kleine vrachtwagen met woongedeelte ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:03

ikke schreef:
quarterH schreef:
Nogmaals, ik WIL geen trailer dat is mijn probleem niet ik WIL een vrachtwagen voor paard + woongedeelte.
En 4K per jaar om dingen te huren en dan moet je dus ook nog een hotel vind ik veel weggegooit geld voor een oplossing die ik niet eens wil.
Ik herhaal mijn vraag nog eens, ik ben op zoek naar info en ervaringen en voorbeelden voor ! Rijbewijs wagentje met paard + woongedeelte. In andere oplossingen heb ik geen interesse.

B-rijbewijswagentjes die ECHT voldoen aan je eisen, die bestaan simpelweg niet!! Domweg omdat je het niet binnen de gewichtslimieten kunt houden!

Je hebt dus maar een mogelijkheid: haal je C-rijbewijs en koop een wagen van 5000 - 6000 kg MTM; dan kun je voldoen aan de wettelijke eisen van het voertuigreglement EN aan je eigen eisen qua gebruik en indeling. That's it, deal with that.

Dus jij wilt beweren dat ik zit te liegen ofzo. Ik heb er toch 1. Het is dat ik er nog vanalles ingebouwd heb aan kasten en dat er 2 paarden op gaan, maar als ik dat niet heb en er 1 op zet, kan er wel een living in en hou ik me nog aan de regels dus......ZE BESTAAN WEL

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:15

MissFreubel schreef:
ikke schreef:
B-rijbewijswagentjes die ECHT voldoen aan je eisen, die bestaan simpelweg niet!! Domweg omdat je het niet binnen de gewichtslimieten kunt houden!

Je hebt dus maar een mogelijkheid: haal je C-rijbewijs en koop een wagen van 5000 - 6000 kg MTM; dan kun je voldoen aan de wettelijke eisen van het voertuigreglement EN aan je eigen eisen qua gebruik en indeling. That's it, deal with that.

Dus jij wilt beweren dat ik zit te liegen ofzo. Ik heb er toch 1. Het is dat ik er nog vanalles ingebouwd heb aan kasten en dat er 2 paarden op gaan, maar als ik dat niet heb en er 1 op zet, kan er wel een living in en hou ik me nog aan de regels dus......ZE BESTAAN WEL

Mag ik dan een scan van het weegbriefje van de volledig geladen auto??
Ze bestaan wel, alleen kun je er binnen de 3500kg-limiet geen twee paarden op kwijt, inkl alle bijbehorende zooi.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:14

Nou Ikke dit zijn de gegevens die ik via RDW site gekopieerd heb.

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 2.480 kg
Laadvermogen 1.020 kg
Toegestane maximum massa voertuig 3.500 kg
Massa rijklaar 2.580 kg

Met een laadvermogen van 1020 kg kom je er wel hoor met 1 paard en een living. Of jij moet je schoonmoeder van 200 kg ook mee willen nemen. Oh ja, en voordat je weer allerlei theorieen er bij gaat halen, zo is ie gekeurd bij de RDW. Staat op kenteken ook als veewagen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:17

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:20

laadvermogen is ong 1OOO kg ./ en nog wegenbelastingvrij ook, met nieuwe apk!!! (zonder opmerkingen]

voor meer fotos van het woongedeelte, kun je me pben!!!

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:33

dems75 schreef:
laadvermogen is ong 1OOO kg ./ en nog wegenbelastingvrij ook, met nieuwe apk!!! (zonder opmerkingen]

voor meer fotos van het woongedeelte, kun je me pben!!!

Idd laadvermogen van 1000kg. Zo zwaar is een quarter niet (ik ga er van uit dat paard van QH nl geen overgewicht heeft) dus kun je nog 500 kg laden, dat is echt genoeg hoor.

quarterH

Re: kleine vrachtwagen met woongedeelte ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 11:54

dank je missfreubel. ik kan me ook niet voorstellen dat anemone iets maakt wat niet de weg op kan.
en idnerdaad zoals al eerder vermeld heb ik aan 1 paard voldoende.
dus mijn eisen kunnen wel.

ik snap je toon en frustratie niet zo ikke.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:55

wij hadden twee ijslandse paarden erop staan.... elk ong. 35O kg.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:57

x_joyce_x schreef:
Wij hebben een klein vrachtwagentje, B rijbewijs.
Neem voor meerdaagse wedstrijden 1 pony mee en dan de fietsen ernaast.
En daar achter de caravan.

Voor wedstrijden van 1 dag, en ik neem meer als 2 pony's mee, gaat de 2 paards trailer erachter :)

Ik ben wel benieuwd naar de (maximum) gewichten van dit spul! (omdat je zegt dat je alleen B rijbewijs hebt?)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:02

MissFreubel schreef:
Nou Ikke dit zijn de gegevens die ik via RDW site gekopieerd heb.

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 2.480 kg
Laadvermogen 1.020 kg
Toegestane maximum massa voertuig 3.500 kg
Massa rijklaar 2.580 kg

Met een laadvermogen van 1020 kg kom je er wel hoor met 1 paard en een living. Of jij moet je schoonmoeder van 200 kg ook mee willen nemen. Oh ja, en voordat je weer allerlei theorieen er bij gaat halen, zo is ie gekeurd bij de RDW. Staat op kenteken ook als veewagen.

Jij beweerd met TWEE paarden op stap te gaan met dit gebakje. Dat zijn dan toch verdomd kleine paarden wanneer ze maar goed 350kg per stuk wegen!
MissFreubel schreef:

En om het even compleet te maken:
2x paard 700kg.
chauffeur met was spul erbij 80kg
Bijrijder met wat spul 80kg
2x zadel, hoofdstel, wat poetsspullen 50kg

Maakt totaal 910kg! Dan heb je nog 110kg over voor die halve tank brandstof en alles wat je ingebouwd hebt NADAT de wagen op de weegbrug heeft gestaan voor het kenteken.
Ik hoop voor je dat je nooit op de weegbrug gezet wordt door oom agent, je kon nog weleens voor onaangename verrassingen komen te staan.......

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:55

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:56

2x paard 700kg.

Maakt totaal 910kg! Dan heb je nog 110kg over voor die halve tank brandstof en alles wat je ingebouwd hebt NADAT de wagen op de weegbrug heeft gestaan voor het kenteken.
Ik hoop voor je dat je nooit op de weegbrug gezet wordt door oom agent, je kon nog weleens voor onaangename verrassingen komen te staan

haha dacht wel dat je daar mee zou komen. Blijkbaar heb je er echt geen verstand van, dus hou dan ook je mond. Er staat massa rijklaar. Zoek maar op wat dat is, ga t je niet uitleggen. En die ingebouwde kast van spaanplaat, die gaat me echt geen boete opleveren hoor. Maar goed, jij weet het blijkbaar zo goed allemaal.
Je moet mensen niet iets gaan vertellen, terwijl je blijkbaar niet weet waar je over praat. Ik ga wel met B rijbewijs op pad met TWEE paarden, punt klaar uit. Je moet alleen weten hoe, en nee ik overtreedt geen RVV, WVW of andere wetgeving.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:06

MissFreubel schreef:
ikke schreef:
2x paard 700kg.

Ik hoop voor je dat je nooit op de weegbrug gezet wordt door oom agent, je kon nog weleens voor onaangename verrassingen komen te staan

haha dacht wel dat je daar mee zou komen. Blijkbaar heb je er echt geen verstand van, dus hou dan ook je mond. Er staat massa rijklaar. Zoek maar op wat dat is, ga t je niet uitleggen. En die ingebouwde kast van spaanplaat, die gaat me echt geen boete opleveren hoor. Maar goed, jij weet het blijkbaar zo goed allemaal.
Je moet mensen niet iets gaan vertellen, terwijl je blijkbaar niet weet waar je over praat. Ik ga wel met B rijbewijs op pad met TWEE paarden, punt klaar uit. Je moet alleen weten hoe, en nee ik overtreedt geen RVV, WVW of andere wetgeving.

Als je quote, doe het dan helder.

Of ik er wel of geen verstand van heb, dat is jouw conclusie; ik weet wel dat ik je toewens dat je nooit brokken maakt met die auto...........

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:24

ikke schreef:
dems75 schreef:
[EA-TK-AR] vrachtwagentje b rijbew. met nwe apk en wegenbelast.vrij

wij hebben er een te koop! Woongedeelte/zadelkamer is niet heel groot, maar je kan boven de cabine slapen en er zit een klepbank in. echt heeeeel gezellig!!!!

Wat moet die wagen kosten, inkl 4500kg kenteken?

jeetje...wat vijandig...
ik weet niet wat het kost om de wagen terug te keuren naar c rijbewijs....Iemand=

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:26

ikke schreef:
Jij beweerd met TWEE paarden op stap te gaan met dit gebakje. Dat zijn dan toch verdomd kleine paarden wanneer ze maar goed 350kg per stuk wegen!

ehhh...ja, het zijn ook IJslandse paarden....kleine paardjes dus.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:28

dems75 schreef:
ikke schreef:
Wat moet die wagen kosten, inkl 4500kg kenteken?

jeetje...wat vijandig...
ik weet niet wat het kost om de wagen terug te keuren naar c rijbewijs....Iemand=

Dat is precies het punt, ik ook niet, vandaar de vraag inkl aanpassing. Daar is niks vijandigs aan.
Bij-de-weg, is de trekhaak vermeldt op het kenteken? Zo ja, op welke waarde?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:34

het gaat niet om de vreaag, het gaat om de manier waarop deze gesteld wordt.
Hoezo trekhaak?, waar staat iets over trekhaak dan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 15:57

dems75 schreef:
het gaat niet om de vreaag, het gaat om de manier waarop deze gesteld wordt.
Hoezo trekhaak?, waar staat iets over trekhaak dan?

Op de foto's die je in het verkooptopic hebt staan is duidelijk te zien dat er een trekhaak onder zit.
Ik weet dat bij vrachtwagens (+3500kg MTM) de trekhaak op het kenteken vermeldt MOET zijn, anders mag ie er ook niet onder zitten. Vandaar de vraag.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:05

@ikke hoop je misschien dat het niet in orde is= die indruk krijg ik namelijk een beetje van je.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:15

dems75 schreef:
@ikke hoop je misschien dat het niet in orde is= die indruk krijg ik namelijk een beetje van je.

Nee, ik wil je enerzijds behoeden voor ellende indien iemand anders die vraag stelt en je er niet bijverteld hoe het werkt en anderzijds wil ik je wagen serieus overwegen indien op groot rijbewijs en met trekhaak. Ik hoef namelijk nergens naar te kijken zolang de MTM niet boven de 40 ton komt.......

Maarre, anders gesteld, wat is je vraagprijs zoals ie er nu bijstaat?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:23

de papieren liggen bij mijn ouders, daar vlakbij staat de wagen...dat zou ik dus moeten checken, maar aangezien alles door een erkende garage is gedaan door de vorige eigenaar, en hij er zelf ook het nodige verstand van had, neem ik aan dat dat in orde is.
de vanaf prijs zoals hij er nu staat is 65OO eur. al het nodige werk eraan is gedaan en hij is door de apk zonder opm. sinds sept. is hij dus wegenbelast.vrij.
Nu ingericht voor twee paarden, er hebben, in de tijd dat het nog een c rijbewijs wagen was, 2 belzen op gestaan.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:35

spatter schreef:
het is ook geen vrachtwagen maar een bus(je) wat je mag rijden met rijbewijs B
daar achter mag je gerust een aanhanger hangen en zolang het trekkend voertuig zwaarder is als de aanhanger heb je geen E nodig

Maar samen, trekkend voertuig + aanhanger, mag het niet meer zijn dan 3500 kilo. En met busje + trailer waarin een woongedeelte zit + 2 paarden ga je daar niet onderkomen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:46

WeCo schreef:
spatter schreef:
het is ook geen vrachtwagen maar een bus(je) wat je mag rijden met rijbewijs B
daar achter mag je gerust een aanhanger hangen en zolang het trekkend voertuig zwaarder is als de aanhanger heb je geen E nodig

Maar samen, trekkend voertuig + aanhanger, mag het niet meer zijn dan 3500 kilo. En met busje + trailer waarin een woongedeelte zit + 2 paarden ga je daar niet onderkomen.

klopt, zo heb ik het ook begrepen. Je mag alleen met b rijbewijs een aanhanger trekken als de combi niet meer weegt dan 35OO en het trekkende voertuig zwaarder is dan het getrokken voertuig....toch?

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:05

sflj schreef:
x_joyce_x schreef:
Wij hebben een klein vrachtwagentje, B rijbewijs.
Neem voor meerdaagse wedstrijden 1 pony mee en dan de fietsen ernaast.
En daar achter de caravan.

Voor wedstrijden van 1 dag, en ik neem meer als 2 pony's mee, gaat de 2 paards trailer erachter :)

Ik ben wel benieuwd naar de (maximum) gewichten van dit spul! (omdat je zegt dat je alleen B rijbewijs hebt?)

gewicht weet ik niet percies maar me moeder heeft ook nog een C rijbewijs.
Maar we zitten nog wel binnen het B rijbewijs gewicht.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:21

dems75 schreef:
klopt, zo heb ik het ook begrepen. Je mag alleen met b rijbewijs een aanhanger trekken als de combi niet meer weegt dan 35OO en het trekkende voertuig zwaarder is dan het getrokken voertuig....toch?

Helemaal correct.