Paard loopt doodlopend stuk in en springt over omheining??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Paard loopt doodlopend stuk in en springt over omheining??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 15:56

Die van mij is idd maar 1,20m (niet dat hij dat weet := ) terwijl het andere paard iig over de 1,55m gaat en vrij stevig gebouwd is. Is idd een stalletje met maar 4 paarden dus dan ben je er snel doorheen :j

Lusitana: Bedankt voor je aanvulling. Ik begrijp nu iig wat hem bezield heeft om achter dat strandhuisje te kruipen. Zo'n simpele verklaring maar je moet er maar net op komen natuurlijk....

Verder wil ik nog wel even benadrukken dat het paard niet zomaar in een paddock geknald is en thats it. Hij is 's avonds op stal gekomen en is toen dus eerst de nacht op stal gegaan. 's Ochtends netjes in de paddock gezet, ook niet hek open en leef je uit-technieken :+ Die paddock is omheind met een hoog houten hek met daarboven nog stroomdraad + langs een rand stroomdraad. Dus niet alleen maar een draadje (was bij de 2e paddock waar ie in belandde na door het hek te zijn gegaan wel het geval: 3 stroomdraden). Hek oogt echt wel solide, niet dat een paard dat snel over het hoofd ziet zeg maar :+

Geen idee waar hij precies heen gaat verhuizen, weet alleen dat het voor de eigenaresse een stuk dichter bij huis is (kwam eerst hier omdat het toch gewoon erg moeilijk is met een hengst om een stal te vinden). Hoe hij precies komt te staan, geen flauw idee. Is feitelijk mijn pakkie an natuurlijk ook niet :P Hoop iig dat ie daar voldoende ruimte heeft om gewoon naar buiten te kunnen zonder risico op brokken... Ík sta helemaal super op mn huidige stal, maar ja, ik heb een pony met erg veel ontzag voor hek/draad. Das toch wat anders dan een paard dat het idee van een omheining nog niet helemaal snapt. Plekje is gewoon niet geschikt voor zo'n paard, hoop dus dat ie fijner komt te staan op zn nieuwe plek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:07

Even over de muisjes. Een paard dat sedeerd is mag niet eten, door zijn traagheid kauwt hij niet goed en kan hij stikken in het hooi.

Regel nummer 1 als je met je paard van de kliniek komt en hij is gesedeerd, NIET laten eten tot de sedatie is uit gewerkt.

Dus vreemd advies en heel erg vreemd als DA dat dan ook nog goed vind.

O ja even over schrikdraad, dat moeten ze leren...mijn jonge paard voelt regelmatig even, is een tik of zo, en als de stroom er op staat, moet hij ook nog even met zijn tanden voelen....heel bizar, maar nu blijft hij er wel achter. In het begin sprong hij ook ergens uit, desnoods dan maar er door heen, als hij maar weg kon....een kat in het nauw maakt rare sprongen, heel apart om zo een klein gangetje te maken in een paddock nieuwsgierige aagjes proberen alles.

De volgende keer staat er een merrie met veulen, leuk als dat dier daar staat, dan ineens weet iedereen weer dat dat huisje daar eigenlij weg moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:12

Dan moet ie maar op een weiland met een sloot, tenzij hij kan zwwemmen natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:13

Moet er niet aan denken zeg, beland hij in de sloot, heb je dat weer.

Effe drinkuh en plons..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:17

Hmm... Misschien ben ik ook wel erg subjectief geworden, mijn pony is van het begin af aan erg makkelijk geweest met omheiningen enz, heeft nooit van die gekke stunts gehad. Ben miss wel een beetje verwend :D

Wat betreft het strandhuisje: ideaal is natuurlijk anders, absoluut mee eens. Maar echt moeite kan ik er niet mee hebben.. Hengst van pensionhoudster (nu dus omgeruild voor een veulen) stond eerst ook in die paddock, huisje stond er toen ook al. Pad is echt heeeeel smalletjes, niet dat je verwacht dat een paard daar achter gaat. Zowel die andere hengst als mijn pony hebben geen rare dingen uitgehaald met dat strandhuisje. Zitten ook geen enge uitsteeksels ofzo, daarom dat ik er geen moeite mee heb (al is het natuurlijk beter als het er niet staat, toch weer meer ruimte :D ).

Merrie met veulen.. Tsja, mag toch hopen dat niemand zo gek is om dat te doen... Merrie met veulen moet lekker op de wei. Dit is gewoon een grote paddock. Stallen hadden ook groter moeten zijn voor een merrie met veulen... T is een heel fijn plekje hoor, en de stallen/paddock zijn ruim zat. Je moet alleen een klein beetje gezond verstand gebruiken met wat voor paarden je er neer zet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:18

Nou nu is ook duidelijk dat paarden dat gangetje in gaan omdat ze zo bang zijn geworden dat ze zich gaan verdedigen, alle reden omdat gangetje even af te dichten..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:25

Hangt al een touwtje voor :j Zekere voor het onzekere... Ergens zou het me niet verbazen als die van mij op grasjesjacht gaat en ineens ontdekt dat ie wel errug vreemd staat en zo'n gebeurtenis als met het andere paard drukt je absoluut weer even met je neus op de feiten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:26

Touwtje is niks, als ze ook al over stroom gaan, touwtje zien ze dan niet meer. Volledig blokkeren en hoog genoeg zodat ze er niet ook nog eens over heen springen....de meest rare sprongen kunnen paarden maken...totaal niet over nagedacht.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 16:34

Nah, mijn uk heeft voldoende respect voor draadjes en touwtjes en raakt zo snel in paniek als de gemiddelde badtegel.. Is meer om te voorkomen dat ie er per ongeluk achter loopt in search of de beste grasjes :+

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:57

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal offtopic berichten verwijderd en berichten waarin men het nodig vind elkaar aan te vallen. Het zou fijn zijn als men hier op de bal gaat spelen en niet op de man, blijf aub respectvol naar elkaar reageren.