Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:09

Mijn moeder neemt de zorg over als ik er niet meer ben. En anders zal het mijn vriend zijn.
Gelukkig rijd mijn moeder en vriend ook paard en kunnen ze super goed overweg met Aaron.
Zal niet graag zien dat hij verkocht wordt maar mam zei al ik verkoop nog liever alles wat ik heb dan dat ik hem weg moet doen. En bij de boer kun je altijd bij terecht dus ik maak me vooralsnog geen zorgen :)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:21

Ik heb zelfs notarieel vast laten leggen dat wanneer mijn vriend en ik uit elkaar gaan mijn paard in mijn eigendom blijft. Hij heeft niets met paarden en stel, we zouden bv met big fight uit elkaar gaan, kan hij me op één manier pakken en dat is door m'n paardje te verkopen of naar de slager te brengen. Zie ik hem niet voor aan hoor, maar door ruzie en emotie kunnen mensen soms rare dingen doen.

Wanneer ik kom te overlijden gaat mijn paard terug naar mijn familie. Mijn zusje en mijn vader hebben ook allebei een paard. Bij hun zou ze in goede handen zijn. Wellicht zou ze dan toch verkocht worden, maar ook dan weet ik zeker dat daar een goed baasje voor gezocht zou worden.

Verder weten mijn ouders dat als ik kom te overlijden ik uitgestrooid wil worden over onze paardenwei :j . Dicht bij mijn familie en paardjes, waar ik me heel prettig voel. Ik werk op een notariskantoor en daardoor denk je misschien iets verder over dingen na dan iemand anders. Je kunt het maar beter allemaal duidelijk hebben, je weet nooit hoe het leven zal verlopen...

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:30

Optie 1:
Ik heb 1 persoon in mijn hoofd waar ik mijn paard met een gerust hart zou kunnen laten plaatsen. Mijn ouders weten dit al, en ik moet het enkel nog aan haar zelf vragen. Het vervelende is dat die persoon natuurlijk nooit kan garanderen dat hij voor altijd bij haar zou kunnen blijven. Maar bij die keuze zou ik me toch het beste voelen.

Optie 2:
Hem ergens op een gigantisch stuk grond in een 'opvoedkudde' laten plaatsen, maar waar hij wel nog goede verzorging krijgt en af en toe nog mag werken. Maar spelend opvoeden ligt hem wel zo... De vraag is alleen: bestaat zo'n plek wel...

Duhelo

Re: Wat gebeurt er met jouw paard als je komt te sterven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:50

ik heb al een tijdje veulenvrij in mijn hoofd voor mijn oudere merrie, maar ik weet niet of het mogelijk is om een ouder paard daar neer te zetten ...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:05

pffff wat een vraag.
Moeilijk, mn shetlander word gewon verkocht zonder er te veel bij te denken..
mn pony word ook verkocht denk ik.
ik weet niet echt iemand die goed op hem kan rijden en ruimte heeft xd

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:58

Mijn bijrijdster die ik al jaren heb krijgt de ene helft en m'n moeder de andere helft. Ze zullen dan samen de kosten delen. De verzekering gaat dan over op mijn moeders naam. Mijn moeder heeft 51% zeggenschap en m'n bijrijdster 49%.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:01

Mijn paard gaat naar mijn bijrijdstertje en haar moeder. Verder geen paardenvrienden/familie daar haar op kunnen vangen.
En ik weet dat ze dan goed terecht komt :)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:41

Poeh ik hoop dat mn familie zo verstandig is hulp met de verkoop te vragen aan stalgenoten.
Dat wordt helemaal niks anders.
Misschien dat mijn nichtje hem zou willen, maar die is veel te onervaren voor hem, en wil ook geen vast iets. En een paard is best vast :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:44

Ik denk er ook wel eens over na ja, al ben ik pas 13 :')
mijn KWPN'er zou of terug gaan naar de oude
eigenaresse, of naar mijn instructrice, ze is helemaal
weg van haar :) Mijn shetlandertje zou verkocht worden,
naar (hopelijk) een stal met veeeel vriendjes! :))

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:46

In mijn eigen familie heeft niemand iets met paarden (op een oom in Amerika na, maar die spreek ik nagenoeg nooit), dus mijn paarden gaan óf naar m'n schoonzus óf naar m'n beste vriendin.
Zij kennen mijn paarden het beste, en dan weet ik zeker dat ze goed terecht komen mocht ik onverhoopt komen te overlijden. :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:46

Ik heb een testament met daarin beschreven dat de dieren naar de db gaan,die een goed plekje zoekt.
Of indien ik een partner heb,die de beslissing geef of hij de dieren wilt houden evt met db toezicht.

Ook heb ik als extra de db financieel begunstigd (zet je dat zo neer??)
En mocht ik geen partner/kinderen hebben dan gaat alles naar 3 goeie doelen.

Dus wat er ook gebeurt,de dieren zullen goed terecht komen :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:48

Tja.. ik zou haar het liefst naar mijn vriendin doen maar iemand anders met je paard opzadelen is ook niet de bedoeling.
Denk dat mijn moeder de zorg overneemt, ze weet niet zoveel van paarden maar is wel goed voor dieren :)

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:53

als ik overlijd gaat Uk naar mijn beste vriendin, zij is de enige die Uk ècht kent naast mij, en als ze het iedeale baasje tegenkomt mag ze hem doorverkopen.

Als de eigenaar van mijn rijpaard overlijd gaat Joris naar mij, heeft hij mijn en zijn vrouw nadrukkelijk verteld! om dat ik de enige ben die naast hem zo goed met Joris om kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:57

Als ik overlijd blijven mijn paarden hier,dan worden ze van mijn ouders.
Als mijn ouders overlijden blijven ze van mij,en als we allemaal zijn overlijden dan houdt mijn zus,broertje of zusje ze wel. Anders misschien mijn kinderen over zo'n 25 jaar.
Ik hoop nog lang niet te sterven,en eerlijkgezegd zou mijn paard waarschijnlijk eerder sterven.

Nelleke1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:58

Nooit over gedacht, ik denk wel dat ze blijven lopen en dat mijn ouders ervoor zorgen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:59

Goh.. geen idee..
Mijn man zal met Diaz 'opgezadeld' zitten, en waarschijnlijk met de staleigenaresse iets afspreken? (verkoop o.i.d.) hopelijk gaat ze naar mijn huidige verzorgster. ;)

Mijn man heeft niet de ervaring e.d. zelf een paardje te houden..

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:00

Mocht ik te komen overlijden, blijven de paarden waar ze zijn. MIjn paarden zijn allemaal al een jaartje ouder, dus ze zullen gewoon hun oude dagje vol maken waar ze nu lopen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:05

Goh daar heb ik nog nooit over nagedacht.. Maar als ik zou komen te overlijden dan zal mijn man en mijn kinderen voor de paarden blijven zorgen.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:20

Als ik doodga zal mijn vriend de paarden houden. Waarschijnlijk plaatst hij dan een oproepje op bokt voor een verzorgster en ben ik voor ik goed en wel vergaan ben vervangen door één van de hordes dames die zich op hem geworpen hebben in zijn voorsteltopic :+ ;) :D

Maar serieus, ik ben blij dat ze hier kunnen blijven. Tis geen leuk onderwerp maar je moet het wel eens bespreken denk ik.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:49

Ik denk dat mijn ouders hem dan verkopen, met hulp van een stalgenoot (wij rijden vaak samen) :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:09

Ik weet eigenlijk niet wat er met der gebeurt, ik ben de enige die iets met paarden heeft thuis. Mijn vriend heeft ook paarden, maar rijdt niet meer en heeft er allemaal niet veel zin meer in.
En mijn merrie en vriend komen absoluut niet overeen, ze zijn als kat en hond, en men ouders of zus kunnen der niet aan geloof ik.
Toch weet ik dat ze er alles zullen aan doen om der te kunnen houden, omdat ze weten hoe belangrijk ze voor mij is :j

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:52

Nog nooit over na gedacht, maar heel intuïtief schoot meteen een naam van een vriendin door mijn hoofd, wij denken hetzelfde over het houden, opvoeden en trainen van paarden. Of ze het zou willen/kunnen is natuurlijk een tweede. Als optie twee zou hij een schenking aan de stal waar hij nu staat worden, maar evengoed, of zij daar op zitten te wachten is een tweede.
Ik heb in mijn familie niemand waar hij zomaar terecht kan, wel een ver familielid met shetlanders en de benodigde ruimte, hij doet ook in paarden, maar zou m'n beestje toch liever bij huis blijven houden. Maar ik vrees dat 'ie toch gewoon verkocht zou worden. Goed onderwerp om eens aan te kaarten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:54

Mijn vriend zou gewoon mijn paard houden en lekker op de wei laten staan waar hij nu staat.
Hij kan heel goed opschieten met mijn lesgeefster dus als er iets is, kan hij altijd bij haar terecht.
Mijn paard heeft geen superslecht verleden maar wel een medische rompslomp achter de rug. Mijn vriend weet hoe verschrikkelijk ik het zou vinden moest hij bij andere mensen terecht komen die hem niet exact houden hoe het zou moeten.. :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:57

Mijn man en mijn kinderen zullen mijn paarden dan krijgen.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:00

Hy zou verkocht worden aan de staleigenaar, en daar blijven of doorverkocht worden, of hij zou naar mijn vriend gaan, en daar waarschijnlijk doorverkocht worden.
Maar ik ga voorlopig gewoon nog niet dood :)