met of zonder bril rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Re: met of zonder bril rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:38

Over het algemeen rijd ik met lenzen in, soms als ik geen zin heb om lenzen in te doen die dag rijd ik met mijn bril op.

Met lenzen in heb ik nooit last van stofjes of zand. Dan moet ik wel zeggen dat ik zachte lenzen heb.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:51

Ik rijd ook gewoon met lenzen, van stofjes nooit last gehad, ook niet met een buitenrit (alleen last van een zandmond :D )
Ik heb nu zo'n 3 jaar lenzen, als ik nu een bril opzet, dan word ik duizelig!

't is maar wat je zelf fijn vind, ik voel mn lenzen totaal niet zitten gelukkig.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:54

Dat heb ik dus met lenzen. Als ik nu zonder bril rijdt, gaan mijn ogen pijn doen, omdat ze zo verwend zijn met van die schermpjes ervoor hihi. En bril kapot? De mijne gaan alleen kapot met echte crashes. Dat heeft me inmiddels 1 bril gekost in 15 jaar tijd en dat was nog wel bij een auto-ongelukje. Hij was op dat moment hoognodig aan vervanging toe. Je moet ergens een reden voor hebben hè?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:01

Ik heb ook -1,25 en -1,75 en rij altijd zonder bril.
Het idee dat ik val en de bril kapot gaat....moet er niet aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:28

Als ik een bril had zou ik het niet doen.
Als je valt.. :x

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:42

Gister ben ik er toevallig 2 keer afgevallen met mijn bril op. En ook na mijn val zat mijn bril nog keurig op zijn plaats. Ik moet er niet aan denken zonder bril te rijden. Altijd mijn bril op. Ik heb kunstof glazen, dus snel kapot gaan, zal ie niet. En tja, al gaat ie wel kapot, dan koop je weer een nieuwe...

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:47

zonder, heeft ook nadelen zoals dat ik graag een x een springwedstrijdje van de manege wil meedoen, maar dan dus niet de nummers kan zien van de volgorde, maar ik heb er met gewoon gewoon rijden geen last van

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:58

-6, dus tsja ik moet ook wel een bril op of lenzen in!
Vroeger altijd een bril opgehad, nooit last van gehad tot mijn paard mij een flinke kopstoot gaf :+.

Kan me niet voorstellen dat je zonder iets rijdt, maarja, ik heb dan ook echt een pittige sterkte.

Oh en de bril goed af laten stellen kan ook bij de goedkopere ketens!! En die plastic haakjes, kon je bij mijn brillenketen gewoon als service meekrijgen, 10 euro bij specsavers, vind t nogal prijzig!

Ik draag nu lenzen en dat bevalt perfect, lees veel dat mensen bang zijn voor stof en zand maar met zachte lenzen heb je hier nauwelijks last van. Harde lenzen is uiteraard een ander verhaal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:41

Ik rijd met dat wat ik in/op heb, dus draag ik mijn bril, dan tijd ik met brilen anders met lenzen.
Ik heb een kunststof bril, met flexibele veren, die redelijk breek proef is. Daar is die wel op geselecteerd.
Zonder correctie krijg ik hoofdpijn, dus zonder is voo rr mij geen optie.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:45

Ik rij met harde lenzen, heb soms wel een bril op maar nooit tijdens het rijden.
Eigenlijk nog nooit last gehad dat er zand achter mijn lens kwam. gelukkig :)

Verdraagt je oog ook geen zachte lens? lijkt me toch niet lekker om zonder scherp zicht de weg op te gaan.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:46

Zachte lenzen :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:50

Ik heb -1,50 en -1,25 en rijd altijd met bril. Anders zie ik de letters niet.
En tja, ben een keer gevallen, bril had niets. Paars heeft mn bril ook afgeslagen met een kopstoot en was ook heel. Alleen ik laat hem van de wastafel ketsen en dan is ie kapot.

Dus ja, ik heb die bril niet voor niets. Namelijk om beter te zien..

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:53

Met lenzen! Zeker als ik ga uitrijden. Heel soms zonder lenzen maar dan is dat omdat ik al 6 dagen die week de hele dag lenzen in heb gehad en ik mijn ogen rust wil gunnen die dag. Maar als het even kan dan met lenzen! Ik heb -1.50 en -1.75

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:03

Zonder bril. Voor het geval ik mocht vallen..

lovealvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:53

ik rij gewoon met mijn brill verder vind ik het niet vervelend zitten

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:03

Ben met vallen nog nooit mijn bril kapot gevallen. Wel mijn horloge en mezelf... :\

Soet_Habi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:30

Ik heb in het begin, toen mijn sterkte nog maar -1.25 en -1.75 was, lang 'op de tast' gereden. Was toen nog jong dus buitenritten was geen probleem ;) Daarna overgestapt op zachte lenzen omdat ik dat gewoon mooier vond :o Nu rij ik nog steeds met mijn lenzen en hoe stoffig onze pistes ook zijn, ik heb er nooit last van :) Al zou ik toch niet op buitenrit willen zonder mijn lenzen, want volgens mij ben je zelf dan ook meer onzeker, en dat kan niet goed zijn voor je paard vrees ik :')

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:33

Heb lang zachte lenzen gehad maar omdat ik steeds vaker last kreeg van stof en droge ogen (ben al wat ouder :+ ) heb ik die vaarwel gezegd. Sinds een jaar of 4 ga ik dus weer 'gebrild' door het leven. Met paardrijden heb ik ook altijd mijn bril op, ik wil graag altijd goed zien (heb -1,5 met een cilindercorrectie). Ik heb meerdere brillen, die waar ik mee rijd is de stevigste en oudste... Het is een licht montuur, ik merk niet dat ik hem op heb, en heeft kunststof glazen.

Erwin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:27

ik rij soms met bril en soms zonder bril. ik zie zonder bril alles net iets vager dan met maar ik red me er prima mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:28

Mijn bril en mijn cap gaan niet samen :n Die krijg ik nooit samen op zonder dat er iets pijn doet, klem zit of dat mijn bril gaat wippen. Normaal heb ik dus altijd mijn lenzen in, maar op mijn pony heb ik gisteren zonder cap gereden. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar cap met bril doe ik ook niet meer :n
Ik heb -5.25 en -5.50 dus ik zie ook geen knoop zonder lenzen en/of bril :')

Vroeger had ik er eigenlijk nooit last van, dus het zal het montuur wel zijn, maar aangezien ik mijn bril bijna nooit op heb ga ik die ook niet veranderen :+

Kelly159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:28

Met het rijden moet ik of mijn bril opzetten of lenzen in doen. Meestal heb ik lenzen in, maar dit is gewoon omdat ik een bril niet zo mooi vind staan. Maar als ik mijn bril op heb dan heb ik nergens last van.

Het is zowiezo veiliger om als je een bril hebt hem tijdens het rijden gewoon op te zetten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:09

Ik krijg mijn bril binnenkort, maar zou er niet mee durven rijden. Nu heb ik een lichte sterkte en verwacht geen probleem om zonder te rijden. Maar ik moet er niet aan denken te vallen en dan een stuk glas in je oog te krijgen, dan ben je denk ik heel ver van huis...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:10

De kans dat je glas breekt is wel heel klein toch? Is tegenwoordig allemaal kunststof of veiligheidsglas?

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:14

Nee, de brillen van tegenwoordig zijn allang niet meer van glas. Ik draag al 27 jaar brillen, en zelfs als kind presteerde ik het niet om een 'glas' te breken.

Normaal in het dagelijks leven draag ik altijd mijn contactlens. Meestal doe ik voor het paardrijden juist mijn bril op. Hierdoor heb ik minder last van vuil in mijn ogen/onder mijn lens. Ik heb geen last dat dit vervelend is met mijn cap. Als ik TS was, zou ik toch voor een oplossing zoeken om tijdens het rijden ook goed te kunnen zien, want het scheelt je heel veel energie en is ook goed voor de veiligheid.

paardengek_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:45

ik draag mijn bril niet tijdens het rijden, maar ik zie nog wel genoeg, mijn vriendin echter heeft een speciale sportbril voor het paardrijden