Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
1Boefje schreef:Van mij mag het topic gesloten worden.
Ik heb mijn eigen oplossing gevonden. Advies van een dierenarts.
Bedankt voor alle positieve reacties!

Raudkas schreef:Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Lijkt me inderdaad geen slecht plan om het veulen even op adem te laten komen en straks bij 1 van je paardjes te zetten waar hij een beetje mee samen kan.
In mijn ogen doe je heel erg je best, en komt het denk ik ook wel goed
Klopt wat andere zeggen, hij zou beter bij leeftijdsgenootjes kunnen staan. Maar soms is er het geld/tijd niet voor. Dus roeien met de riemen die je hebt.
Hoop dat je veulen snel wordt geaccepteerd!
GamblersCup schreef:Jemig TS, mag ik hier éven zeggen dat ik je houding vreselijk aso vind? En ook al mag ik het niet, ik zeg het toch. Vreselijk, hoe jij hier beschrijft hoe je met die beesten omgaat, hoe het je geen moer kan schelen dat je veulen geen speelmaatje heeft, hoe jij teveel paarden hebt terwijl je geen baan hebt en daardoor niet in de basisbehoeften van je dieren kunt voorzien. En er nog opstandig onder worden omdat mensen dringend adviseren in de basisbehoefte van het veulen te voldoen: een ander veulen erbij. Als jouw DA zegt dat je veulen apart moet tot volgend voorjaar, dan weet ik niet waar hij zijn diploma gekocht heeft (bij een pakje boter erbij gekregen misschien?) maar dat is er een die niet in de búúrt van mijn dieren mag komen. Jammer, dat er zulke mensen zijn, die koste wat het kost paarden moeten bezitten, en ze vervolgens niet kunnen bieden wat ze nodig hebben. En een topic openen, veel mensen die hetzelfde zeggen en daar dan opstandig op reageren. Jammer, zeker voor de paarden in kwestie.
nynke55 schreef:Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Lijkt me inderdaad geen slecht plan om het veulen even op adem te laten komen en straks bij 1 van je paardjes te zetten waar hij een beetje mee samen kan.
Klopt wat andere zeggen, hij zou beter bij leeftijdsgenootjes kunnen staan. Maar soms is er het geld/tijd niet voor. Dus roeien met de riemen die je hebt.
Ezz93 schreef:Ik zou gewoon luisteren naar wat de DA zegt, die heeft echt niet z'n papiertje gehaald zonder te leren.
Succes! en ik hoop dat je veulen zich snel weer happy voelt!
Ezz93 schreef:nynke55 schreef:Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Ook helemaal mee eens, en ik snap niet dat sommige mensen zeggen waarom heb je zoveel paarden als je geen geld hebt voor nog eentje? Nou ze heeft dus blijkbaar wel genoeg voor dit aantal, anders had ze de dierenarts toch überhaupt niet gebeld. En ik snap al helemaal niet dat er wordt gezegd dat je niet om je dieren geeft, anders open je geen topic of bel je de dierenarts. Ik vind dat je het goed aanpakt TS, je doet het zo goed mogelijk met wat je hebt. En als ik eerlijk moet zijn vind ik al die paarden die de hele dag in hun box staan behalve als ze worden gereden een stuk zieliger dan TS' veulen.
Ik zou gewoon luisteren naar wat de DA zegt, die heeft echt niet z'n papiertje gehaald zonder te leren.
Succes! en ik hoop dat je veulen zich snel weer happy voelt!
) Goldy schreef:kan me voorstellen dat ie t niet fijn heeft er is geen leeftijdgenootje om mee te spelen!!
als hij met meerdere jonge dieren staat trekken die naar elkaar toe om te spelen en leren dan ook onderling rangen te bepalen.
mijn advies zorg dat je hem bij leeftijdsgenootjes kan zetten evt met een oudere lieve ruin of merrie om t jonge spul op te voeden!
Isabonny schreef:TS, als je wei genoeg hebt, kun je misschien wel een plekje te huur aanbieden voor een veulen in de leeftijd van jouw veulen. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: maatje voor je veulen en huuropbrengst (zoals je zelf ook al opperde, je eigen kleine opfok)
_suus19_ schreef:Isabonny schreef:TS, als je wei genoeg hebt, kun je misschien wel een plekje te huur aanbieden voor een veulen in de leeftijd van jouw veulen. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap: maatje voor je veulen en huuropbrengst (zoals je zelf ook al opperde, je eigen kleine opfok)
Dat werd aan het begin van het topic ook geopperd. Maar TS zegt dat ze geen plek heeft voor een extra (tijdelijk) paard. Daarom snap ik dat veulen van komend jaar ook niet. Ik zal dan wel gek zijn dat ik dit raar en ondoordacht vindt, maar TS geeft hier ook geen enkel antwoord/uitleg op.
) Citaat:Maar ze krijgt er volgend jaar nog eentje. Wie zegt dat ze dan wel geld heeft? Ze wil niet ander werk gaan doen, zoals bijvoorbeeld bijklussen dmv schoonmaken zoals hier eerder geopperd werd, en wie weet hoelang ze al zonder baan zit en met zo'n houding kan een nieuwe baan ook nog wel even duren.. Dit veulen heeft ze nog niet zolang van wat ik begrijp. Ergens heeft ze dan toch een aantal verkeerde keuzes gemaakt.
1Boefje schreef:Welke wormenkuur? De duurste en uitgebreidste van de dierenarts (dus ook met lintwormen). Zij heeft het middel toegepast.
1Boefje schreef:Sorry, ik kan hem geen leeftijdsgenootjes bieden. En ik weet zeker dat er duizenden mensen zijn met mij die hun veulen niet in de opfok doen.
Ze zijn alleen misschien slim genoeg om het op bokt niet te zeggen