Teelee schreef:Ik wil idd de pensionhouder nergens voor verantwoordelijk stellen Jesito, dus niet te snel oordelen.
De reden waarom ik dit vraag (en ik hoef hier geen discussie over of het stom is of niet, want ik weet de risico's heus wel) is dat er bij ons op stal gesteld word dat een cap verplicht is. Nu heb ik sinds ik daar sta zonder cap gereden en daar maakten ze geen probleem van. Tot er steeds meer mensen zonder cap gingen rijden. Nu willen ze ineens op die reden mij de cap ook gaan verplichten, en word ik zonder cap de bak niet meer ingelaten als er andere pensionklanten zijn. (als ik alleen ben mag ik best zonder cap namelijk)
Nu heb ik al aangegeven dat ik best iets wil ondertekenen en dat het mij lijkt dat hun niet aansprakelijk gesteld kunnen worden als ik eraf donder.
Maar ik heb voor ik hier kwam nog nooit op mijn paard met cap gereden en deed het eerst dus ook niet hier.
Hun zeggen dat het ivm de verzekering is (ze hebben geen veiligheidscertificaat trouwens) terwijl ik het idee heb dat het gewoon mijn eigen verantwoordelijkheid is aangezien ik allang 18+ ben.
Waarom zo moeilijk doen om geen cap op te zetten!!!
Deze regel is er voor je eigen bestwil en ik vind het goed dat de pensioneigenaar voet bij stuk houd.
Al ben je 18 + je autogordel moet je ook om net als een helm op een brommer.