Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
Yvonne1313 schreef:is het geen optie om tijdelijk wideapunten (tuigersbeslag) in de winter te nemen? eventueel in combi met die sneeuwringen ertussen of een plaatje ertussen?
Ik ga het bespreken met m'n smid....
Alleen die ringen kun je nog steeds niet mee buiten rijden want 't is dan glad, maar met die wideapunten kan dat volgens mij wel toch?
niet dat ik dan de weg op ga
vorig winter had ik ze er ook onder ( toen geen wideapunten ) en heb nooit klonten of glijpartijtjes gehad 
Marije_jiplover schreef:Wn een crime om goed passende te vinden en ze fatsoenlijk aan te krijgen als je paard in de blub staat. Bovendien zie ik met hoefschoenen het grip gedeelte ook niet helemaal als er sneeuw ligt? Of als het glad is in het bos na langdurige regen.
Laat de mijne maar gewoon op zijn ijzertjes met sneeuwbeslag staan.
Citaat:De hoefschoenen van Cavallo hebben zeer veel profiel, waardoor je grip hebt en het is mogelijk om bij deze schoenen studs in te draaien voor extra grip.
Maroesjka schreef:Marije_jiplover schreef:Wn een crime om goed passende te vinden en ze fatsoenlijk aan te krijgen als je paard in de blub staat. Bovendien zie ik met hoefschoenen het grip gedeelte ook niet helemaal als er sneeuw ligt? Of als het glad is in het bos na langdurige regen.
Laat de mijne maar gewoon op zijn ijzertjes met sneeuwbeslag staan.
De hoefschoenen van Cavallo hebben zeer veel profiel, waardoor je grip hebt en het is mogelijk om bij deze schoenen studs in te draaien voor extra grip.
Livito: waarom raadt je smid hoefschoenen af, daar ben ik toch altijd zo benieuwd naar.... Want een paard op blote voeten is nog altijd het beste voor het hoefmechanisme... Tegen het slijten van de hoef bij lange ritten, doe je dan hoefschoenen om.