Gooien jullie je cap altijd weg na een val?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:37

Ik heb nog nooit een cap weggedaan nadat ik was gevallen, ben tot nog toe ook nog niet met me hoofd op de grond gevallen/ met me hoofd de grond (hard) geraakt *afkloppen* ;)

fl0wer

Re: Gooien jullie je cap altijd weg na een val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:42

Ik vervang mijn cap elke 5 jaar en ben nog nooit op mijn cap gevallen.

Als je na een val partij op je bibs terecht komt en niet op je cap dan is er dus geen reden om je cap te vervangen.
Dus alleen vervangen als je cap een smakkerd heeft gemaakt.

DanielleDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:32

Toevallig net een nieuwe cap gekocht. Mijn cap was minimaal 10 jaar oud, zag er nog best netjes uit, maar was weet ik niet hoe vaak gevallen... Die nieuwe modellen zitten ook veel beter ...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:35

Ik rijd nog steeds met de cap waarmee ik een harde klap heb gemaakt tegen een ijzeren hek bij mijn voorhoofd zit er een deukje in het schuim voor de rest is de cap denk ik nog wel in takt, denk dat ik binnenkort wel een nieuwe cap ga kopen misschien ook wel meerdere kan ik eens afwisselen :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:43

Ik heb alleen op de groei caps verwisseld en 1 keer toen ik hard met mijn gezicht op de bakrand terecht kwam, maar toen zat er een scheur in de cap van voor naar achter.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:52

Ik ben een x gevallen met mn cap, maar hem m toen niet weggegooid.
Een half jaar later viel ik op mn hoofd, had een hersenschudding en cap was helemaal kapot.
Daarna meteen weggegooid natuurlijk :)

theponylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:08

alleen als hij kapot zou zijn zou ik hem weggooien maar ik heb nu al 2 jar de zelfde cap en hij is (nog)niet kapot :D

Iljatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:02

Alleen als hij gebarsten is ofsoo. Als hij nog goed is,, waarom zou je hem dan weggooien?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:05

hangt ervan af hoe je valt, ben een keer in rengalop tegen een boom gelanceerd, cap was gebroken toen, had en zware hersenschudding, toen heb ik hem weggegooid, maar daarna eigenlijk niet, als je niet op je hoofd valt lijkt het me niet nodig

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:09

Nee nog nooit gedaan, ben een keer hard op mijn hoofd gevallen. Maar volgens mij doet hij het nog prima. :P

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:32

Ik niet hoor! Ik val best vaak (echt pokkepony's dan, met de gemeenste trucjes!!) maar meestal val ik dan op mn rug/kont dus ik heb nog niet gehad dat hij stuk was.. AL zou dat gebeuren, zou ik er pas een nieuwe kopen als hij echt stuk is,.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:30

Ik koop na iedere (harde) val een nieuwe cap. Scheelt dat ik eigenlijk zelden tot nooit val; 2x in 14 jaar tijd... :+
En hoewel die caps (2 GPA's) nog helemaal netjes oogde, vertrouw ik het niet om ze nog een keer op te zetten.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:00

Ik heb dit vorige jaar gehad, flink gevallen op mijn hoofd. Cap van €180.- op, niets aan de buitenkant te zien. Ben ik terug gegaan naar de shop waar ik hem heb gekocht. Ze gaf aan dat wanneer ik mijn cap inleverde ik 50% korting kreeg op een nieuwe. Het merk teste mijn cap dan om te kijken of de val invloed heeft gehad maar kreeg de cap niet meer terug deze was dan kapot. Ik ondertussen de verzekering ingeschakeld. Heb de aanschaf prijs van mijn cap terug gekregen via mijn verzekering. :D

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:39

Ik ben een aantal weken geleden van mijn paard gevallen. Wel goed hard gegaan ruggenwervel gebroken en hersenschuddig :+ . Had de cap net nieuw, ben terug gegaan naar de winkel en die heeft hem nagekeken en zei dat die nog goed was. Dus koop ik geen nieuwe, ik zou alleen een nieuwe kopen als de cap kapot is.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:28

Ben 1 keer goed op mijn hoofd gevallen, maar na uitgebreide controle van de 'schaal' + de schokdempende voeiring zegmaar bleek hij nog helemaal intact te zijn. Hij is niet heel netjes meer, maar het kan nog prima :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:06

Ik ben met mijn vorige cap meerdere malen gevallen , ook op het hoofd.. er heeft een paard opgestaan na een val , maar heb hem gedragen totdat hij letterlijk uit elkaar viel :') Nou vertrouw ik mijn eigen pony voor de volle 100% en zou ik ook zonder cap kunnen rijden , maar reed er eigenlijk meer mee voor de gemoedsrust van de mensen op stal. Heb nu wel een nieuwe cap waar ik eigenlijk altijd mee rij :j