Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
coulash schreef:Wat ik heel fijn vind (maar er inderdaad NIET uitziet) is zo'n mijnlampje op mijn cap: ik schijn daarmee op de weg voor me en mijn paardje vind het zelfs leuk om deze te volgen!
Ook als je dan eens wat hoort in de berm of de struiken kun je mooi bijlichten zonder dat je je handen nodig hebt!
minikatje schreef:ikke schreef:Waarom denk je dat de wet die constant brandende verlichting EIST? Juist ja........
waarom denk je dat ik erop doorhamer?
juist ja![]()
laten we hopen dat er meer ruiters inzien dat alleen reflecterende kledij niet genoeg is.
geldt btw ook voor joggers en mensen met een hond.

Lalidan schreef:Lamp op je cap.... vor jou heel handig, voor een automobilist kan het ernstig verwarrend zijn! Want wat nou als je de weg over moet steken en dus achterom kijkt? Of naast de weg staat en van links naar rechts kijkt? Dan ziet een automobilist ineens een lampje schijnen, toch niet, toch wel, wat is daar nou, is daar nou iets? Komt het nou op me af of gaat het van me weg?
Oftewel, tenzij je je hoofd nooit draait, NIET handig in het verkeer.
Lalidan schreef:Toch lijkt het mij niet de bedoeling om verwarring te zaaien, of wel? Verwarring is afleiding, en afleiding levert simpelweg gevaar op.
Lalidan schreef:Onverlicht is inderdaad nog vele malen erger. Maar dit topic lijkt mij bedoelt om mensen zo veel mogelijk tips te geven wat wel en niet handig is, vandaar toch mijn opmerking.