Het nut van rijbroek met leren zit vlak??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aleta

Re: Het nut van rijbroek met leren zit vlak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:07

Haha ik merk het verschil niet, maar dat kan ook aan mij liggen hoor! :=

kirach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:49

Ik vind het niet zo leuk, zo'n broek met een leren zitvlak, wat stijf en remt mij in bewegingen. Maar dat kan voor iedereen weer anders zijn.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:58

Ik vind het fijner rijden met zo'n zitvlak. Zit net wat stroever, maar ik kan nog gewoon in het zadel "glijden". Bij mij geeft het geen klitteband effect zoals sommigen het hier doen overkomen ;)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:40

Ik heb beide, en vind met zitvlak toch echt lekkerder. Laats weer een tijdje met broek zonder zitvlak gereden en na een paar dagen eb ik schuurplekjes en pukkeltjes op mn billen. Met zitvlak dus geen last meer van. Enigen nadeel is dat ze zo duur zijn, heb namelijk een lengtemaat nodig en die kosten wat helaas.

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:52

het zit op de een of andere manier beter! Het is ook handig als je niet zo veel zitvlees hebt! heb je tenminste iets om op te zitten XD

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:58

Ik vind het veel fijner dan broeken zonder (kunst)leren zitvlak. Een broek zonder vind ik zo glibberen in het zadel :=

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:17

Isabella90 schreef:
Ja inderdaad veel meer grip. En als je hem zonder heb, hebik t idee dat ik van me zadel af glij hahha

idem hier. Laatst was de rits kapot van mijn broek, deed ik mijn "oude" broek aan zonder leren zitvlak, had ook het gevoel dat ik gleed.

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:37

Meer grip warmer en ik vind het ook fijner als je zonder zadel rijd zit je iets vaster :D

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:39

Zoals iedereen al zegt, :+ Het zit steviger, je hebt meer grip op het zadel, en het blijft langer mooi..
Ik rij het liefst met een rijbroek met leren zitvlak!! :j

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:40

Siersma schreef:
Ik heb beide, en vind met zitvlak toch echt lekkerder. Laats weer een tijdje met broek zonder zitvlak gereden en na een paar dagen eb ik schuurplekjes en pukkeltjes op mn billen. Met zitvlak dus geen last meer van. Enigen nadeel is dat ze zo duur zijn, heb namelijk een lengtemaat nodig en die kosten wat helaas.

Heb ik ook last van, dat ze lang moeten zijn,
Moet je eens bij de rijbroeken van mondoni kijken, die zijn vaak mooi lang van model, en kosten niet zo heel veel..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:09

Je zit inderdaad steviger, ik heb ook rijbroeken met leren zitvlak. Ik merk wel ietsje verschil, maar het is niet dat als je eerst stuitert dat je dan opeens heel stil zit ofzo.
Vind het trouwens wel gewoon lekker zitten, merk daarin nauwelijks verschil.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:22

Ik vind het verschrikkelijk!! het zit me niet.. kan er niet lekker in bewegen en niet lekker in rijden.. als mijn paard een rare sprong maakt kan ik niet mee met de beweging omdat mijn rijbroek blijft hangen.. nee voor mij niet!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:03

Deejay1997 schreef:
Siersma schreef:

Heb ik ook last van, dat ze lang moeten zijn,
Moet je eens bij de rijbroeken van mondoni kijken, die zijn vaak mooi lang van model, en kosten niet zo heel veel..

Die zijn ook te kort, heb eigenlijk altijd Eurostar lengtemaat. Die passen goed. Heb nu ook een HH, die is ook behoorlijk lang.

Ik heb trouwens nog een eurostar met zitvlak te koop, maat 44.

lovestable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:53

Medie schreef:
Ik vind het verschrikkelijk!! het zit me niet.. kan er niet lekker in bewegen en niet lekker in rijden.. als mijn paard een rare sprong maakt kan ik niet mee met de beweging omdat mijn rijbroek blijft hangen.. nee voor mij niet!

Dan moet je eens met echt leer proberen. Dat rijd veel lekkerder ik heb met rijden nergens last van dan.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:10

lovestable schreef:
Medie schreef:

Dan moet je eens met echt leer proberen. Dat rijd veel lekkerder ik heb met rijden nergens last van dan.

Ook dat zit me gewoon niet lekker.. vind het juist heerlijk zonder :).. maargoed, zo ieder z'n voorkeur he..

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:16

Ik vind het ook zalig,
niet omdat ik veel vaster in het zadel zit maar omdat er minder wrijving is.
Zonder leren zitvlak zit ik ook heel vast in het zadel maar schuif ik over het oppervlak van het zadel.
Hierdoor krijg ik schuurplekken ;(
En met leren zitvlak heb ik veel minder last!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 14:30

Ik vind een broek met zitvlak zoveeel fijner dan zonder :D
je zit veel steviger en vaster in je zadel.

maar het blijft persoonlijk, sommige mensen zweren erbij en sommige mensen kunnen zich er mateloos aan irriteren en wennen nooit aan zo'n zitvlak.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:20

Ik vind het ondingen, al meerdere keren geprobeerd om met te rijden, maar kan er gewoon niet aan wennen.

Het rekt totaal niet mee, waardoor ik gewoon echt lastig op de paarden kom. Ik ben maar 1.67/1.70, en heb regelmatig vrij grote onder m'n kont, mijn eigen is ook niet de kleinste. :n Het zal best stevig zitten, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Geef mij maar gewoon de broeken zonder leren zitvlak, met een grote rekbaarheid. Daar zit ik echt 100x fijner op, en ook stabieler naar mijn gevoel.

Ohja, krukje opstappen kan gewoon niet, ik moet er in 1 keer, rustig maar snel en feilloos op kunnen stappen i.v.m. zadelmak maken, en gek genoeg zit toch wel heel stevig met m'n gewone stoffen (zitvlak) broek. :j Ik vraag me dan ook echt af hoe het komt dat mensen die zweren bij met leren zitvlak een 'gewone' broek zo vinden glijden, word je dan toch zo verwend met zo'n leren zitvlak of? :=

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 15:29

Ben nou toch geneigd om er 1 met leren zitvlak aan te schaffen. Ik heb vaak eurostar en esperado broeken.

Hoe zijn die met leren zitvlak?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:18

Vind ze vreselijk, 1 al met opstappen..
En vervolgens kan ik niet zo makkelijk als ik dat wil verschuiven naar links rechts voor of achter,
ook al zijn dat maar ministukjes.

Noop, hier dus anti leren zitvlak, kan er echt niet mee uit de voeten.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:44

Ik zweer bij mijn rijbroeken met leren zitvlakken, heb "vroegah" altijd zonder gereden en verklaarde
mijn vriendin voor gek, tot ik er zelf 1 had gekocht om toch maar eens te proberen.

En nu wil ik dus niet meer zonder, wat een gods geschenk die dingen!!
Ik heb geen zenuwpees met rare springacties, maar wel een enorme hobbel fries dus zijn die
broeken echt een uitkomst!! :D

Daarnaast zit ik lekkerder, stiller en merk dit in het rijden aan mijn paard terug.
Heb bovendien geen slijtage aan mijn zadel en rijd er al jaren mee.
Als ik nu een gewone rijbroek aantrek, glij is echt alle kanten op :+
Voor mij geen andere broeken meer, heb er inmiddels 6!

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:55

Ik heb de rijbroeken ,met lederen of kunst dat weet ik eigenlijk niet zitvlak, van eurostar, heerlijke broeken. goede kwaliteit. Vind de broeken warmer in de winter maar in de zomer plakken ze niet ofzo. Mijn rijbroeken zonder zitvlak gaan sneller kapot ook bij de knieeen. Met deze geen last van. Ik heb 2 met zitvlak van eurostar en ook een paar van andere merken. Moet wel zeggen dat ik eurostar niet zo stug is en goed van kwaliteit is, beter dan die andere merken die ik heb.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:57

_Marinke_ schreef:
Ik vind het ondingen, al meerdere keren geprobeerd om met te rijden, maar kan er gewoon niet aan wennen.

Het rekt totaal niet mee, waardoor ik gewoon echt lastig op de paarden kom. Ik ben maar 1.67/1.70, en heb regelmatig vrij grote onder m'n kont, mijn eigen is ook niet de kleinste. :n Het zal best stevig zitten, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Geef mij maar gewoon de broeken zonder leren zitvlak, met een grote rekbaarheid. Daar zit ik echt 100x fijner op, en ook stabieler naar mijn gevoel.

Ohja, krukje opstappen kan gewoon niet, ik moet er in 1 keer, rustig maar snel en feilloos op kunnen stappen i.v.m. zadelmak maken, en gek genoeg zit toch wel heel stevig met m'n gewone stoffen (zitvlak) broek. :j Ik vraag me dan ook echt af hoe het komt dat mensen die zweren bij met leren zitvlak een 'gewone' broek zo vinden glijden, word je dan toch zo verwend met zo'n leren zitvlak of? :=

Je hebt inderdaad rijbroeken die heel stug zijn, die van eurostar vind ik heel soepel en prettig.

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:58

frensje schreef:
Ben nou toch geneigd om er 1 met leren zitvlak aan te schaffen. Ik heb vaak eurostar en esperado broeken.

Hoe zijn die met leren zitvlak?

geen ervaring met esperado maar eurostar krijgt van mij een dikke voldoende

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:04

Ik heb Petri (3), Mondoni(3) en Gersemi(1)....oh heb er 7 :+

Maar Mondoni vind ik toch wel tegenvallen.
Tuurlijk zijn ze goedkoop, maar eenmaal een aantal keren gedragen,
gaan ze zo onwijs flubberen aan je benen, dat vind ik wel zonde.

Petri blijft daarintegen jaren goed en Gersemi...me love it!! :D