Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
1carryke schreef:Voetbal en hockey zitten niet bij hetzelfde orgaan. Dat is appels met peren vergelijken denk ik.
En er kunnen heel veel redenen zijn waarom je terug wilt naar andere klasse. Bijv. een paard die het laag niveau wel leuk doet maar zwaarder net niet kan. Nu moet je hem dan maar of verkopen of altijd hc rijden?
Terwijl je in het springen terug kan en dan in die klasse dispensatie aan mag vragen.
Dit is ovrg. niet mijn rede even voor de goede orde. Maar goed ieder recht op zijn eigen mening. Zelf denk ik dat je als leden wel wat gewicht in de schaal mag leggen. Ook de startpas gaat dit nu meer kosten?
Worden mijn proeven nu nog duurder? Ik vind het nu al heel veel 10 e voor proefje toen ik begon was het 4 gulden. Vinden we dit ook allemaal ok? Of zeggen we wat als het 15e wordt? Dat is waar het mij over gaat.
Je kunt wel zeggen dat is wat anders, maar het is ook een beslissing die zomaar uit de lucht komt vallen.
Net als die proeven elke keer anders weer nieuw boekje, ja bestel maar enz enz.
Ben ik blij met knhs? hmm nou nee
1carryke schreef:Mijn eigen reden is rugklachten en verotte knie. Er kunnen dus heel veel meer redenen zijn om stap terug te moeten doen. Een paard kan het eerst goed doen en het op langer termijn toch te zwaar hebben.
Ik schop niet ik heb vraagtekens, en bij het knhs hoef je niet aan te komen tenzij je Anky bent. Daar gaat het niet om. Buiten mijzelf om zou ik het als eventing ruiter helemaal niet accepteren. Dus in die zin denk ik dat het goed is dat mensen vraagtekens bij instanties hebben en hun regelgeving. En zo'n site als bokt je toch je mening kan ventileren en ook weer een andere kijk geeft. Alle eventingruiters verzamelen...
Sannnn schreef:De toon waarop je dingen post is toch wel schoppend. Daarnaast heb je waarschijnlijk de rugklachten en je verrote knie al een poos dus dan weet je tot welk niveau het haalbaar is voor jou. Dat merk je in de training wel. Mocht je toch een niveau te hoog gegrepen hebben kun je op grond van je gezondheidsklachten altijd een brief naar de KNHS doen om dispensatie aan te vagen om een niveau lager te starten.
Of mochten deze klachten later ontstaan zijn kan je ook altijd een brief met de aanvraag voor dispensatie naar de KNHS eruit doen.
Wat zou je als eventingruiter dan helemaal niet accepteren? Snap niet waar je heen wilt.
1carryke schreef:Bijv. een paard die het laag niveau wel leuk doet maar zwaarder net niet kan. Nu moet je hem dan maar of verkopen of altijd hc rijden?
jori_X schreef:Springen en dressuur zijn andere disciplines, dus andere regels
gr_roos schreef:jori_X schreef:Springen en dressuur zijn andere disciplines, dus andere regels
Inderdaad, straks willen ze ook nog met martingaal en beenbescherming dressuren. Je kiest voor een bepaalde sport/disipline en dan heb je je ook aan die regelementen te houden. Ik zou persoonlijk niet graag op een western- of minder erg een dressuurzadel de cross in gaan onder het mom van voor iedereen moeten dezelfde regelementen gelden

Sannnn schreef:Denk dat de meeste dressuurruiters ook niet blij zijn als ze BP over hun jasje heen moeten doen, set verpest.

happyhop schreef:Ik denk dat het ook best wat gezelliger mag zijn, het is ook een hobby.
En inderdaad is het vervelend dat mensen er misbruk van maken zie je bij springen veel omdat er dan wel geld prijzen zijn. Hier moet een stokje voor gestoken worden dat is oneerlijk maar is ander onderwerp.
ponylies schreef:happyhop schreef:Ik denk dat het ook best wat gezelliger mag zijn, het is ook een hobby.
En inderdaad is het vervelend dat mensen er misbruk van maken zie je bij springen veel omdat er dan wel geld prijzen zijn. Hier moet een stokje voor gestoken worden dat is oneerlijk maar is ander onderwerp.
met springen is het voor grote stallen die paarden trainen erg lastig om een jong paard meteen in ZZ te moeten starten he