dure caps veiliger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn89

Re: dure caps veiliger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:13

ik denk dat het draagcomfort heeft te maken met de pasvorm, en de pasvorm moet goed zijn om veilig te zijn.. dus eigenlijk is alles bij elkaar wat de cap duurder en misschien dan toch wat veiliger maakt?
haha en als het niet zo is, dan zeggen we gewoon het ook wil ook wat! haha

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:37

in mijn zoektocht naar een nieuwe cap kwam ik behalve langs dit topic ook langs een ouder topic over mijn voormalige cap, de casco new master. hierin geeft iemand aan dat hoewel elke cap in nederland aan bepaalde veiligheidseisen moeten voldoen, de ene cap die veel ruimer haalt dan de andere. weet iemand hier of en zo ja waar dergelijke informatie over hoe caps de test doorstaan terug te vinden is?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:49

@ Jade
Ik west ook niet hoe die caps door de testen komen. Ben ook erg benieuwd. Misschien heb je hier wel iets aan...

If you were to rank the standards by the demands placed on the hats in testing the standards both in terms of the types of tests (i.e. anvils) used and the drop heights used the standards could be rated, from the lowest to the highest demands as:
EN 1384 & A/NZS 3838
PAS 015 & ASTM F1163
Snell E2001

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:50

Zoiets als het New Master verhaal is mij ook gebeurd met GPA, op mijn neus geklapt... Gebroken neus door gekregen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:53

apple, dat de diverse tests verschillend zijn wat betreft eisen/veiligheid had ik inderdaad al gelezen, maar er is in nederland een aardige sectie caps die alleen aan de EN 1384 veiligheids eis voldoen naar mijn weten, en dan is het interessant om te weten welke van die caps de test ruim heeft gehaald en welke op het nippertje :)

klinkt als een pijnlijke ervaring met de GPA :(:) zou je ook niet verwachten voor die prijzen :=

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:34

Jade schreef:
apple, dat de diverse tests verschillend zijn wat betreft eisen/veiligheid had ik inderdaad al gelezen, maar er is in nederland een aardige sectie caps die alleen aan de EN 1384 veiligheids eis voldoen naar mijn weten, en dan is het interessant om te weten welke van die caps de test ruim heeft gehaald en welke op het nippertje :)

klinkt als een pijnlijke ervaring met de GPA :(:) zou je ook niet verwachten voor die prijzen :=

Ja, ik heb daarom een cap gekocht met ASTM F1163 / PAS 015. Een troxel. Bevalt echt super goed! :D
http://www.google.nl/imgres?q=troxel+ca ... 29,r:0,s:0

En wat betreft die GPA ook wel fijne caps maar toen even niet...

Me1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:50

Nee ik denk niet dat dure caps veiliger zijn.

Als ze voorzien zijn van het veiligheidskeurmerk is het gewoon goed veilig.

Je betaalt meer of minder voor het uiterlijk en het comfort...

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:55

Het lijkt mij niet perse veiliger, de prijs gaat denk ik vooral omhoog door het comfort/uiterlijk van de cap.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:02

linerfa schreef:
Dan hebben we nog de helmpies van Decathlon.. Ik zie de kinderen bij ons op de manege, ouders die het natuurlijk niet weten.. HOE KUNNEN DIE IN GODSNAAM?! goedgekeurd worden? Ik zou mn kind er niet eens mee op een fiets durven wegsturen, laatstaan op een paard!

ja daar zie ik er ook veel mee lopen
een cap van 15 euro,
heb gezien dat iemand hem gewoon uit de handen liet vallen
en er zat een mega deuk in :n
moet wel zeggen dat ik er ook een heb van de decathlon maar wel die van 60 euro ! !