wat te doen tegen koude handjes ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:40

Me1992 schreef:
Niets.

Gewoon even doorbijten.

Volgens mij 8-) vraagt de TS om tips en niet om afgeschreven te worden tot een watje.
Als je meer dan een half uur buiten rijd kan je namelijk echt pijnlijk en koude :brr: handen krijgen als
je geen voorzorgsmaatregelen ;) treft.

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:40

Daar ben ik helaas ook nog niet achter...
Heb er handschoenen voor maar die werken helaas niet zo goed :S
En met gewone dikke handschoenen kan ik absoluuut niet rijden.

ikmik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:42

nou door ski handschoenen aan te doen. kosten wel wat meer maar je kunt ze mega lang gebruiken ze gaan mega lang mee :P

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:41

ik heb gewoon leren handschoentjes en heb nergens last van! voor het rijden als ik ze aan doe zijn ze wel even koud maar dat trekt zo weg! (je zou ze dus ook even in een broekzak kunnen doen of zo)

laat het maar gewoon snel zomer worden!! dat is wat ik het liefste wil!

succes er mee :)

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:28

PaysBas schreef:
Me1992 schreef:
Niets.

Gewoon even doorbijten.

Volgens mij 8-) vraagt de TS om tips en niet om afgeschreven te worden tot een watje.
Als je meer dan een half uur buiten rijd kan je namelijk echt pijnlijk en koude :brr: handen krijgen als
je geen voorzorgsmaatregelen ;) treft.

Nou, zo'n watje ben ik niet hoor. :+ Tot temperaturen van -5 rijdt ik namelijk lekker zonder handschoenen, maar toen het kwik nog verder daalde begon ik me wel af te vragen of mijn vingers ooit nog gingen ontdooien. :o Maar wat een verademing toen het weer 'gewoon' rond het vriespunt was _/-\o_

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:41

Zonder handschoenen rijden kan ik sws niet :+ , gelijk blaren is een drama. Maar 's winters heb ik mijn handjes zo warm met rijden!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:36

Wat bij mij heel goed werkt zijn gewoon dunne leren handschoentjes roeckl/mountain horse pro tech (met dikke kan ik niet rijden, dan heb het idee dat ik veel minder op gevoel kan rijden). En dan vlak voor het rijden even rondjes draaien met je armen, zoals andere sporters doen om schouders etc. op te warmen, totdat je je vingers voelt tintelen (het bloed stroomt er naar toe) en dan worden ze heel snel warm. Misschien moet je tussendoor een keer herhalen (let op dat je paard niet schrikt), maar het helpt echt!