Liner systeem Horseware

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:13

ben ik ook bang voor....
dus denk dat ik dan niet met liners ga werken, het is juist wel de bedoeling dat ie droog blijft. :D

Anoniem

Re: Liner systeem Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:17

terwijl ik nu wel overal zie staan dat een horseware liner op de dekens past,die een halsstuk bevestigingsmogelijkheid hebben....

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:19

Nee dat is niet zo!

Sanne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:27

weten jullie of de liners ook onder het oude model van de rhino original kunnen? Zoals op de foto?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:31

@Josie, wat stom dat het dan overal bij webshops vermeld staat...
daardoor krijg je dus het idee dat je de liner vastmaakt aan de ringen van het halsstuk(oid)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:50

Ik raak nu een beetje in de war van deze onderdekens. Ik zie bijvoorbeeld op de site van de Paardendrogist alleen de Horseware Liner staan (ziet er een beetje uit als een dekbedje met meerdere gestikte banen) Maar de Rambo duo liner (verkrijgbaar bij Agradi) ziet er weer anders uit.
Wat is het verschil tussen die twee en welke kan ik nu het beste nemen als onderdeken voor een Rhino deken (met losse hals)?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:00

Er is geen verschil. Die dekens zijn exact t zelfde. Tot vorig jaar heten die onderdekens nl Rambo duo liners. Omdat ze officieel alleen voor onder de Rambo duo deken waren. Maar omdat iedereen ze onder al de dekens van Horseware knalt zag meneer Horseware een gat in de markt en heeft de naam verandert in het nieuwe Horseware liner.

Maar ze zijn echt exact t zelfde. ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:06

Ik heb sinds ongeveer 1 mnd voor 2 paarden de Rambo optimo, standaard geleverd met 400gr liner, geweldige dekens !! de loopsplit ligt bij de schoft ipv de schouder, dat is voor het zicht even wennen :-) 1 had ik gewonnen bij de paardendrogist, de ander heb ik alsnog bijbesteld :-) Er zit 3 jaar garantie op!!
Heb voor mijn grote kwpn-er van 1.80cm ook de 100gr liner erbij gekocht. Ze liggen super, hals (los) wordt er standaard bijgeleverd. En zelfs zonder de bilriemen blijven ze perfect liggen (je kunt deze er wel aan bevestigen. Ook de onderdekens liggen goed en stevig onder de deken.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:20

Best gek eigenlijk want ze zien er toch wel heel anders uit, en de prijs verschilt ook hier en daar. De moeite waard lijkt me om een beetje te "shoppen".

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:22

Nee hoor. Die 2 zien er precies t zelfde uit. En het verschil in prijs zit m ook in de dikte van de deken he. Hoe dikker de onderdeken hoe duurder de prijs.

Tenzij je er 1 verwart met de Rambo Optimo liner, want die ziet er idd heel anders uit. Want die heeft een loopsplit..

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:36

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:49

Nee je ziet geen spoken :D (nog niet :P ), het prijsverschil heeft te maken met de dikte van de liner.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:53

Als je de dekens aan klikt zie je rechts onder de knop WINKELWAGEN een textje met hoe dik de deken is. En de een is dus 100gr en de ander 200gr. ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:53

Ik heb de nieuwe versie van de amigo en daar kunnen de liners ook aan de voorkant vast door twee lussen. De halsstukken kunnen er ook nog aan vast met vier lussen. De oude versie van de amigo had alleen die vier voor de hals en niet voor de onderdekens maar ook daar bleven de liners goed onder liggen als je ze alleen aan de achterkant vast deed. Maar aan de nieuwe amigo kunnen ze dus sowieso vast.

Edit: zie nu dat dat al netjes is uitgelegd.
Tja, ik vrees ook dat je met een borstverbreder ook niet uitkomt met je liners.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:01

Thanks darkness!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:02

salamaleque schreef:
Thanks darkness!

Graag gedaan!! :D

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:07

Om er nog even over door te zeuren ;-) Mijn paard zit eigenlijk tussen 2 maten in (6'6 en 6'3) De Rhino winterdeken valt iets ruim maar dat vind ik geen bezwaar omdat daar ook nog een onderdeken onder moet passen. Ben alleen bang dat de onderdeken in de grotere maat te ruim wordt. Zou ik eventueel de onderdeken een maat kleiner kunnen nemen of gaat de deken dan juist schuiven en zitten de vastmaakpunten dan op de verkeerde plek? IEMAND NOG ERVARING HIERMEE?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:31

Mijn haflinger heeft maat 6.0 (Rambo Original) en de liner valt al iets kleiner, vind ik (zodat hij niet uitsteekt, etc).
Maar mijn 6.0 liner heeft ook al eens onder de 5.9 rhino van een stalgenootje gelegen (zij was paar dagen weg oid en het werd ineens veel kouder) en die stak ook niet uit, paste netjes.
Ik zou dus niet de liner een maat kleiner nemen, denk niet dat dat nog lekker zit.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:14

Ik vind juist dat ze ruim vallen. Ik heb m een maatje kleiner dan mn buitendeken. :j

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:18

Ik ga eens kijken, ik heb een 200 grams bij mijn Rhino deken maar nog nooit gebruikt. Ik wil er nu graag een 100 grams bij. Onlangs een Amigo Jersey Cooler gekocht en die viel echt heel groot (kan voor mooi wel 2 maten kleiner). Ik denk dat het voor een onderdeken wel fijn is dat ie mooi past maar ook dat ik bij een andere maat dan de buitendeken hem nog steeds goed kan bevestigen.