Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn paard hiinikt:

1. NOOIT naar mij
26 (3%)
2. Als ik net aankom op stal
168 (25%)
3. Als ik wegga
28 (4%)
4. Elke keer als hij mij ziet
84 (12%)
5. Elke keer als hij mij uit het oog verliest
24 (3%)
6. Elke keer als hij me wel hoort maar niet kan zien
57 (8%)
7. Als hij lang op mij moet wachten (bijv spullen halen uit zadelkamer of als hij ergens anders staat en je bent even weggelopen om te mesten oid)
89 (13%)
8. Als ik met iets te eten aankom
152 (23%)
9. Op andere momenten naar mij namelijk:.....
28 (4%)

Totaal aantal stemmen: 656

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:40

Als ik kom + de voer in bakken doed :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:44

Zilfstar schreef:
Omdat mijn Fries echt continue naar mij hinnikt (en de pown begint inmiddels na 7 weken ook al) en ik andere paarden bijna nooit hoor (tenzij de bikskar langs komt of het hooi of als er paarden "thuis" komen) was ik wel eens benieuwd hoe vaak jouw paard of pony gericht naar jou hinnikt.
Hier dus een poll met wat vragen... Je mag er meer kiezen. :+

NB: Het gaat dus NIET om hinniken vanwege dat iemand anders voer brengt, een paard thuis komt, brullen naar hensgtige merries... Echt puur gericht naar jou als baas of bijrijder!

mijn paard is echt vreselijk :+
hij hinnikt als hij mij aan hoort komen, als ik hem roep, als hij mij uit het oog verliest, als ik te lang bezig ben (maar dan begint hij ook te stampen en om hoog te komen) als ik weg ga als ik met eten aan kom (of zijn concoursemmer met appelsap :+) njaa eigenlijk hinnekt hij dus altijd naar me...
moet heel eerlijk bekennen dat ik er niks liefs aan vindt hoor :n
vindt het maar aandachtstrekkerij en heel vervelend worden :') _O-
sta ik ff een peuk te roken staat meneer constant te schreeuwen in zijn wei *zucht* sommige paarden :')

aan de andere kant zou ik het ook onwijs missen als hij niet zou roepen hoor :+

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:48

Mijn paard hinnikt nooit naar mij.... Hij pruttelt wel wat als ik met wat lekkers aan kom. Maar dat kan ik amper hinniken noemen... :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:48

MDH: ja... dat klinkt wel heel ongeduldig, compleet met omhoog komen, stampen... Dat doet de mijne niet. Het is puur hinniken en "praten" en daardoor in de gaten houden waar ik ben.

Wel grappig die verschillen. :+ Zie dat nu toe aankomst van baas op stal net IETS hoger scoort dan met voer aankomen... maar dat is maar 2 stemmen evrschil. Dus dat zijn zo te zien de hoofdredenen voor paarden om te hinniken.

En het laagst scoort paarden die hinniken als ze de baas uit het oog verliezen. Dat is grappig want dat is bij de mijne dus echt 1 van de belangrijkste redenen om te roepen (naast aankomst en voer... :D )

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:39

Bij ons hinniken ze bijna allemaal als we bij de wei komen, Jolly is de enige die het standaard altijd doet.
Als we te lang in de schuur zijn om wat te halen, roept Jolly ook naar ons.
Watischa en Punette hinniken als ze eten willen.
Van de week hinnikte Punette nog heel hard naar me toen ik met Miracle aan het knuffelen was, ze wilde gras :P

AnneJa

Re: Hoe vaak hinnikt jouw paard/Pony? (naar jou)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:43

Ik heb 9 gekozen, omdat Jasper soms hinnikt, niet altijd... Als ik bijvoorbeeld even weg ben geweest en hij staat heel even alleen, of ze staan in de wei en ik kom aanlopen... Maar het wisselt heel erg af, heb er nog niet echt een patroon in gezien :P Maar dan is het wel een beetje laag gebruhuhhu :D

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:46

Brenda hinnikt altijd naar me iedere keer als ik aankom :)
Ik vind het zoo lief !!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:49

Mijn paard hinnikt altijd naar mij, in de hoop dat hij wat eten krijgt :Y)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:52

Als je s'avonds hooi komt brengen, of ze s'ochtends op de wei zetten, hinniken ze wel ja.
Verder niet. Mevrouw is heeeeel gelukkig met haar kudde, en kom ik haar halen heeft ze vaak zoiets van moet ik ECHT mee?
Kan er niet mee zitten, ik bedoel die kudde daar is ze de hele dag mee samen, dus ik ben blij dat ze zich fijn daar. Als ze net verhuist is en daardoor appart staat ivm introductie hinnikt ze wel naar mij, bij gebrek aan beter ben ik dan even haar liefste maatje. :P

Juultjejuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:56

Als ik voer heb dan hinniken ze altijd! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 16:00

JOEPIE! Pown van dochter staat sinds maandag naast mijn Fries en ze begint zijn gewoonte over te nemen mbt hinniken naar ons. Bij aankomst op stal kregen dochter en ik een dubbele hinnik-begroeting van 2 koppies over de deuren heen :+:

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:03

Ik heb er 3 die altijd hinniken :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:05

Als ik haar op kom halen uit de wei en ze naar binnen mag en als ze 's ochtends wordt opgehaald om naar buiten te gaan. Die met voeren telt niet echt mee :P

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:07

mijn paard hinnikt als ik op stal kom, als hij dan te lang moet wachten tot we wat gaan doen en als we klaar zijn dat ie eten wil :D en als dat wachten op eten te lang duurt gaat hij bijna zingen _O-

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:07

Als ik ze ga voeren of als ik langs de wei loop en ze denken dat ik ze kom voeren, of als ze de deur van de schutting horen of als ze onze auto zien. Amber heeft een heel schattig hinnikje, echt zo muwuuwuwu en als ik dan tegen haar praat dan pruttelt ze weer terug en dan lijkt het net of we een gesprek voeren :D

louise153

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:10

als ik aankom roep ik hem altijd en dan hinnikt hij terug,
verder als hij moet wachten, als ik eten heb en hij hinnikt ook als er andere paarden langs komen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:05

Als ik aankom begint hij heel zachtjes te hinniken, wat haast als knorren klinkt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:35

Isabella hinnikt altijd als ik aankom, maar ook als ik gewoon langsfiets (herkent kennelijk het geluid van mijn fiets, want ze doet dat niet als ik met de mountainbike langs kom).

Verder kan ze heel veel geluidjes maken en doet dat altijd eigenlijk als ze me ziet.
Iedere keer als ik langs haar loop, bewegen de neusgaten met een zachte knor erbij, zo van 'gegroet'.
Ben ik te lang uit beeld als ik ergens rondwaar, komt er een hardere hinnik 'waar ben je?'.
Ik hoef me nooit te verbergen daar, iedereen kan mij wel vinden als ze naar Isabella kijken (en luisteren).
Moet erbij zeggen; ik heb haar al 14 jaar en ze heeft al die jaren zo goed als alleen gestaan.

Yoblin (die ik nu 3 maanden heb) daarentegen hoor ik nauwelijks.
Heel af en toe een soort knor als het hem te lang duurde voor ik kwam voor het voer.
Tegen die tijd heeft Isabella al paar keer van zich laten horen :D

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:28

Ik heb ook een enorme kletskous :D
Hinnikt als ik aan kom of als ik met eten bezig ben, maar ook vaak als ik even de kruiwagen ben gaan legen en weer terug kom, of als ze buiten staat en me gewoon ergens ziet lopen. Ze kent ook heel veel hinnikjes en tonen.

Ze hinnikt overigens naar iedereen die ze "kent", dus ook naar mensen die haar wel eens een knuffel geven, voeren of buiten zetten. En naar alle paarden die even weg zijn geweest en weer terug komen.

Vind het wel schattig :D Als ze echt veel gaat hinniken is het bij haar alleen wel een teken dat ze zich op de een of andere manier niet prettig voelt waar ze staat.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:33

mijn verzorgpony hinikt altijd als ik er een adgje niet ben geweest.
(op zondag ga ik niet)
aan het begin hinnikte ze elke dag naar me
(had toen ik kwam al maanden geen aandacht gehad (grasmaaier) en daar de eigenaar heel oud)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 14:58

Als ik thuis de achterdeur uitkom dan hinneken ze (alleen als ze voor aan staan, achteraan kunnen ze mij niet zien) en ze hinneken als ik de wei in kom of voer bij me heb.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:58

Nóóit. :\ Hij komt wel altijd naar me toe gelopen maar een lief klein hinnekje is mijn grootste wens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-23 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

susanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:57

als ik aan kom lopen, & als ik weer weg ga <3

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:23

Mijn verzorgpony hinnikt wanneer ik aankom. Hij reageert ook echt op de auto van me vader maar ook als ik dan aan hek zit en binnen kom. Toen die nog op de manege stond kreeg ik ook altijd een hinnikje als ik binnen kwam