vieze handen en nagels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: vieze handen en nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:00

Ik was mijn handen als ik van stal kom met betadine scrub. Desinfecteerd ook meteen kliene scheurtjes etc en haalt de geur helemaal weg. Ik gebruik een borsteltje.

Verder kun je veel handschoenen dragen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:02

Makkie97 schreef:
Ik heb ook altijd vieze nagels nadat ik op stal ben geweest. Als ik m'n haren was zijn ze weer schoon. Dus dan zit het allemaal in je haar. Maar in in ieder geval niet meer onder je nagels :D .

Tuurlijk zit het dan niet meer in je haar, je hebt je haren dan toch gewassen, die zijn dan ook weer gewoon schoon hoor :+

Makkie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:05

Ja das waar, je hebt gelijk :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:07

Pfft dat had ik ook toen ik nog mijn handen (te) vaak waste, niet zozeer de randen maar wel de droogte. Na een tip van een kennis overgegaan op puur natuur. Zo is volgens haar handen wassen met zeep niet echt een meerwaarde, vooral niet als je niet goed afdroogt aangezien je bacterieen dan laat zwemmen waardoor ze weer vermeerderen. Nu was ik mijn handen dus alleen met water en droog daarna goed af met een schone handdoek of papieren doek. Zeep gebruik ik alleen nog als ze echt vies zijn (dus vol met zand/modder) Nagels maak ik schoon met een ouderwets zacht nagelborsteltje. Ik heb nog nooit zulke schone handen zonder losse vellen gehad. Geen creme meer nodig ook, zelfs niet nu (in de winter).

Oh ja en handschoenen aan bij de paarden helpt goed tegen vuil (-;

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:20

Ik heb ook altijd handschoenen aan. Zelfs in de zomer! Gewoon dunne rijhandschoenen van de Divoza. Zelfs als ik ´s ochtens alleen hooi/ voordroog moet voeren. Ik krijg mijn handen anders ook niet meer schoon. Zwart zit echt in mijn vel! ik ben vertegenwoordiger in verbandmateriaal en loop dus de hele dag tussen de artsen en verpleegkundigen en moet hele dag handjes schudden. Dat kan echt niet met vieze handen die ook nog eens voelen als schuurpapier ;-)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:07

Ik heb altijd zo'n wit potlood voor de nagels bij me en die punt op de dop werkt prima voor het schoonmaken en je kunt mooi een wit randje onder je nagels creëren voor de netheid. Lekker makkelijk, lekker goedkoop.

Ik moet zeggen als ik geld over had, dan ging ik gewoon acrylnagels doen. Ik legde altijd uit dat ik ze zo kort mogelijk wilde, dan legde ze het witte stukje wat meer op mijn originele nagel en dan waren ze eigenlijk niet langer dan ik ze normaal zou hebben met een klein wit randje, maar de witte rand was dus groter. Stond mooi, werd niet vies en het is veel sterker dan je eigen nagels. Jammer dat het zo duur is, laat het straks voor de feestdagen e.d. wel weer doen, vind het zo leuk..

sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:15

ik heb goede ervaring met uierzalf van bogena, je weet wel in de gele metalen potten.
En voor de rest heb ik een "handschoenen" tik,.. dus ik werk altijd met handschoenen aan, uiteraard geen latex want die zitten voor geen meter. Bij de Makro heb ik laatst nog een paar (werkhandschoenen, zwart stof met zachtleer) gekocht, die zitten echt heerlijk.

Sonjabos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 06:05

een ijzeren/ metalen zeepje, die je ook voor de knoflooklucht gebruikt