ietsie heter als ze hengstig is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:34

Ik heb een heel vrolijke merrie maar wat betreft snel beledigd zijn en wispelturig zijn voldoet ze aan alle vooroordelen _O-

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:38

Hmm, mijn merrie heeft eigenlijk helemaal niet dat 'merriegedrag', ze hapt wel eens naar haar maatje, maar dat doet ze eerder omdat haar maatje zich tegenover andere paarden heel onderdanig opstelt.
Verder, tsja, ik merk geen ander gedrag als ze hengstig is, ze is eigenlijk altijd lief en vrolijk! :D

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:45

Ik heb hier 8 merries staan en 4 ruinen. Merries zijn geen van alle zuur of chagerijnig. Wel vind ik dat ze gewoon wat meer karakter tonen dan de ruinen. Zo heb ik een nu drie jarige merrie van Jazz en een vijfjarige ruin van Johnson. Ze komen uit dezelfde moeder. De merrie is al de baas over de Johnson vanaf dat ze anderhalf jaar oud is. De ruin is gewoon wat meer een sukkeltje. De merrie is wat bazig tov hem, en kan ook heel goed stampvoeten, maar is verder heel erg klef naar mensen toe. Ik heb graag merries om mee te werken.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:45

Die van mij heeft juist een heel lief, beschermend karakter :) .
Zo gaat ze voor een kalfje staan omdat hij anders de sloot in loopt _/-\o_ .
Ook denkt ze dat ze mij van de kalfjes moet beschermen, tenslotte ben ik degene die snoepjes en muesli geeft :+ Stel je voor dat ik dat aan de kalfjes zou geven! :=
En ja, soms is ze ook een knorrepotje, ze hapt nog weleens naar de irritante lammetjes of naar de andere pony, maar dat neem ik haar niet kwalijk O:) .
Er staat dus ook nog een oudere merrie, maar die is nogal... vreemd := . Die negeert iedereen volkomen en doet gewoon waar ze zin in heeft :roll: .

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:09

Baasje met zure merrie meld zich :) Ik heb een boos paard. Maar ach :) Ze vind aanrakingen echt verschrikkelijk, valt uit het niets de anderen (paarden) soms aan, en als ze 'hengstig' is was het helemaal erg met anderen aanvallen dan... ik heb nergens last van. Het helpt niet dat ze geen social skills heeft geleerd overigens. Niet alleen merrie zijnde lijkt mij.

GELUKKIG ben ik begin dit jaar met Provarium Breeding begonnen en warempel had ik een super lief paard van de zomer!! Ze werd GOED en DUIDELIJK hengstig, normaal was dat altijd een beetje vaag, en ze was veel toegankelijker. Aanrakingen vond ze juist heerlijk, ik heb heerlijk genoten van mijn kroel merrie <3
Helaas is momenteel haar booshd weer tergu, maar dan nog is het een super knol :) Ik doe accepteer haar grenzen en nukken, en dan gaat het prima verder :)

Ik heb ook een super stabiele merrie, mijn shetje :) Als ik eens lekker wil kroelen dan kan ik daar altijd terrecht, die vind alles best en heb ik nog nooit duidelijk hengstig gezien :)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:32

Ik heb ook een merrie die heel lelijk is naar andere paarden. Super gek was op haar veulen, maar dat was dan ook de enige. Ze kan HEEL boos kijken, maar is verder heel lief. Zolang ze maar van haar afblijven is er niets aan de hand.

Tum_Surr_Hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:09

Ik heb een bijrijdmerrie, en dan ook een echte merrie.
Ze doet altijd erg lelijk tegen andere paarden, maar ook tijdens het poetsen kan ze plotseling naar je happen, en als je haar dan straft, is ze meteen beledigd.
Tijdens het rijden is het wel een schatje:)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:11

Mandy is wel eens boos, net zoals iedere pony. Dit gaat dan als ze een tikje met de zweep krijgt of als ze neust met een andere pony. Verder is ze altijd vrolijk. Oortjes naar voren, vrolijk kijken en lekker leuk meedoen. Chagrijnig is iedereen wel eens!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:16

Mijn merrie is wel een tikje arrogant en koppig :D Maar net zo vaak is ze hartstikke lief!

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:29

mijn merrie was wel altijd chagerijnig op stal, maar tijdens het rijden was het een lieverd!
En mijn andere pony ( ook een merrie) die was eigenlijk nooit chagerijnig op stal...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:34

de typische merrie hier op stal, zucht, echt een grillige sikkeneurige truus. Superlief en vaak ook vrolijk, maar ze kan ineens zo omslaan in haar humeur, mept als er andere paarden passeren tegen de stalwanden, elke dag weer anders met rijden en chagrijnig op dekens, zadels, singels, been, poetsen, eigenlijk ook op aanraken, maar dat dan weer niet constant. Dus echt niet stabiel.
Ik heb besloten dat ik liever ruinen en hengsten heb :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:34

---
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-12-23 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:45

Mijn merrie is af en toe goed cahgerijnig. Een ECHTE merrie. Maar ik moet er altijd om lachen eigenlijk. De enige die ze altijd beschermt is haar dochter van 2 maar anderen moeten het niet wagen om te dicht bij haar in de buurt te komen. Ze mept niet maar wqaarschuwt altijd 5x. Voor mij is ze heel lief alleen soms kan ze je ook begroeten met haar oren in de nek en dan zeg ik: nou nou, zijn we weer chagerijnig? En dan gaan de oren weer naar voren. Als ze hengstig is dwingt ze de knapste ruinen om bij haar te blijven....de doos ;-).haar dochter ibegint de trekken van haar moeder over te nemen, alleen gaan de andere paarden nog niet aan de kant voor haar....ach dan eet ze maar weer verd....;-)

ouweharrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:23

Mijn merrie is heel erg lief en aanhankelijk in de omgang. Ook is ze helemaal niet vervelend als ze hengstig is. Maar met rijden laat ze het wel erg duidelijk merken als ze het ergens niet mee eens is of iets moeilijk vindt. Je moet dan ook wel heel erg consequent zijn bij haar, want 1 vinger is bij haar meteen een hele hand! En mijn oude ruin is juist heel erg stabiel in alles. Als je bij hem een foutje maakt, zal hij je er niet op afstraffen. En dat is eigenlijk toch wel heel erg prettig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:56

Mijn merrie is meer een hond. Als ze zou kunnen, zou ze constant kwispelen. Ze is heel aanhankelijk, tutten en frutselen en knuffelen zijn haar favoriete bezigheden.
Ze heeft dagen dat ze wat rustiger is (in de zin van niet superopgewekt of - vrolijk), maar echt chagrijnig of zuur heb ik haar nog nooit gezien.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 10:47

Mijn paard kijkt in stal heel erg boos, zeker als je achter de deur staat en zij in der box. Dan kan ze heel lelijk kijken. Maar zodra je in haar stal komt of met haar gaat stappen vind ze het alleen maar fijn en kijkt ze vriendelijk