shetlander tussen geiten en kippen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Re: shetlander tussen geiten en kippen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:56

Gewoon lekker bij de geitjes zetten AngelTidore.

Hoop bokkers hier hebben een paard die 23 uur in een hokje staan van 3x3 en als ze een uurtje gereden hebben mag die er de hele dag niet meer, uit want hij is al zo moe..............!!!?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:00

Als ze met een hekje contact kunnen maken...
Misschien kan je erover nadenken om toch 2 beestjes te kopen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:12

HolyPope schreef:

Hoop bokkers hier hebben een paard die 23 uur in een hokje staan van 3x3 en als ze een uurtje gereden hebben mag die er de hele dag niet meer, uit want hij is al zo moe..............!!!?

Bron? :')

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:16

Thirty schreef:
HolyPope schreef:

Bron? :')

Ga 's een keertje op een manege kijken. Onuitputtelijke bronnen daar !!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:18

Wat een ongefundeerde onzin weer. Ga ergens anders trollen.

:evaw:

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:20

Ik heb een lieve shetlandermerrie te koop die met geiten en kippen gewend is. Interesse? het is een leuke vosmerrie!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:25

Thirty schreef:
Wat een ongefundeerde onzin weer. Ga ergens anders trollen.

:evaw:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 20:29

suuzepuus schreef:
Ik heb een lieve shetlandermerrie te koop die met geiten en kippen gewend is. Interesse? het is een leuke vosmerrie!

Nou weetje, Het zou superleuk zijn!
Maar het moet tog eerst nog allemaal gemaakt worden (zie weitje stukje groter, en stalletjes)
Dus we wachten ernog heel even mee.
Maar bedankt voor het aanbod!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:34

HolyPope schreef:
Maar ehhh.... HET KAN WEL DUS....?

Ja hoor, net zoals ik jouw in de wc kan opsluiten de rest van je leven zonder contact te hebben met andere en alleen eten en drinken. Prima te doen want jij zult er echt niet aan dood gaan maar of het gezond is is de volgende punt.
Iets wat kan wil nog niet zeggen dat het fijn is. Dat een paard zich aanpast aan de manier waarop die gehouden wordt moet wel want hij heeft geen keus.

Is verder niet tegen TS bedoelt wat ik typ nu.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 08-10-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:37

Tigra_ schreef:
HolyPope schreef:
Maar ehhh.... HET KAN WEL DUS....?

Ja hoor, net zoals ik jouw in de wc kan opsluiten de rest van je leven zonder contact te hebben met andere en alleen eten en drinken. Prima te doen want jij zult er echt niet aan dood gaan maar of het gezond is is de volgende punt.
Iets wat kan wil nog niet zeggen dat het fijn is. Dat een paard zich aanpast aan de manier waarop die gehouden wordt moet wel want hij heeft geen keus.

Aaaah, ben jij er ook zo een ?? >>>>>>>

>>>>> Hoop bokkers hier hebben een paard die 23 uur in een hokje staan van 3x3 en als ze een uurtje gereden hebben mag die er de hele dag niet meer, uit want hij is al zo moe..............!!!?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:39

HolyPope schreef:
Tigra_ schreef:

Aaaah, ben jij er ook zo een ?? >>>>>>>

>>>>> Hoop bokkers hier hebben een paard die 23 uur in een hokje staan van 3x3 en als ze een uurtje gereden hebben mag die er de hele dag niet meer, uit want hij is al zo moe..............!!!?

Ja en daar heb ik net zo'n grote hekel aan als paarden die alleen staan. Wat is je punt? Omdat er paarden zijn die het "slechter" hebben zou dit moeten kunnen?

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:40

Mijn paarden staan ook in een wei met legkippen, parelhoenders, landgeiten en alpaca's en dat gaat prima.
Heb weleens gehoord dat geiten aan staarten gaan knagen maar daar heb ik totaal geen ervaring mee, mijn paardjes hebben nog steeds een prachtige lange staart.

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:07

Tigra_ : Deze shet gaat niet alleen staan,, omdat er alleen maar een hekje tussen zit waar zelfs ook nog geen stroom op zit.
du ze kunnen gewoon aan elkaar snuffelen enz.
En natuurlijk de geiten, ook laten we dat shetje natuurlijk niet alleen maar in dat weitje staan en gaan we er ook mee wandelen, en lekker poetsen.
Ook vaak in het bijzijn van de 2 andere pony's.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:52

Mijn Shet staat 's winters altijd samen met de geiten, konijnen en kippen 's nachts in de stal en overdag met z'n vriendin de Welsh in het land. In de stal gaat het prima, nog nooit gemerkt dat het problemen gaf. De kippen slapen ook bovenop zijn rug en ze eten met z'n allen uit dezelfde bak.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:53

AngelTidore schreef:
Tigra_ : Deze shet gaat niet alleen staan,, omdat er alleen maar een hekje tussen zit waar zelfs ook nog geen stroom op zit.
du ze kunnen gewoon aan elkaar snuffelen enz.
En natuurlijk de geiten, ook laten we dat shetje natuurlijk niet alleen maar in dat weitje staan en gaan we er ook mee wandelen, en lekker poetsen.
Ook vaak in het bijzijn van de 2 andere pony's.

En waarom mag die dan niet gewoon bij de andere?
Bedoel alleen aan snuffelen hebben ze mijn inziens niet genoeg hoor. Ze moeten toch ook een beetje samen kunnen spellen, rennen en slapen. Wordt wat lastig met een hek er tussen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:10

Ik zou het niet doen :n
Pony heeft ook lichamelijk contact nodig met soortgenoten en niet alleen aan de andere kant van het draad.
Koop gewoon 2 pony's of laat de pony bij de andere 2 lopen en zet hem dan desnoods 's nachts wanneer de andere 2 binnenstaan bij de geiten en kippen.

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 22:35

Ja , daar hebben we dus over na zitten denken .
Maar als ze nou erg aan mekaar gehecht raken , en de andere 2Pony's gaan naar binnen ,
zijn we bang dat de shet het niet goed gaat vínden
En omdat de 2Pony's ook nog niet zolang bij daar staan ,
en de ene helemaal gek word als de ander er niet is (zweten, trappen tegen deur , hele stal over hoop halen, enz )
Zijn we dus bang dat het shetje dat ook gaat doen .

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:02

Kwestie van goed opvoeden ;) Waarom kan jullie shet niet ook naar binnen dan voor de nacht? Op zich is het geen ramp aangezien ze over het hek contact kunnen hebben maar aangezien de mogelijkheid er is om m bij de andere 2 te zetten zou ik daar echt voor gaan :)

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 06:44

ze kan niet naarbinnen omdat we maar2 stallen hebben,
of ze moet in een apart stalletje mac dat vonden we ook weer sneu.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:27

Zou toch echt even kijken wat de mogelijkheden zijn :) Zal toch wel iets te realiseren zijn dat de shet evt met de andere 2 mee naar binnen kan? :)

mtoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:53

Ja hoor dat gaat zeker :j , mijn shetlander staat ook tussen de geitjes en de kippen , de pony kan het heel goed vinden met de geitjes , en maar schenkt geen echte aandacht aan men kippen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:00

Hier staan er ook schapen, kippen en geiten bij de paarden, hier blijven ze keurig van de staarten af.

@Thirty, als je gewoon had gelezen of even in het profiel had gekeken had je kunnen zien dat er nog 2 ponies op hetzelfde adres wonen.