Heel vreemd!Goed om te lezen dat het nu zo goed gaat
ik herken gelukkig ook het gevoel dat je gewoon kunt lachen om een bokje, zo ging het tot voorkort ook 
Vankje: heb jij ook wel eens dat je paard schrikt en een "schokje" maakt, dat jij dan daar weer van schrikt en dat je paard dan weer van jou schrikt?
Dat komt bij mij nog wel eens voor 
Cherell0: dat klinkt ook niet fijn zeg, wat jammer dat je niet optimaal van je paardje kunt genieten op deze manier
Ik herken heel erg je gevoel van verdriet dat je je paard niet kunt vertrouwen en dat hij jou ook niet vertrouwt, daar loop ik op dit moment ook tegenaanJammer dat je geen geld hebt voor lessen, ik denk dat je er met behulp van goede coaching heel erg doorheen zou kunnen komen
Ik heb nu sinds een jaar les bij deze instructrice en ik ben al zo veel verder gekomen, echt ongelooflijk..En dat gun je natuurlijk iedereenMailow: het is echt een cirkeltje he, paard doet gek, jij raakt gespannen, paard raakt nog meer gespannen en daardoor is er helemaal geen land meer mee te bezeilen
En probeer dan nog maar eens te ontspannen! Wat bij mij helpt is even mijn lijf schudden om de spanning kwijt te raken of al je spieren even bewust aan te spannen en weer los te laten..
Ook glimlachen en neurieën werkt voor mij heel goed! hierdoor ga je onbewust ook ontspannen is mijn ervaring

Kismetje: dat klinkt inderdaad als een hele hoop wat er in één keer uit kwam..Het zal wel opgelucht hebben denk ik?
bedankt voor je reactieThyra89: wat maakt dat je dan blijft vechten tegen de tranen en het niet laat komen? Ik laat het altijd maar gewoon komen, dan ben ik er vanaf
niet erg charmant, maar wel prettigerRij ook gewoon mijn rondje wel haha
Jojootje84: dat heb ik dus ook
Het lucht me op
Ik kan er ook wel behoorlijk in blijven hangen, dus dan kies er meestal voor om er toch even af te gaanJanine1990: ja, dat is ook wel herkenbaar, ik jank ook bij boosheid bijvoorbeeld

En ik ben het ook zeker met je eens dat een instructrice veel invloed kan hebben
Degene van wie ik nu les heb (Annebe, als je meeleest, hier komt een dikke veer in je reet
), heeft echt een ingang bij mij als ik bang ben
Al zoveel mensen hebben het geprobeerd, maar het komt heel precies..Probeer je me te pushen dan werkt dat averechts en dan sta ik binnen no-time naast mijn paard en vertik ik het
Ga je teveel mee in mijn angst en "gezeur" dan komen we geen stap verderAnnebe krijgt het voor mekaar dat ik me wel erkend voel in mijn angst, maar ze weet me toch te overtuigen om door te zetten en daardoor succeservaringen op te doen en weer vertrouwen op te bouwen..En soms hoeft iets ook gewoon niet! Zij weet die balans prima te vinden