Wat doet je paard als hij de kans krijgt te ontsnappen...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:16

_Esther_87_ schreef:
Nummer 1 loopt zijn stal in...Of als hij al in zijn stal staat, dan blijft ie daar gewoon. Ook als de deur meerdere uren open staat.

Nummer 2 loopt rechtstreeks naar de zak wortels of naar de baal hooi.

Goh, wat heb ik eigenlijk suffe paarden :')

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:18

Dan zoekt hij de dichtsbijzijnde plek op waar iets te eten valt haha.

De andere ontsnapt eigenlijk nooit, die is toch iets beter opgevoed ;)

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:46

Vorige winter waren we gezellige sneeuwfoto's van onze paardjes aan het maken maar helemaal vergeten dat het poortje niet in het slot zat .. Waarna eentje het door had en in volle galop vertrok in de sneeuw, de ander hem natuurlijk achterna! Gelukkig had mijn papa een goede conditie _/-\o_ Was wel even spannend!

Een andere keer waren we buiten aan het galoperen toen ik eraf viel .. Paardje bleef mooi bij me staan en bregreep duidelijk niet wat er aan de hand was! }:0

poekie68

Re: Wat doet je paard als hij de kans krijgt te ontsnappen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:36

Onmiddelijk duiken naar de eerste grassprietjes!! Heeft verder geen neiging om los te breken, wel duiken als je door het gras loopt.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:39

Nummer 1: schrikt zo erg dat hij stokstijf naast me stil blijft staan of naar de wei terug gaat.
Nummer 2: loopt naar de dichtst bijzijnde grassprietjes en wacht daar op mij.
Nummer 3: loopt even rond met z'n flag in top en doet dan een nummer 2.
Nummer 4: wordt bang en vlucht.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 19:39

Met rijden vallen = blijven staan en kijken wat dat maffe mens op de grond doet. Als er gras in de buurt is vervolgens lekker gaan staan knabbelen maar wel dicht bij blijven.
Als ik het hek van de bak open laat blijft ze staan.
Als ik haar op het terrein los laat lopen hangt van de tijd af. Overdag in de zomer loopt ze richting de wei, 's avonds in de zomer of in de winter loopt ze zelf naar stal.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:58

Ik heb twee ponys, de kleine (als hij vanuit de box komt) raced naar buiten naar de eerste de beste gras spriet. En als hij me buiten ontsnapt raced hij zijn box in. Verder laat ik hem altijd op erf loslopen, hij weet alles wel te vinden.

De grote was een paar dagen geleden ontsnapt, de kleine had de bak deur buiten open gedrukt met zijn kont. ik was op dat moment de boxen aan het uitmesten, komt de grote ineens de hoek om in volle galop naar zijn box. Ik stond er zelf erg raar van te kijken, en begroette hem alleen maar. (hij dacht volgens mij: "Oeh, foutje!") En toen raced hij terug naar de kleine (bij de buiten bak). daar stonden ze met zijn tween lekker te grazen.

ze laten zich altijd daarna gemakkelijk pakken, en ren er nooit achteraan en straf ze er ook niet voor. Ik doe net alsof er niks gebeurd is en dat het er bij hoort, zodat ze deze voorval niet zullen herrinneren als pijnlijk, of als niet leuk.
Als ze iets doen dat ze eigenlijk niet mogen doen en ik reageer er nuchter op vinden ze het allebei niet meer leuk en doen ze het ook niet meer. Scheelt mij weer ;-)!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:59

mijne maakt dat die wegkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:04

De eerste berm in die ze ziet en eten.
1 x is ze de weg opgerend en ging bij de buren het erf op, om (juist), gras te eten.
Wel speelt ze het 'Pak dan als je kan'-spelletje soms. Uit de wei halen komt ze naar me toe en is maar 1 x weggelopen toen ik haar wou halen maar bleef in de wei. (Hek zat dicht)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:06

Mijn haffies blijven meestal wel staan, alleen als je de staldeur hebt openstaan willen ze er weleens uitgaan, meestal blijven ze dan wel in de stalgang maar me merrie gaat soms naar het land toe, heb er laatst nog om 10 uur s avonds in het donker moeten zoeken op het land omdat ze zin had om even een blokje om te gaan :Y) Achja zolang ze haar streken blijft houden voelt zij zich nog wel goed, ik ga me pas zorgen maken als zij niet eigen wil gaat doen :')

Bij Zaf is het heel verschillend eigenlijk..

oh, en als ze los breken op de weg gaan ze meteen naar 'stal' toe.. 2x gehad met beide haflingers..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:09

Mijn paard loopt eigenlijk altijd richting stal of het voer.
Hij is ooit 1 keer buiten los gebroken, hij schrok van iets en stijgerde waardoor het touw uit mijn handen werd getrokken en mijn vingernagel er vanaf sloeg.
Hij wou terug naar stal rennen maar hij stopte gelukkig gelijk toen ik hem in paniek riep.
Daarna op straat bijna vlauw gevallen door het bloedden van mijn nagel.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:10

Eentje kan ik rustig laten staan, maar als ze fit is, kan ze wel gaan rennen door de piste, just for fun. De ander die gaat waarschijnlijk 3km verder lopen, dan een grasveldje zoeken om daar het buikje rond te eten. ;-)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:13

Die van mij rent als en dolle stier naar de wei als iedereen daar staat.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:15

mijn verzorg belg zou mensen op zoeken om knuffels te krijgen. haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:43

Hij zou eerst naar het hooi wandelen en als hij genoeg gevroten heeft zou hij bij het draad gaan staan bleren om z'n vriendjes. Lamederin, ik wil er IN!

Dat of mij aankijken van: tikkie jij bent 'm! :):)

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:50

Mijn arabiertje kan zijn eigen touwtje losmaken als hij vast staat. Dit heb ik ontdekt omdat hij de eerste keer op z'n dooie gemakkie wegwandelde toen ik bij zijn kont stond. Vervolgens maakte meneer er een spelletje van: liep snel door toen ik er achteraan ging. Wij hebben op stal een soort middenblok van stallen waar je helemaal omheen kunt lopen, dus ik dacht hem te slim af te zijn en snel om te lopen, maar toen ie me van de andere kant aan zag komen draaide hij snel weer om. :') Helaas voor hem is ie nou ook weer niet zó snugger want vlak daarna liep hij een doodlopend stukje in en kon ik hem pakken.

En die kop die hij er bij trok... Onvergetelijk :')

Maar ondeugend is ie wel, dus heb ondanks dat ik stiekem eigenlijk wel moest lachen hem toch maar een beetje op z'n kop gegeven :Y)

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:55

als ik mijn pony uit de wei haal volgt ze me vaak los
als ik er in het bos of ergens anders afval gaat ze bij me staan kijken van wat doe jij noou op de grond en daarna gaat ze gwn naast me staan eten :)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:58

Ontsnappen buiten de haf denk ik gras eten. De welsh is afhankelijk waar het gebeurt aan de weg dan rent hij door (nadat hij wel even gekeken heeft of je opstaat) blijf jij liggen komt hij bij je kijken. Maar hij is om één of andere reden altijd bang op zijn donder te krijgen ondanks ik hem altijd beloon en vrolijk doe op de terugweg.

Van stal/paddock ontsnappen
De haf ik denk eten of proberen of zijn welshmaatje mee wil gaan. De welsh besluit dat het een mooi moment is om zijn benen te strekken en rent het erf af en de straat op. Als domoor nu linksaf slaat dan rent hij zo een mega hooiland op maar nee richting de weg is normaal helaas. Vrouw met een mega hartslag achter hem aan en auto's en vrachtwagens vriendelijk danken voor het stoppen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:15

Mijn haflinger die rent heel onopgevoed weg rondjes om de stallen met dr staart omhoog. Of in een minder actieve bui gaat ze even buurten bij de andere paarden.. Mijn andere paard zijn opvoeding is beter gelukt, blijft gewoon braaf staan wachten of loopt hooguit naar zijn stal.

Montecito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:53

Die van mij gaan beide op onderzoek uit. De ene is een keer de weg opgerend.... Niet grappig toen ik daar een rode auto hard zag remmen..... Hij ging trouwens wel eten toen hij eenmaal was aangekomen op een stukje gras aan de overkant van de weg.... Die andere ging echt overal aan ruiken en onderzoek doen. Ook niet leuk hoor als hij tussen allerhande werktuigen rondloopt...

Lien8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:02

Ik kan die van mij afzadelen in het gangpad en welopen om het zadel op te ruimen, ze blijft gewoon staan wachten. Als ik eraf val dan schrikt ze eerst maar als ze is uitgerent blijft ze aan de andere kant van de bak wachten totdat ik naar haar toekom..

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:27

eten.......... :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 03:42

Mijne rent eerst zn 10 meter weg, tot 50, verder gaat die niet, en dan gaat die eten xd

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 03:56

Hmmm..... mijn paard staat altijd los op het erf, eerlijk gezegd, hij zou de weg op kunnen gaan. :o
Maar goed, ik heb een heel braaf paard die eigenlijk gewoon graag bij mij is, dus loop ik even weg of iets, loopt hij (als hij weg loopt) achter mij aan. :+
Hij is zo gewend daar aan de omgeving, dat ik weet dat hij nooit voor de weg gaat kiezen. Hij loopt of achter mij aan, of richting weiland (en dat is de andere kant op) of hij loopt de stallen in op zoek naar eten. :+

Mijn paard kan dus altijd ontsnappen, maar doet dat eigenlijk nooit. Al jaren niet. Buiten zal hij over het algemeen gras gaan eten, al hoewel ik dan ook wel weer zo reeel ben dat hij van iets kan schrikken en weg kan rennen (als hij los is). Gelukkig verder geen ervaring mee en dat wil ik buiten graag zo houden. :j

_Amara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 04:46

als die van mij uitbreekt gaat ze eerst eten.
weg zal ze niet gaan, stel je voor dat ze alleen overblijft, dan is het pas paniek...

alweer een tijdje terug was ze samen met nog een paard uit de bak ontsnapt, toen de stalhoudster thuis kwam, stonden ze mooi samen in de tuin te eten..