Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:12

ik heb 2 katten, en 3 paarden die elke dag verzorgd willen worden . werk minimaal 40 uur per week.
vaker ri 50 uur.
eet om 6 uur, half 7 7 uur bij de paarden 9 uur thuis, stofzuigen spul uit de vaatwasser.
verder sóchtens wasmachine aan, de eerste die thuis komt gooit het in de droger. vriend pakt vaatwasser uit als ik kook. enz enz.
Sóchtends doe ik de kattenbakken, en nog een wasje ophangen enz.
zaterdagochtend is poetsdag, doordeweek blijft het bij stofzuigen afwassen enz

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:13

idd stofzuigen en dweilen heb ik in een half uurtje gedaan, dan in 10 minuutjes de kattenbakken en klaar, dat is best in je dag te passen, ik deed het juist smorgens omdat ik er aan het eind van de dag geen zin meer in had, als je dit dagelijks doet is het zo gepiept, ik ken ook veel mensen die iemand inhuren om 2 keer in de week hun huis schoon te houden, maar dat hangt natuurlijk wel af van je financiele ruimte, dan hoef je zelf nog maar erg weinig te doen
Laatst bijgewerkt door Miepie77 op 24-10-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:13

Je moet het niet zo erg stellen als het lijkt.. Je komt s'avonds thuis dan praat en zit je nog lekker tegen elkaar aan, en dan ga je slapen, of dat nu s'avonds 4 uur is, of 1 uur... Het weekend bestaat ook nog, en ik wil ook van mijn leven genieten... Als we later oud zijn kunnen we nog 24/7 op elkaars lip zitten.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:15

Tita wannneer verschoon je dan je bedden en was je je kleding? Kost ook tijd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:15

vonneke schreef:
Vind het een beetje vies eerlijk gezegd hihi.

Hier 2 katten en moet al iedere dag stofzuigen.

Maar dat is de discussie hier niet. Dus terug ontopic.

Als je niet traag bent moet het makkelijk kunnen. En een fulltime baan en een relatie en een huishouden en 1 paard en ook nog een sociaal leven :)

Ten eerste werk ik dus ruim 10% meer dan gemiddelde fulltimers, ten tweede heb ik 2 paarden.
Yep iid vies klopt tuurlijk veeg ik wel elke dag de korrels bijelkaar en stofzuig ik snel in 5 min de boven-verdieping( 2x per week) maar dat telt niet want dan is het ergens nog niet zo schoon als voorheen..

Overigens als ik op zondag het hele huis stofzuig en dat is maar 90m2 ben ik ruim 1 uur en 15 min bezig omdat ik alles doe plinten erop..plinten ernaast...alle mandjes van katten enz enz.
Dat deed ik voorheen 3x in de week en dan nog eens 3x in de week snel ..dat lukt nu echt niet meer.

Ergste van hele verhaal is dat we bouwvergunning aan indienen voor een huis van 1200m3 wie gaat dat schoonhouden of ...omdat het zo groot is lijkt het schoner :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:16

Hier ook eentje, fulltime baan, daarbij chronisch ziek en vermoeid en een relatie.

Ik heb hem volpension staan in Oostwold (Leek) en dan redt ik het prima.

Ik doe thuis veel in huis vent is niet zo van het huishouden dus het is soms schipperen oom met mijn energielevel maar ik redt het zelfs.
Ik doen hem niet op di/woe/do.
Heb voor de woe een bijrijdster en ivm mijn ziekte liet ik hem goed rijden op donderdag maar nu ik redelijk stabiel ben kan ik straks de don er ook wel bij nemen.
Okay ik moet wel 20/25 min onderweg naar stal maar het gemak dat ik ervan heb weegt niet op tegen de reistijd.

Je moet idd plannen om af te spreken. We gaan bv over 2 weken een weekendje zeeland dan is hij 3 dagen vrij en wordt hij wel in de gaten gehouden door mijn stalgenootjes en ff extra los gegooit.
Op zich vind ik het goed te doen en ik heb ook een vent die niets met paarden heeft maar het wel accepteerd dat ik hem heb.

Ik doe mijn huishouden in het weekend tussen neus en lippen door.
Laatst bijgewerkt door Mando op 24-10-11 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:17

Ik had een eigen huisje, 2 paarden, paar x per week fitness, fulltime baan en deeltijd hbo studie, weekenden wedstrijden en 2 britse kortharen maar bij mij thuis was alles spik en span. Kwestie van willen en plannen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:20

Mytens schreef:
Tita wannneer verschoon je dan je bedden en was je je kleding? Kost ook tijd.

Duhhh wat een kruisverhoor :')

Mijn bedden om de week op zaterdag..heb zoveel beddengoed of ik doe het gelijk in de was en s'avonds in de droger of het hangt paar dagen te drogen.

Kleding is andere zaak heb speciaal kleding voor het werk (chemicus) dat reageert met water en wasmiddel die kleding spaar ik op.
Ik draag mijn kleding 2 dagen t-shirt en t-shirt met lange mouw..die worden opgespaard tot een week of 4 dan heb ik een stuk of 24-28 shirts die gewassen gaan worden.
Op zo'n wasdag blijf ik thuis altijd zaterdag of zondag dan hebben de paarden vrij

Ondergoed gaat mee met hoeslakens op 60 graden en ik heb ruim 70 onderbroeken en trek minimaal 2-3x per dag schoon aan.

Ik ben heel erg schoon en had soort van smetvrees alleen dat kan ik nu niet meer doorzetten.
Lief is ergens wel blij mijn huis is leefbaarder vind ie

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 12:20

Equimotion schreef:
Vienna2007 schreef:
En ach, zolang je s'avonds tegen elkaar kan kruipen, moet het toch geen probleem zijn.

Nou ja, dat vraag ik me dus af. Even los van de vraag of je partner het ook zo leuk vindt, ik zou zelf mijn relatie niet zo leuk vinden als we doordeweeks alleen maar 's avonds tegen elkaar zouden kunnen kruipen. Het is mooi dat het voor jullie werkt maar dat hoeft niet voor iedereen de standaard te zijn.

Dat is hier de bedoeling ook niet :n Ik vind het wel belangrijk om elkaar op andere momenten te zien, dan wanneer je naar bed gaat.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:20

Ik doe mijn huishouden ook niet bepaald dagelijks, maar zorg wel dat als ik bijv aan het koken ben dat ik even een wasje in de wasmachine doe, even wat opruim, of even een stofzuiger door het huis haal. Soms neem ik een "avondje vrij" om bijv even wat grote schoonmaak dingen te doen. Dat doe ik vaak op een avond dat mijn bijrijdster mijn paard doet (scheelt wel hoor een bijrijdster ;) ).

Mijn vriend en ik eten nog samen, en in het wielerseizoen gaat hij na het eten omkleden en fietsen. Ik stap dan meestal ook de deur uit met de hond die altijd meegaat naar mijn paard. We zijn dan vaak rond 21.00u weer thuis en dan praten we nog wel even over vanalles en nog wat. Soms zijn we ook samen een avondje thuis. Vooral nu het wielerseizoen (buiten) afgelopen is. We zien elkaar in ieder geval nog genoeg :j

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:21

oké ik krijg al van die rare beelden (ruzie met de buren) ivm stankoverlast vd katten enzo :D
maar het valt dus mee. Gelukkig.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:23

Ik heb een eigen huis, 3 katten, hond, één paard en als het goed is de aankomende dagen een kleine meid erbij. Oja en dan natuurlijk nog een sociaal leven en drie dagen in de week werken. EN een schoon huis. Ik heb huisdieren maar heb een hekel aan haren of viezigheid in mijn huis. Hier vaak twee keer per dag de stofzuiger er door.

Zoals het er nu uit ziet kan ik dat prima combineren maar je moet wel dingen geregeld hebben. Zo heb ik mijn paard volpension staan dus hoef ik alleen te poetsen, zadelen en rijden. Verder heb ik een goede paardenvriendin die makkelijk voor mij kan invallen.

Verder heb ik een geweldige vriend die gewoon ook zijn steentje in het huishouden bijdraagt. We doen de dingen echt samen behalve het paard dan maar hubs gunt mij die passie.

Denk ook dat je het financieel goed geregeld moet hebben. Zo heb ik de ruimte om drie dagen te werken en paard volpension te houden.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 24-10-11 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:24

MissJ schreef:
Dat is hier de bedoeling ook niet :n Ik vind het wel belangrijk om elkaar op andere momenten te zien, dan wanneer je naar bed gaat.

Dat schrijf ik ook niet.. Je eet toch ook samen? Hebben jullie geen weekend?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:25

Ik zit ook weleens te denken hoe dat nou allemaal moet hoor. Nu studeer ik nog, maar red ik het amper. Mijn vriend werkt gewoon elke dag en is ongeveer 6 uur thuis. Nu heb ik vaak de tijd om rond 6 uur het eten klaar te hebben, maar als ik straks verder werk (wat ongetwijfeld zal gebeuren) als ik afgestudeerd ben zal ik ook pas rond 6 uur thuis zijn. Eerder dan 7 uur staat dan echt het eten niet op tafel.

Dan is het half 8 voordat we iets kunnen gaan doen. Stal is dichtbij gelukkig, maar ook daar ben je al snel 2-3 uur bezig. Dan is het zo maar half 11 voordat je thuis bent. Elke dag vind ik niet leuk en mijn vriend ook niet denk ik. Ik wil ook weleens bij hem zijn. In het weekend gaat hij sporten en naar voetbal dus dat valt ook weg. Nu komt het meestal zo uit dat ik naar mijn paard ga als hij gaat sporten (zowiezo 3x in de week) en ik laat hem 1x in de week alleen op de bank zitten :P. De andere dagen heb ik een bijrijdster, omdat ik het nu nog te druk heb met opleiding enz. Maar ik wil later ook echt geen 7 dagen weg zijn als hij thuis is, dat vind ik ook echt niet leuk. Het weekend komt er dan wel weer bij (ik werk nu op zaterdag en dat valt natuurlijk weg), maar het is ook wel gezellig om op je gemakje eens ergens naar toe te kunnen gaan of lekker te gaan winkelen.

En als ik dit dan allemaal typ dan vraag ik me af hoe het allemaal tzt moet met kinderen.

Ow het huishuiden doen we snel tussendoor samen, meestal op zondag.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:26

Mytens schreef:
oké ik krijg al van die rare beelden (ruzie met de buren) ivm stankoverlast vd katten enzo :D
maar het valt dus mee. Gelukkig.

:n dat nooit ikke schoon bed...katten schoon huis
Mijn bak wordt s'morgens gedaan en dan zodra ik thuis ben dus dat is of om 17.00 (dan ga ik s'avonds naar paarden) of om 20.00 dan loop ik met mijn jas gelijk zonder poezel te groeten door naar de bak.
Breng zooi gelijk naar container en dan ff knuffelen.

En voordat ik naar bed ga

Moet wel heb 4 katten en 2 bakken die zijn schoon

Vandaag :D ga ik dus na mijn werk naar huis heb sushi dus snel klaar hele huis snel stofzuigen dat is 45 min denk ik sushi eten en dan gelukkig maar 1 paard doen dus met beetje hoop lig ik om 22.00 weer op de bank.

Maar morgen :') waardeloze dag

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:27

Equimotion schreef:
Nou ja, dat vraag ik me dus af. Even los van de vraag of je partner het ook zo leuk vindt, ik zou zelf mijn relatie niet zo leuk vinden als we doordeweeks alleen maar 's avonds tegen elkaar zouden kunnen kruipen. Het is mooi dat het voor jullie werkt maar dat hoeft niet voor iedereen de standaard te zijn.

Ik moet zeggen, de mijne klaagt wel dat ie me weinig zit maar meneer werkt zelf van 6-8 dus IMO heeft ie weinig recht van spreken :+ Als ik dan een keer een "efforke doe" dat ik er vroeger ben dan is hij er niet _O-
Ik laat hem daar vrij in, ik "eis" dat hij me er ook vrij in laat. :)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:27

Ik heb een relatie, een huis, een baan met opleiding, 2 honden en een paard.

Mijn paard staat in de doe het zelf mesten, buitenzetten e.d.
Je moet heel goed plannen om alles te kunnen doen.
Als ik kook doe ik gelijk het halve huishouden e.d.

Sociale dingen moet je al helemaal nauwkeurig plannen, tenminste ik wel omdat ik ook nog een opleiding doe naast het werken.

Mijn vriend is het er helemaal mee eens, maar wij hebben al jaren ons eigen ding en vinden het heerlijk om savonds niet op elkaars lip te zitten.
Ik heb mijn paard ook van hem gehad :D

Ja wat kan ik er verder over zeggen. Ik ga smiddags na het werk vaak buitenzetten en dan haal ik ze na het eten binnen en dan ga ik rijden, mesten e.d. En als dat niet lukt komt ze na het eten los.
Ik ben wel altijd laat thuis. Mijn vriend doet de honden doordeweeks grootendeels verzorgen, dus dat scheelt enorm!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:30

Vienna2007 schreef:
Dat schrijf ik ook niet.. Je eet toch ook samen? Hebben jullie geen weekend?

Doe jij door de week nooit iets met je partner samen dan (behalve eten)? Zo kan je de vraag ook stellen.
Vandaar dat ik zei dat het mooi is dat het voor jullie werkt, maar dat dat niet voor iedereen de standaard hoeft te zijn.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:31

@tita: ik vind 3 keer per dag de kattenbak doen wel een beetje teveel van het goede, dan zit je bijna live te wachten totdat ze er wat uitgooien :P een keer per dag is echt voldoende, gewoon goed grit kopen dat niet ruikt en goed adsobeert, ik heb 5 katten en bij mij thuis ruik je echt niets als je binnenkomt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:33

Miepie77 schreef:
@tita: ik vind 3 keer per dag de kattenbak doen wel een beetje teveel van het goede, dan zit je bijna live te wachten totdat ze er wat uitgooien :P een keer per dag is echt voldoende, gewoon goed grit kopen dat niet ruikt en goed adsobeert, ik heb 5 katten en bij mij thuis ruik je echt niets als je binnenkomt

:wow: dat lukt niet hoor dat zit de bak vol en ik heb een kat als die een hoop van een ander tegen komt graaft ie hem stuk zit er tussen zijn pootjes en rent ik gelijk door het hele huis :r dan sta ik dus wel om 23.30h te dweilen

3x per dag en meestal heb ik per keer toch zeker 2-3 plasjes en 1-2 schijt dat wil ik niet opsparen dat betekend
9 plasjes en 4-6 hopen stront en een van mijn katten schijt als een duitse herder :p

Ze krijgen premiumvoer dus das goed

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:36

tita schreef:
Miepie77 schreef:

:wow: dat lukt niet hoor dat zit de bak vol en ik heb een kat als die een hoop van een ander tegen komt graaft ie hem stuk zit er tussen zijn pootjes en rent ik gelijk door het hele huis :r dan sta ik dus wel om 23.30h te dweilen

3x per dag en meestal heb ik per keer toch zeker 2-3 plasjes en 1-2 schijt dat wil ik niet opsparen dat betekend
9 plasjes en 4-6 hopen stront en een van mijn katten schijt als een duitse herder :p

Ze krijgen premiumvoer dus das goed

Gadverdamme daarom hebben wij geen katten.. :') sorry klinkt echt goor haha
Vind ze ook altijd zo erg ruiken bij een ander

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:38

misschien eens 1 bak per kat proberen, ik heb er nl 5 staan, want de dames willen niet op elkaars bak, kan je ook goed volgen of er een ziek is oid

maar zal on topic blijven, anders word het een kattebak topic :Y)

rockwitch

Re: Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:40

Heb even niet alles gelezen, maar ik ben dus ook iemand met fulltime baan, eigen paard, huishouden, relatie en nog katten thuis.
Valt best te combineren, heb dan wel een bijrijdster gewoon omdat het wel lekker is als ik dan een dagje even thuis kan blijven, maar ook zonder zou ik het wel redden, tuurlijk kost een hoop tijd, maar het is wel lekker ontstressen na het werk.
Vriend zie ik nu alleen op woensdag en in het weekend, maar straks gaan we toch samenwonen, dus dan zie ik hem dagelijks en hebben we een gezamelijk huishouden, dus dat scheelt weer.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:42

het is te combineren, maar voor een partner die er niet achter staat heel frustrerend.

Ik werk een 40 uren week en ben makkelijk 2 uur per dag onderweg. Ik ga 2x per dag naar mijn paard om de stal te mesten en te voeren, rijden niet inbegrepen. Dus ik ben op een dag makkelijk weg van 7u tot 19u (zeker nu mijn paard verwond is, is het eerder al 20u).
Bijgevolg eten we altijd vrij laat, als ik wil rijden, kan ik die dag niet vers koken en moet mijn partner kant-en-klaar opwarmen of de restjes van de vorige dag en hebben we elkaar misschien 3x een half uur gezien op de hele dag (slapen telt niet mee)
Mijn huishouden blijft liggen tot in de weekends en als het dan wedstrijd is, tja dan lijkt het of er een bom ontploft is (en het feit dat we nog steeds aan het verbouwen zijn helpt daar niet aan mee). de rest van mijn sociaal leven staat op een erg laag pitje, maar dat heb ik er graag voorover. Alleen begrijpt de partner dit niet altijd en zijn vriendenkring al helemaal niet (de mijne wel, want die hebben zelf bijna allemaal paarden :) )

Ik zou ook een andere stalling kunnen kiezen, waar ze meer voor mij doen. Maar daar kan ik persoonlijk niet mee overweg. Het is mijn paard en ik hoor voor haar te zorgen. Dus ze staat op "pension" maar ik doe alles zo goed als hetzelfde dat ze thuis zou staan, alleen heb ik de luxe (binnen)pistes, stapmolens, poetsplaatsen met warm water etc ter beschikking te hebben.
Ik heb even een paard in training gehad en heb toen moeten ondervinden dat de manier waarop ik mijn paarden wil verzorgen en trainen, dat 2 paarden niet haalbaar is tenzij ik er zelf fysiek onderdoor wil.
MAAR iedereen is anders, ik ken genoeg mensen die hun paard op pension kunnen zetten en om de 2 dagen 1x komen en dan rijden als ze zin hebben... 't ligt er allemaal aan wat je zelf wil...

Miepie77

Re: Eigen paard goed te combineren met fulltime baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:49

ik weet niet of jullie dit herkennen, maar ik ben toen ik mn eerste eigen paard kocht wel gaan zoeken naar een functie dichterbij huis, aangezien 3 uur reizen wel erg veel is als je daarna nog naar je paarden moet, gelukkig vrij snel iets gevonden op een half uur van mn huis, scheelt toch 2 uur per dag