Aukelizzy schreef:Ik denk dat het qua belasting makkelijk kan, maar ik ga helemaal met WhySoWhite mee. Ik vind het levensgevaarlijk. Dat je jezelf en je paard in gevaar brengt moet je lekker zelf weten, vind het veel erger dat andere weggebruikers in gevaar gebracht worden. Het beest zal los komen en een kind omver lopen, of voor een auto terecht komen ofzo....
Zullen vast wel weer bokkers zijn die dit overdreven vinden, want hun o zo goed opgevoede paardje doet dit niet. Nee tuurlijk, tot dat... En als het dan gebeurd wordt er gezegd 'goh ik snap er niets van, dat doet ie anders nooit...'
Ik vind dit inderdaad een beetje overdreven. Een paard kan ook schikken als je erop zit, dan loopt het paard ook los met het risico om mensen omver te lopen of onder een auto te komen. Hier vind ik echt geen verschil in zitten.
Het is en blijft inderdaad een dier, schrikken kan altijd, maar het risicoverschil tussen je paard naast de fiets te laten lopen of als je eropzit valt reuze mee. Of je nu een rondje rond je wei gaat fietsen of als je rijdend in het dorp rijdt, er kan evenveel gebeuren.
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik dit niet bij ieder paard zou doen, jij blijkbaar dus ook niet met de jouwe, maar zoals TS het doet ziet het er netjes uit. Paard heeft respect voor haar.
Ik vind dit een prima manier om je paard beweging te geven.
En dit is zeker niet te belastend