Ariebren schreef:Setteli (gefeliciteerd)
De stang erachter doen kan soms te lang duren, zodat het paard de kans krijgt de trailer uit te komen.
Er zijn trailers met de meest moeilijke, slechte, passende stang konstrukties.
Wil je dit echt doen, dan de helper even laten oefenen met de achterstang dicht doen.
Klep omhoog kan iedereen en het paard ziet ook dat zijn achteruit geblokkeerd wordt.
Wel een extra waarschuwing, nooit en te nooit achter het paard gaan staan met stang dichtdoen.
(losse beentjes, volgas achteruit)
Idem met de klep, er naast staan bij omhoog doen.
Gini, je hebt gelijk, maar ik ga ervan uit, bij mijn manier, dat de trailer met zijn achterkant tussen deuren staat van een stalgang, zodat de plank aan beide zijden door een muur of eventueel wat stro/hooi balen afgeschermd is.
En je aller laatste zinnetje ???
Al mijn paarden hebben wel eens de harde methode meegemaakt met trailer laden.
Maar disasters, ff afkloppen nog nooit gehad.
Dank je!
Bij mijn pony deed ik de stang er niet eens meer achter(duurde idd te lang) maar ging de klep heel snel dicht. Moet zeggen dat ie dan ook niet achteruit liep. Met de longeerlijn om z'n buik heeft ie 1 keer flink gesparteld en daarna hoefde ik hem alleen maar om te doen en liep ie er zo op. Kon ik hem zelfs alleen laden.
En ik heb veel geprobeerd, longeerlijn erachter liep ie dwars doorheen (had ik m'n handen kapot, pony in paniek).
Met 2 man armpjes erachter (maar heb die hulp maar eens), zweep, bezem, boos worden, brokjes, koekjes (ja echt!). Maar dat hielp dan 1x en de volgende keer vertikte hij het weer. Als ik hem gewoon wilde laden lukte het niet, echt de voeten in het zand. Longeerlijn om de buik en meneer liep zo met me mee. Wat een draak, maar ja, zo had ik hem er wel in zonder probleem.