Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Abacab schreef:Mindfields, de dingen die je er bij haalt doen helemaal niet ter zake.
Jij hebt geheel tegen je gevoel in een paard verkocht aan iemand waar jij grote vraagtekens bij zette. Uiteindelijk is de koper bij je komen klagen en heb jij niet thuis gegeven. Jij hebt je beroepen op het verkoop contract waarin je alles hebt laten vastleggen. Jij noemt jezelf geen handelaar maar jij koopt en verkoopt regelmatig paarden en verdiend een centje bij met africhting en lesgeven. Daarmee ben jij geen doorsnee particulier of amateur zoals Noppie70.
In dit geval had jij heel goed kunnen inschatten dat hier troubles van zouden komen. Als verkoper ben je niet verplicht om te verkopen aan iedereen die met geld zwaait. Als hier een rechtzaak van zou komen zou ik nog niet zo zeker zijn van je eigen gelijk. Een rechter zou best eens in het gelijk van de verkoper kunnen bepalen.
.
Abacab schreef:In ieder geval is Mindfiels geen amateur en ook geen particulier. Verder geeft ze zelf aan vaker bemiddeling bij verkoop te doen. Als Minfields een doorsnee particulier en amateur zou zijn zou het verhaal heel anders gewogen worden door een rechter. Een rechter zal bij de weging van zijn vonnis meenemen dat Mindfields al jaren [semi-professioneel] werkzaam is in de paardenbranche en dat ze zichzelf ook als zodanig in de markt zet.
Verder vind ik het nog schrijnender dat wanneer je niet van de handel hoeft te leven, je wel tegen beter weten in een paard verkoopt aan mensen waarbij jij vraagtekens zet. Dat getuigd niet van grote liefde voor paarden. Wel heb jij blijkbaar een neus voor slimme contracten en ben je goed gebekt ondanks dat je juridisch niet heel sterk staat. Want zoals ik begrijp heb je dit paard niet teruggenomen en daar ook geen enkele moeite voor gedaan. De kopers hebben contact met je opgenomen maar zijn hier later niet meer op terug gekomen [overbluft?].
Ik vraag me bij dit hele verhaal wel af, wie denk er eigenlijk aan het welzijn van het paard?????![]()
![]()
Dat vind ik ook zo erg, wij zijn geen mensen die anderen laten stikken en we hadden ze hoe dan ook geholpen als 't nodig mocht zijn. Ik heb hen ook naderhand netjes te woord gestaan, nog weet ik hoeveel advies gegeven, gemaild..hoeveel duidelijkheid kan je dan nog geven? Wij hebben naar eer en geweten gehandelt en het kramptrekken was voor ons iets wat bij hem hoort, maar verder ondervonden wij er geen hinder van. Meerdere malen erop terug gekomen (ook zijn soms drukke gedrag) voordat hij wegging omdat het wel duidelijk moest zijn. (was soms al bang dat we te negatief overkwamen, maar zij waardeerden het dat ik zo eerlijk was zeiden ze) Ik moest me geen zorgen maken, ze begrepen het en zouden goed voor hem zorgen. Dan ben je blij dat er zoveel begrip lijkt te zijn en denk je goede keuzes te maken in het belang van het paard
Mischien ben ik te goed van vertrouwen geweest, maar er was geen enkele aanleiding aan te nemen dat men bedenkingen had of erop terug zou komen. Als je alles van tevoren weet...
Ik zou zo graag weten hoe het nu met hem is, maar door hoe het nu loopt kan ik geen contact opnemen, maar dat betekend niet dat zoiets je in de koude kleren gaat zitten..
Abacab schreef:Kijk, dat is nog eens een heel ander verhaal. Zoals jij het verhaal schetste kreeg ik de indruk dat het het paard aan de eerste de beste had meegegeven met het verhaal, tja er zit een handleiding bij en die moet je wel volgen. En dat je het paard toch had mee gegeven ondanks dat je zelf eigenlijk wel wist dat het niet zo gaan lukken met deze combi. Als dat zo zou zijn geweest vind ik dat een misdaad naar het paard.
Maar als je van te voren het paard heel goed hebt getest en je biedt ook daarna nog begeleiding aan dan is het uiteindelijk ook aan de koper om daar wat mee te doen of niet natuurlijk. In dit geval is er aan de zijde van de koper ook sprake van nalatigheid.
Nu begrijp ik de situatie ook beter. Maar snap je ook hoe ik de situatie geinterpreteerd heb en dat ik dat misdadig vind? Ik denk dat wij het wel met elkaar eens zijn
Dan konden ze toch ook zien hoe ernstig (of niet) het kramptrekken was? NiFallor schreef:Ik denk wel dat je er wijs aan doet om een schriftelijke (aangetekende) reactie te geven op die aangetekende brief. Daartoe zou ik informatie inwinnen via het juridisch loket, om een beetje goede juridische termen en zinnen te kunnen formuleren. Mochten deze mensen namelijk verdere stappen gaan ondernemen dan zal het je waarschijnlijk wel aangerekend worden als je niet op hun schrijven hebt gereageerd.
We zijn nu anderhalve week verder sinds ik een aangetekende brief terug gestuurd heb, of t blijft stil of ze zijn dingen aan het uitzoeken, wie zal het zeggen
Afwachten maar.. Yelly schreef:Wat een rot situatie zeg! Denk je een leuk nieuw begripvol baasje gevonden te hebben..
Ik vraag mij alleen af of zij niet hebben kunnen zien dat hij een kramptrekker is tijdens de bezichtiging? Ik snap dat jullie ze al ontzettend uitgebreid geïnformeerd hebben, maar ze hebben het paard toch ook wel goed bekeken neem ik aanDan konden ze toch ook zien hoe ernstig (of niet) het kramptrekken was?
Maar wat ik al zei, het stond in de MP advertentie en we hebben hen er mondeling en schriftelijk over ingelicht!
)Dat het niet zo'n punt hoeft te zijn als zij ervan maken. Wij hebben 4 weken terug al een aangetekende brief ontvangen via een wetswinkel en wederom uitgebreid maar wel duidelijk gereageerd van onze kant. Daarop hebben we tot dusver niks gehoord! Ik hoop gewoon zo in het belang van het paard dat ze ophouden aan hem om te pierewaaien en gaan doen wat ze moeten doen. Ik vind het heel erg dat hem dit nu moet overkomen, het was enorm moeilijk hem weg te zien gaan en het knaagt enorm aan me dat hij achteraf niet begrepen word. Maar wij moeten idd ook verder. Ik had liever gehad dat dit anders was opgelost zodat we leuk contact zouden houden en ik wist hoe het hem verging, dat zit er nu vrees ik niet meer in. Ik geloof dat ik dat het ergste vind. Had ik maar het geld en een plek, want bij ons had hij het goed, maarja dat kan helaas niet