Paard is ALTIJD boos...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hanneke790

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:43

Ze lijkt erg op mijn oude verzorgpony die had dat ook heel vaak!
Eerst was het alleen boos kijken, maar toen werd het erger! Happen en slaan als je de stal binnen komt, op een gegeven moment was het zo gevaarlijk dat ik niet meer zonder correctiemiddel (zweep) en beloningen de stal in kon. Gelukkig heb ik het door het goede gedrag te belonen af kunnen leren.
Dus: neem snoepjes mee in je zak en geef als ze het goede voorbeeld geeft! Alleen hierdoor zal ze snappen wat jij wilt en heb je zo het goede gedrag er in zitten!
Zelf heb ik na 1x de zweep weggelaten omdat ze gewoon panisch was voor de zweep en ik me afvroeg of het wel goed was wat ik deed. Zo ben ik dus op het belonen gekomen.
Met rijden deed mijn verzorgpony met opstijgen en het eerste kwartier vervelend! Ook door het goede gedrag te belonen heeft ze dat allemaal afgeleerd!

Wat een tekst! haha
veel suc7

RomySjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:05

Nee ik poets juist heel zachtjes. Ze vindt het overal ook goed en best lekker, behalve onder haar buik. :+
Tja, merrie he? :o

mizzwizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:02

Ik denk eerder dat je paard geen respect voor je heeft en je daardoor niet in haar terretoruim wil hebben.. Dit kan je over het algemeen verhelpen door grondwerk. Hier door kun je de verstandhouding rechttrekken zeg maar..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:37

Zachtjes poetsen kan ook juist irritatie opwekken... Kijk maar eens hoe paarden elkaar kroelen, gaat ook niet zachtzinnig hoor.
Vind ze het onder haar buik als enige niet fijn?

RomySjaan

Re: Paard is ALTIJD boos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:44

Ik doe al aan grondwerk enz.
Onder haar buik is inderdaad het enige waar ze het niet lekker vindt.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:45

Past je zadel en singel dan?

RomySjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:28

Haar zadel is nog maar een jaar oud (en haar 4e zadel :( ), maar ze krijgt dinsdag een op maat gemaakt zadel. Ik hoop dat dat het deels is...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:23

Een paard kan in een jaar tijd heleboel veranderen qua bespiering hoor. En een verkeerde singel kan ook meespelen hoor!