Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Re: Waarom zou je een cap kopen van 1000 euro?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:37

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:44

GPA is een goed merk, en daar betaal je voor. maar natuurlijk betaal je ook voor het logo.
Ik heb zelf een scooter helm van GPA en die was ook niet goedkoop.
Echter heeft mijn lieve pony er in gestaan met haar hoef. En was niets aan te zien! als je dat met een andere helm zou doen, zou er toch wel veel schade aan zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:45

Is het nu zo'n moeilijke vraag? :Y)

Goed voor de economie toch?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:50

Doelde je op mijn gpa highlite van 1395,- ;)
Heb het er zelf niet voor betaald hoor (het geld heb ik niet en als ik het had vind ik t toch echt teveel geld haha)
Tja sommige mensen willen iets speciaals... Die highlite bv zijn er maar een x aantal van (limited edition) dan nog eens van gpa.... Tja tel uit je winst.
Vond hem zelf vreselijk lelijk :o en heb hem vanmirgen verkocht :).
Doe het nu met 2 charles owens en 1 gpa pikeur. Geen van alle heb ik "volle" prijs betaald omdat t me gewoon niet waard is, daarintegen is de kwaliteit niet te vergelijken met bv hh vind ik.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:01

Als je gaat voor een duurdere cap, ben je vaak niet echt standaard? Misschien is dat de reden om te gaan voor die cap van €1000+ ?

Zelf zou ik graag gaan voor een normale cap van rond de €100. Die nieuwe BR´s dit jaar zijn erg gaaf!
Maar ik pas geen van allen. Geen grote maten en veelal erg ronde vormen. Verder alle standaardmodellen die pas ik gewoon niet!
Eigenlijk pas ik alleen de GPA´s.
Het oude normale GPA-model paste ik goed (maat 61-62), maar deze is nu aangepast
en daardoor pas ik ze niet meer.
Heb nog een overjarig model van GPA met die roosters (zwart) op de kopgetikt,
deze zit nog lekkerder en is erg fris door de extra ventilatiegaten.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:44

Ik denk dat jij de cap bedoeld met de swarovski steentjes, de steentjes maken hem zo duur.
Ik heb deze gezien bij de Divoza..
er zullen vast ook genoeg andere merken zijn met een prijskaartje van 1000 euri of meer.

Zelf heb ik de GPA Pikeur Carbon, nieuw model.
320.00 gekost, tja.. een kost wel wat, maar hij zit echt óntzettend fijn<3<3.. Ik vind het nu zelfs geen straf om op wedstrijd een cap te dragen, wat ik voorheen wel altijd had. :')

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:58

Tja, hoeveel geld je aan een cap wil besteden, moet je zelf weten.
Ik vind een cap vooral een praktisch artikel, geen luxe artikel. Daarom zal ik zelf genoegen nemen met een goedgekeurde cap, die lekker zit en een neutrale kleur heeft. Gelukkig vind ik onder de €100 wat ik zoek. Zoals al eerder aangehaald kan je een cap, hoe duur die ook was, gewoon weggooien na een heftige val. Een vervanger van €50 kan ik gelukkig gewoon weer aanschaffen.

Natuurlijk heb ik ook al eens staan kijken bij caps met swarovski steentjes enzo... Lelijk is het niet. Maar zo'n hoog bedrag neertellen, wil ik dan principieel niet doen.
Ik werk met mensen/gezinnen die van een bedrag van zo één cap (of nog minder) een maand moeten leven.
Met €1000 kan je een heleboel rekeningen betalen.
Met €1000 kan je een voorraad eten inslaan.
Met €1000 kan je al eens een weekendje weg met je partner.
Met €1000 kan je... een heleboel.
Dat is voor mij de reden om liever niet zoveel geld aan een gebruiksvoorwerp te hangen, dat - eens stuk - niet te repareren is, en waarvan het doel is om stuk te gaan (in plaats van je hoofd).

Om te eindigen waar ik begon: ieder moet natuurlijk zelf weten wat ie doet met z'n geld.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:06

Nou,
Wij hebben voor een tijd terug een meisje gehad op stal (casco cap op) die werd door haar paard tegen de muur geduwd, cap was mooi doormidden. Gebeurd bij de GPA, en andere "dure" merken niet zo snel lijkt mij..

En daar komt bij dat ik persoonlijk ontzettende hoofdpijn krijg van de casco, de rest wat in de winkel lag (ook gepast) vond ik ook niet lekker zitten. Ook lijkt het mij dat je niet met een casco cap 5 jaar voor uit kunt....?! tenminste, bij dagelijks gebruik niet lijkt mij... Naar mijn idee is dit met de "dure" merken wel zo, hoor heel veel mensen die hun GPA cap al langer dan 5 jaar hebben, dagelijks op hebben....

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:17

Ik heb een cap van het merk van Decathlon, en doe er nu iets langer dan een jaar mee... Nog steeds prima in orde!

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:14

Ik heb nu al een hele tijd een cap van 20,00, voering is eruit te halen en te wassen. Is een erg fijne cap, is ook veilig.
Best een mooie cap hoor!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:17

Waarschijnlijk hebben die mensen gewoon geld te veel. Als jij een miljoen wint ga je ook 1000 euro uitgeven omdat die het mooist is. Als je zoveel geld hebt hoef je niet naar het bedrag te kijken. Wij als normale mensen die zelf flink moeten werken kijken eerst naar de prijs, dan hoe die past en dan pas naar de ''mooiheid'' Ik heb er ook gewoon een cap van 60 euro. Doet het al 4 jaar en ziet er nog goed uit.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:20

Ik vond mijn cap van 70 euro al duur! :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:38

Ben ik dan heel raar dat ik bij een cap van boven de 150euro er al aan voorbij ga? Zag laatst een cap van 300euro en toen dacht ik al; in geen 300 jaar dat ik dat aan een HELM ga uitgeven!
Ik wist niet eens dat er zulke dure caps bestonden van boven de 500euro. En laarzen van 600euro, why??
Zo wordt de paardensport lekker elitair gehouden...
Natuurlijk moet ieder voor zich weten waar hij zijn geld aan uitgeeft maar ik krijg een rolberoerte als ik zulke bedragen zie.

Die capjes van 1000+ euro zijn wel mooi, maar zie je nou echt van een afstandje dat hij zo duur en exclusief is? Want als het om status te doen is (even de luxe cadeautjes en andere uitzonderingen daargelaten) dan kun je dat bv tijdens les of CC toch helemaal niet zien?
Dan vind ik dat er Platina elementjes op moeten zitten en flink wat Swarovski-steentjes.

Wel grappig dat NIEMAND hier zou toegeven dat als ze hem kopen of zoiets bezitten dat het hen om status te doen was/is.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:04

Misschien omdat het degene die hem koopt ook niet om status te doen is. Als ervoor spaart om je droomcap te kopen van 1000 euro, nou dan is dat diegene toch van harte gegund. Als je van je ouders een nieuwe cap mag uitzoeken en je vindt die het mooist en geld is geen probleem, dan is het ook van harte gegund. Ik geloof niet zo dat mensen een bepaald iets uitzoeken om de status, je neemt toch ook geen gaaf paard voor je status? Dat doe je omdat je ervan geniet en het leuk vindt om naar iets moois te kijken. En mooie dingen zijn nou eenmaal (vaak) duur :')

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:07

Alou schreef:
GPA is een goed merk, en daar betaal je voor. maar natuurlijk betaal je ook voor het logo.
Ik heb zelf een scooter helm van GPA en die was ook niet goedkoop.
Echter heeft mijn lieve pony er in gestaan met haar hoef. En was niets aan te zien! als je dat met een andere helm zou doen, zou er toch wel veel schade aan zijn.

Nou dat is dus ook met mijn cap van 40 euro van de decathlon gebreurd!!
Haflinger ging er vol instaan! En ik dacht oliebol die is stuk, nou helemaal niets aan te zien
Heb toch uitgebreid gekeken en gevoeld =P Klopt dus niet helemaal wat je zegt.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:30

Gewoon, omdat het kan :j

Ik zou het geld er ook niet voor over hebben. Maar wat een ander doet moet ie zelf weten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 17:37

Neem aan dat als je zo'n cap laat vallen of ermee valt hij ook meteen vervangen hoort te worden?
Hoop geld hoor en ik denk dat je voor aanzienlijk minder net zo'n veilige en comfortabele cap kunt vinden. Uiteraard niet voor minder dan 100 euro, maar zou er nou echt zoveel verschil zijn tussen een cap van 350 of 1000 euro? Ik snap best dat je een cap van 350 euro koopt voor het comfort etc. als je dat geld hebt, maar 1000 euro!!!
Nou ja ieder zijn ding moet je maar denken ik heb er geen last van als iemand zijn geld daaraan uitgeeft.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:40

HAR-->RUI

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:43

tsja als je paard 150.000 euro is sla je ook zo'n modderfiguur met een cap van 5 tientjes he

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:28

Lielle schreef:
Afbeelding
deze is het, maar dan helemaal bruin. En ze zijn echt waanzinnig mooi, dat verschil zie je maar al te goed.

Ja dat vind jij ook :P Ik vind ze echt oerlelijk en ook die Samshield's.. Zou ik nog niet kopen als ze 100 euro waren. En ik draag best GPA's enzo, maar dan niet de versie van 800 euro. Vind ik gewoon onzin. Maar een ieder moet natuurlijk gewoon doen wat hij/zij wil!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:40

Van die kep zie je wel goed dat er een kwaliteitsverschil in zit met een goedkope.
Ik vind m ook mooi, alleen vind ik dat rooster niet zo mooi, maar wel handig zeg in de zomer!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:14

Char_elle schreef:
Tja als je geld te veel hebt...
Nee mij zie je ook niet met een cap van 1000 euro rondlopen.
Maar vraag me wel af, zullen al die mensen dan met die cap in een doosje aan komen lopen op stal? Die gooi je niet zomaar ergens in een hoekje lijkt me!? Of hang je niet ergens aan een staldeur of leg je op de grond. Stel dat ie valt of er iemand op gaat staan. Pfoe zou er niet aan moeten denken!

Kijk dat is ook wat ik bedoel alleen ze heeft het heel mooi en netjes geschreven en ik wat overdreven gedaan maar dat ben ik.

Maar echt waar ik snap het gewoon niet, ik kon t zo morgen kopen als ik t zou willen maar ik zou er echt niet gelukkig en blij van worden, want wat moet ik ermee? er zijn goedkopere en die beschermen net zo goed, t kan zijn eentje van 100 euro of 300 euro. Deze foto van kep, vind ik maar apart uitzien, het is niet van.......... die moet ik hebben, zo mooi is het nou ook weer niet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 26-09-11 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:17

nogmaals, er zijn meer redenen dan alleen veiligheid. En dan laat ik de 'status' discussie maar even buiten beschouwing, dat is net zo'n flauwe opmerking als 'zeker jaloers'.

Ik kijk er iig al enorm naar uit, is mijn bruine setje bijna compleet. Alleen de bruine laarzen ontbreken nog.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:18

liss schreef:
is het geen cap bezet met swarovski ofzo?

volgens mij wel...