Paard van je ouders

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 10:51

Elamor schreef:
sophie1818 schreef:
Zie je, het bestaat wel.. T is misschien niet de ultieme droom om nu al 1800euro in het rood te staan. Maar het zijn wel je ouders. Overigens verdien ik genoeg om hem te onderhouden. Dus hoop altijd nog op het lichtpuntje dat het toch gebeurd! :)) Keep on dreaming!

Je krijg altijd reacties van "hoe kun je een paard onderhouden als je niet eens de aanschafkosten kan betalen". Of dat je per paard wel 400 euro per maand kwijt bent en noem maar op.

Ik ben het daar niet mee eens. Heb vanaf mijn 16e altijd mijn eigen pony bekostigd met een bijbaantje, en nooit hebben mijn ouders hoeven bijspringen buiten de aanschafkosten om.

Ja dat bedoel ik, ik werk er gewoon hard voor. En ruzie met me vriendin zal ik niet krijgen omdat zij niet moeilijk is en ik ook niet. Ben dan ook blij om ook is positieve reacties te krijgen *D
Beetje bemoedeging is ook niet verkeerd!

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:52

Wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Als je stalling kan betalen en alle bij behorende kosten en dan ook nog je ouders kan afbetalen...tja dan is het jou keuze. Persoonlijk zou ik eerst sparen maar voor iedereen is het anders.

ThreeFingers

Re: Paard van je ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:56

Misschien doet de verkoper mee? Betaal je nu een groot gedeelte en de rest op afbetaling?

Anders toch echt iemand zien te vinden die het je wil uitlenen.

Hoe dan ook, werk je jezelf aardig in de nesten, je hebt gelijk al schulden, je moet veel werken om je schulden af te betalen, en houd je dan nog tijd over voor je paard?

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:10

ThreeFingers schreef:
Misschien doet de verkoper mee? Betaal je nu een groot gedeelte en de rest op afbetaling?

Anders toch echt iemand zien te vinden die het je wil uitlenen.

Hoe dan ook, werk je jezelf aardig in de nesten, je hebt gelijk al schulden, je moet veel werken om je schulden af te betalen, en houd je dan nog tijd over voor je paard?

Verkoper erbij betrekken vind ik not fair. Zou ik overigens zelf ook nooit doen als verkoper zijnde. We gaan t meemaken hoe het eindigd.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:13

@ sabinee_ Ik ben gewoon niet zo heel goed in sparen.. :')[/quote]

Hmm, beetje vreemd. Wel een paard willen. Ouders om geld vragen (zelfs willen lenen) en niet kunnen sparen. Sorry hoor, maar misschien moet je eerst leren sparen alvorens er een paard komt? Als je eenmaal een paard hebt, dan zal je het ook moeten onderhouden en dan is het wel handig om de kosten zelf te kunnen betalen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:26

Als je ouders bereid zijn het geld te lenen zou ik er wel hele goede afspraken over maken. Wat gebeurd er als je ineens een dierenartsrekening hebt liggen van 1000 euro? Gaan je ouders dat ook voorschieten of trekken zij dan hun handen er vanaf? Vergis je niet in wat er allemaal voor kosten bij kunnen komen.

En ik zou inderdaad gaan beginnen met leren sparen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:28

N.a.v. bovenstaande reactie zou ik eerst gaan sparen als ik jou was.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:52

Ik zou eerst maar is gaan sparen tot je een spaarpotje hebt voor het geval dat je paard ineens naar de kliniek moet, dit kan je honderden tot duizenden euro's gaan kosten.. En als je het onderhoud zelf heel goed kan betalen, is dat sparen ook zo gedaan.. Besef wel dat je gemiddeld over een heel jaar genomen je 500 euro per maand kwijt bent aan een paard. Er komt echt heel veel bij kijken :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:22

Dat vind ik heel knap. In dat bedrag neem ik alles mee. Stalgeld, hoefsmid, veearts, spullen, alles!
Miss moet het paard wel op ijzers, dan ben je zo 100 euro per 2 maanden kwijt.
Het ligt er miss ook aan in welke regio je woont & of je je paard in pension hebt of aan huis.

Edit; oké ... ik reageerde op iemand boven mij die zich blijkbaar bedacht & haar bericht weer verwijderd heeft :+
Zij betaalde de afgelopen 4 jaar gemiddeld 150 euro per maand aan haar paard.

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:57

Joycebunny schreef:
@dreamgurliee : dat is heel goedkoop, maar hou er rekening mee dat niet iedereen zo goedkoop kan met z'n paard, zeker niet op stallingen. Er zijn regio's waar je onder de 350 euro per maand geen stalling vindt. Ikzelf woon in zo'n dure regio en met mijn 150 euro volpension voor 1 pony mag ik mezelf echt ongelóoflijk gelukkig prijzen! :)
Hooi, voer en dergelijke kan je niet echt bepalen op voorhand. Elk paard heeft een ander soort voer nodig, een andere hoeveelheid, een dikkere/dunnere stalbedekking en sommige paarden kunnen ook absoluut niet zonder hoefijzers. Lastig te bepalen dus..

ja je hebt gelijk, hier heeft een collega van mijn vader 10 paardenboxen waarvan 8 bezet maar voor die alle 8 betaalt hij 300 euro per maand, en een vriendin van mij precies hetzelfde.
en nee klopt je kunt niet van te voren weten wat je paard precies nodig gaat hebben, ieder paard is anders, die van mij staat bijvoorbeeld in de zomer nooit binnen 'sorry voor iedereen die vind dat paarden snachts naar binnen moeten'
en mijn paarden zijn helemaal en half beslagen, en het is ook nog duurder omdat het ene paard koud beslagen moet worden en de andere warm.. maar je hebt gelijk van te voren kun je niet weten hoe alles gaat uitpakken !

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:01

Nou hier dan een positieve reactie.

Ik heb wegens omstandigheden mn paardje een beetje 'moeten' kopen, maar had het geld niet. Geld van mijn vriend geleend. MAAR, ik had wel alles binnen een aantal maanden terug betaald. Ik ben dit jaar niet op vakantie gegaan en heb al mn geld aan hem gegeven. Ook mijn 13e maand is volledig naar mijn vriend gegaan. Het is echt heel zuinig aan het begin. Elke cent moeten om draaien. Leuk was anders. Al had ik het nu anders kunnen doen, dan had ik toch eerst zelf gaan sparen en dan pas paard gaan kopen.

Okaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:15

Ik ben nu 19 en heb nu sinds eind mei mijn 2e paardje gekocht (de 1e is verkocht). Ik studeer nog en heb mijn paardje volledig betaald van mijn vakantiejob en weekendwerk. Het lijkt mij een goed idee om gewoon eerst het geld bijeen te sparen voor je paardje. Ik snap hoe je je voelt, ik heb ook altijd een paard gewilt en kreeg die niet van mijn ouders. Maar echt sparen is de boodschap en als je dan je paardje koopt, kun je ook trots zijn dat je dit allemaal zelf bereikt hebt.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:22

welk bedrag denk je dan per maand terug te kunnen betalen aan je ouders?
als je dit geld nu extra, dus plus alle onderhoud/stalkosten die je straks kwijt bent aan je paard opzij legt, ben je er eerder dan je denkt.
dit is sowieso een goede manier om te kijken of je het finacieel aan kunt om je eigen paard te onderhouden.
als je paard er eenmaal is, komt er waarschijnlijk van sparen niet zo veel meer, het is een dure hobby.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:17

heb besloten nog evn door te sparen en over een aantal jaar me eigen paard te gaan kopen, ik ga nu by een paardje kyken om by te rijden en misschien wedstrijden mee te gaan ryden!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:30

Hele slimme keuze :) ik heb mn paard op mn 18e gekocht, ben nu 24 en hij staat eigenlijk "in de weg" als je kijkt naar op jezelf gaan. Als ik dit toen had bedacht had ik geen paard genomen. Nu staat er eentje die voor geen goud weg gaat, al moet ik op water & brood leven.. maar handig is het niet :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:06

Slimme keus! Hopelijk is het paardje wat je ervan verwacht en kan je er heerlijk mee rijden e.d. Succes!