Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

amyz schreef:Nu ben ik even nieuwsgierig.. Ik als eigenaar kan dus zeggen dat mn pony niet naar de slacht mag, dr komt een stempeltje in zn paspoort en klaar? Hoe vaak ie ook wordt verkocht? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
Cassidy schreef:[VVDD] gedumpt!
Het is in dit geval nou niet zo dat deze pony op straat is losgelaten en je je erover hebt ontfermd.
Maar het blijft een feit dat de eigenaar weigert om te betalen.
En dan heb je een probleem om aan je geld te komen, want van een kale kip kun je niet plukken, als ze het geld niet hebben.
Hebben ze het geld wel, dan incassobureau er op afsturen.

)
Cassidy schreef:Ik heb geen interesse.
Gewoon worst case scenario
Gezien de problemen die je met de eigenaar nu hebt, zal hij het dier niet op komen halen...
Wat ga je dan doen?
Toch aanhouden?
Zelf weggeven?
Verkopen?
Slager?
Een voordeel heb je wel.
Als je hem op straat zet of ergens in een weiland dumpt, kan niemand ooit achterhalen van wie hij is geweest. Omdat hij niet is gechipt.
Op zijn Cruijffs: Elk nadeel heb ze voordeel (of was het andersom)
Of breng ik je nu op een idee?![]()
MarvanTom schreef:Cassidy schreef:[VVDD] gedumpt!
Het is in dit geval nou niet zo dat deze pony op straat is losgelaten en je je erover hebt ontfermd.
Maar het blijft een feit dat de eigenaar weigert om te betalen.
En dan heb je een probleem om aan je geld te komen, want van een kale kip kun je niet plukken, als ze het geld niet hebben.
Hebben ze het geld wel, dan incassobureau er op afsturen.
Deze beauty had tenminste een chip. (heb topic met verbazing gelezen).
Dat is voor ons niet interessant: wij willen weten wat de boete is voor een chiploos paard.
Voor de vordering. Naast de DA-kosten en de stalkosten na onze opzegging.
) zal je daar weinig mee kunnen. Het risico op een boete is niet in geld te waarderen. Nog even los van de vraag waar je je eis op wilt baseren. Onrechtmatige daad? veerledec schreef:MarvanTom schreef:In NL zal het erg moeilijk zijn om een schadevergoeding te vragen die deels is gebaseerd op niet-gemaakte kosten. Dus tenzij je ergens een boete gaat vragen () zal je daar weinig mee kunnen. Het risico op een boete is niet in geld te waarderen. Nog even los van de vraag waar je je eis op wilt baseren. Onrechtmatige daad?

amyz schreef:Ah bedankt! Gelijk bij de volgende enting vragen/regelenTs, vraag me af of je die boete zal krijgen? Zou het niet weten hoor, maar ik dacht dat dat alleen was als je betrapt wordt op vervoer van chiploos paard?
sassefras schreef:ik maak me niet druk hoor, de 30 + ers hier zijn ook niet gechipt, en ze hebben ook geen paspoort,
voorlopig niemand die zich er druk over maakt, ook de da en de kliniek niet
ik zou me er niet zo druk om maken
riagr schreef:@ cassidy: volgens mij klopt je info niet helemaal. Een pony zonder chip wordt niet opgehaald door de Rendac ( info van mijn dierenarts). Dus bij doodvallen op het erf heb je toch een probleem!

riagr schreef:@ cassidy: volgens mij klopt je info niet helemaal. Een pony zonder chip wordt niet opgehaald door de Rendac ( info van mijn dierenarts). Dus bij doodvallen op het erf heb je toch een probleem!