jury kijkt niet tijdens de proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:20

vrouwen kunnen multitasken :D
we krijgen dus meer mee dan je denkt!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:20

Sanne31 schreef:
vrouwen kunnen multitasken :D
we krijgen dus meer mee dan je denkt!!

:j _O-

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:07

Ik had het ook eens een keertje. Gelukkig is dit bij een keer gebleven. Het lijkt me echt niet fijn als het regelmatig zou gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:16

Anoeska27 schreef:
Ik ben er wel eens van beschuldigd (helaas niet na de proef, maar later hier op bokt) dat ik een hele proef niet had gekeken. Dat had ik best, maar de amazone nam aan dat mijn schrijfster de jury was omdat zij ouder was. Dus niet te snel conclusies trekken zou ik zeggen. Ik kan overigens prima genieten van een broodje en toch de hele proef zien.

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, een ruiter ging na haar proef klagen bij het secretariaat dat de jury niet bij C zat maar de schrijfster. Nou ik zat toch duidelijk bij C en was NIET de schrijfster :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:21

Sky_As schreef:
Ik snap wat de TS bedoelt,
zo ken ik iemand die dat probleem ook had, alleen had haar man, die filmde, heel toevallig ook een paar keer ingezoomd op de jury.
die blijkbaar met hele andere dingen bezig was. deze vrouw kreeg ook geen winst, terwijl ze dat wel had verdiend.
Dit is naderhand naar de KNHS opgestuurd, jury heeft een waarschuwing gekregen. Ook heeft de KNHS toegegeven dat de proef zeker winstwaardig was.
Het gebeurt dus wel eens. Ik DENK (dus ik denk, spreek hier voor mezelf) vooral bij combinaties waarvan jury bij binnenkomst al niet overtuigd is.
Als iemand met een echte "krack" aankomt, motiveert het voor de jury's ook meer om te kijken dan wanneer er een gemiddelde boerenknol binnenkomt.
En ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar goed, het blijven mensenogen...en zo werkt het nu eenmaal. Niet voor iedereen, maar voor sommige jury's nu eenmaal wel.

En zeg nu zelf, als er een lekkere vent langs komt lopen letten we toch ook beter op dan wanneer de oude opa langs komt lopen......

ps: betekent niet dat ik het goedkeur! ik vind dat iedereen gelijk behandeld moet worden, maar zo werkt de realiteit niet altijd.

Hoe kan de filmer EN de proef EN de jury ingezoomd in 1 keer in beeld krijgen? Volgens mij doet de KNHS hier helemaal geen uitspraken over en is dit een broodje aap verhaal...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:27

Ik vind bovenstaand ook wel een merkwaardig verhaal ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 00:27

Ik heb ooit achteraf commentaar gekregen van een amazone dat ik tijdens haar proef teveel aan het praten was. Ik was hierover erg verbaasd en vroeg me naar haar startcoupon zodat ik zag om welke combinatie het ging.
Mijn schrijfster had bijna kramp in der vingers bij deze combinatie omdat ze er zoveel bij moest schrijven. Vandaar dus mijn vele uitleg tijdens haar proef aan mijn schrijfster :)

Ilja000

Re: jury kijkt niet tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:39

Tja, ben ook wel eens beschuldigd dat ik niet genoeg zat te kijken. Was een van de zeldzame keren dat ik geen eigen schrijfster meegenomen had en helaas de schrijfster van het bedrijf erg goed in de gaten moest houden. Dan heb je het druk als jury! En de combinaties in de gaten houden én zorgen dat het protocol er goed uit ziet.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:13

ik heb het 1 keer meegemaakt.
Een meneer(zal de naam maar niet noemen) zat in het hokje,na 2 rondjes kreeg ik teken te beginnen.
Ik kom binnen houdt halt groet en zie dat hij niet kijkt.dus ik blijf staan wachten tot hij kijkt(was in een boekje aan het bladeren)
ik groet. Hij knikt een beetje en zit tijdens mijn wegrijden een beetje dom te griniken met de schrijfster.
Door die actie heb ik gedurende de proef af en toe een oogje in het hokje geworpen.
Hij zat echt niet op te letten. Met afgroeten weer het zelfde verhaal.
2e proef idem dito.
Ik heb later wel bij het secretariaat gezegd,dat ik graag bij hun kom,maar dat ze deze meneer wat mij betrefd niet meer hoefden te bellen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:50

Ik had dat gisteren ook 1 keer, maar toen was ik de jury. Had het startsein gegeven en toen bleek mijn schrijfster ineens stress te hebben over de protocollen. Toen heb ik toch echt even bij mijn schrijfster gekeken zodat alles weer in orde was. Amazone bleef keurig wachten met groeten tot ik weer keek en ja... toen zat ik ook schaapachtig te grinniken. Ik weet dat het niet hoort, maar had toch liever het juiste protocol vanaf het begin dan dat het een puinhoop werd ten koste van de amazone.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:14

maar dat was het probleem bij mij helaas niet. dan had ik het ook niet erg gevonden. ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:17

Hoiii

Ik ga mee op wedstrijd
rij zelf geen wedstrijden.
En zie het zelf ook regelmatig (vind het leuk om te leren hoe mensen rijden kijk dan in de kantine of naast de bak)
denk dan echt nemen ze het wel serieus?

Of ze geven mensen goede punten die hun paarden naar beneden trekken en met de sporen overdreven zitten te porren.
Die ruiters zitten hun paard in de weg ze doen het paard pijn maar worden beloond....
Denk ik echt zijn ze blind als ik dan de punten of coupons van die mensen bekijk.

(klopt ik ben niks nieuwsgierig)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:24

Ik merk het afentoe ook wel dat ze niet kijken, laatst nam mijn pony tijden een slangenvolte opeens een enorme sprong en vloog naar de andere kant v/d bak.(enge zonnestraaltjes)
Toen had ik een 7, stond geen commentaar bij. Dus ik dacht wel een beetje van wtf?
Maar meestal kijken ze wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:41

linnie050 schreef:
Hoiii

Ik ga mee op wedstrijd
En zie het zelf ook regelmatig (vind het leuk om te leren hoe mensen rijden kijk dan in de kantine of naast de bak)

Of ze geven mensen goede punten die hun paarden naar beneden trekken en met de sporen overdreven zitten te porren.
Die ruiters zitten hun paard in de weg ze doen het paard pijn maar worden beloond....
Denk ik echt zijn ze blind als ik dan de punten of coupons van die mensen bekijk.

Tis nog jammer dat jij geen jury bent!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:55

haha misschien ooit eens in de toekomst voor gaan.

Maar heb nu nog een heleboel te leren!

vonneke schreef:
linnie050 schreef:
Hoiii

Ik ga mee op wedstrijd

Tis nog jammer dat jij geen jury bent!

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:43

In Exloo in bij de 2de proef, in een bak van 20x40, zit het juryhokje een beetje aan de rechterkant van C.
Als je H-C-M moet aandraven, kan de jury dat niet eens zien :P Het viel mij toen op, ik keek even naar het juryhokje en de jury kón het gewoon niet zien :') Maarja, er stond gewoon een 6, dus je punten worden er niet anders van als je de rest netjes rijd! Maar het is wel apart daar, aangezien je meer dingen moet doen in die hoek (denk aan inzet gebroken lijn)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:40

Ja, maar dat is voor mij al jury ook niet leuk he. Hokjes waar je half uit het raam moet hangen om de hoeken te kunnen zien. Maar dit topic gaat over jury's die niet opletten. En ik denk niet dat je het onhandig bouwen van het juryhokje de jury kan aanrekenen. Kunnen wij ook weinig aan doen.

Als er onderdelen zijn die ik echt niet kan zien, krijgen ruiters gewoon een 6 van me. Ik kan er verder ook niks aan doen. Komt maar weinig voor eigenlijk. Meestal hangt er wel een spiegel, of kan ik een beetje uit het raam hangen om goed te kijken.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:42

ff zeer off topic, maar anoeska ik vind je onderschrift geweldig _O-

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:16

Ik zie dit ook wel eens (ofja, mijn moeder ziet dit, ik let daar niet op :') ). Ik moet dan lachen om mijn punten en evalueer zelf hoe ik gereden heb :') Ik dien geen klachten oid in, maar eigenlijk zou het natuurlijk niet moeten kunnen, zeker niet in het Z waar onderdelen zo kort achter elkaar komen dat hele lijnen overgeslagen worden en in het wilde weg gepunt :') (Pony wisselt in contragalop en dan eenvoudige wissel om het op te lossen -> 7)
Hier heb ik het dan wel over jurys die niet gestoord worden door een hokje of een schrijfster die het nog niet lukt maar gewoon doodleuk in hun boekje zitten te turen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 01:48

x_Milou schreef:
Ik zie dit ook wel eens (ofja, mijn moeder ziet dit, ik let daar niet op :') ). Ik moet dan lachen om mijn punten en evalueer zelf hoe ik gereden heb :') Ik dien geen klachten oid in, maar eigenlijk zou het natuurlijk niet moeten kunnen, zeker niet in het Z waar onderdelen zo kort achter elkaar komen dat hele lijnen overgeslagen worden en in het wilde weg gepunt :') (Pony wisselt in contragalop en dan eenvoudige wissel om het op te lossen -> 7)
Hier heb ik het dan wel over jurys die niet gestoord worden door een hokje of een schrijfster die het nog niet lukt maar gewoon doodleuk in hun boekje zitten te turen.

Hoe weet jij dan of ze terwijl ze in het boekje "turen", ze niet ook tegelijk naar jou kijken? Ik bedoel, ik lees ook heel makkelijk een boek terwijl ik tv kijk :P

belangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:31

Ja dak ken ik ook.
Heb al eens uitgebreid tijdens de eerste groet zitten wachten tot de jury terug grotte naar mij.
Gelukkig blijft mijn paard netjes staan, dus had alle tijd om op reactie van de jury te wachten.
Ik vond het toen niet netjes van de jury en voelde mij niet serieus genomen.
Heb ook als eens geschreven bij een jury die zijn dochter ging bellen of de merrie al een veulen had.
Hij was toen 6 onderdelen achter...... te gek voor worden. Heb toen een synische opmerking gemaakt.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:22

Niobe schreef:
x_Milou schreef:

Hoe weet jij dan of ze terwijl ze in het boekje "turen", ze niet ook tegelijk naar jou kijken? Ik bedoel, ik lees ook heel makkelijk een boek terwijl ik tv kijk :P

Punten, pony's die gewoon niet achterwaarts gaan en 7ens krijgen.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:29

Het mooiste bij mij was nog wel een jury die omgedraait zat en zat te kletsen met iemand, die had zeker ogen in haar achterhoofd :D

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:58

Nog nooit gehad, maar het lijkt me erg vervelend!

/3 :wow: *-:)

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:54

ik heb het ook een keertje gehad.. bij een jury die niet keek/oplette.. had een zeer onrustig paard in mijn hand.. en vervolgens moest ik een diagonaal middendraf doen en het paard ging in galop en schrok vervolgends bij de hoeg waardoor we tussen de hoefslag en de x naar de A gingen haha en ik had een 8 voor mijn vanhandveranderen in middendraf... wel erg vaag he..:P