Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Siersma schreef:Ik heb beide, en vind met zitvlak toch echt lekkerder. Laats weer een tijdje met broek zonder zitvlak gereden en na een paar dagen eb ik schuurplekjes en pukkeltjes op mn billen. Met zitvlak dus geen last meer van. Enigen nadeel is dat ze zo duur zijn, heb namelijk een lengtemaat nodig en die kosten wat helaas.
Deejay1997 schreef:Siersma schreef:Ik heb beide, en vind met zitvlak toch echt lekkerder. Laats weer een tijdje met broek zonder zitvlak gereden en na een paar dagen eb ik schuurplekjes en pukkeltjes op mn billen. Met zitvlak dus geen last meer van. Enigen nadeel is dat ze zo duur zijn, heb namelijk een lengtemaat nodig en die kosten wat helaas.
Heb ik ook last van, dat ze lang moeten zijn,
Moet je eens bij de rijbroeken van mondoni kijken, die zijn vaak mooi lang van model, en kosten niet zo heel veel..
Medie schreef:Ik vind het verschrikkelijk!! het zit me niet.. kan er niet lekker in bewegen en niet lekker in rijden.. als mijn paard een rare sprong maakt kan ik niet mee met de beweging omdat mijn rijbroek blijft hangen.. nee voor mij niet!
lovestable schreef:Medie schreef:Ik vind het verschrikkelijk!! het zit me niet.. kan er niet lekker in bewegen en niet lekker in rijden.. als mijn paard een rare sprong maakt kan ik niet mee met de beweging omdat mijn rijbroek blijft hangen.. nee voor mij niet!
Dan moet je eens met echt leer proberen. Dat rijd veel lekkerder ik heb met rijden nergens last van dan.
.. maargoed, zo ieder z'n voorkeur he..
Het zal best stevig zitten, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Geef mij maar gewoon de broeken zonder leren zitvlak, met een grote rekbaarheid. Daar zit ik echt 100x fijner op, en ook stabieler naar mijn gevoel.
Ik vraag me dan ook echt af hoe het komt dat mensen die zweren bij met leren zitvlak een 'gewone' broek zo vinden glijden, word je dan toch zo verwend met zo'n leren zitvlak of?

_Marinke_ schreef:Ik vind het ondingen, al meerdere keren geprobeerd om met te rijden, maar kan er gewoon niet aan wennen.
Het rekt totaal niet mee, waardoor ik gewoon echt lastig op de paarden kom. Ik ben maar 1.67/1.70, en heb regelmatig vrij grote onder m'n kont, mijn eigen is ook niet de kleinste.Het zal best stevig zitten, maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Geef mij maar gewoon de broeken zonder leren zitvlak, met een grote rekbaarheid. Daar zit ik echt 100x fijner op, en ook stabieler naar mijn gevoel.
Ohja, krukje opstappen kan gewoon niet, ik moet er in 1 keer, rustig maar snel en feilloos op kunnen stappen i.v.m. zadelmak maken, en gek genoeg zit toch wel heel stevig met m'n gewone stoffen (zitvlak) broek.Ik vraag me dan ook echt af hoe het komt dat mensen die zweren bij met leren zitvlak een 'gewone' broek zo vinden glijden, word je dan toch zo verwend met zo'n leren zitvlak of?