Bescherming voor klein stukje met trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:31

Lievelucje schreef:
Maar melanie, je weet natuurlijk niet of je paard er ook echt wat aan over gehouden zou hebben zonder beschermers? Ik heb vaak genoeg een gat in mijn broek of een winkelhaak in jas gehad. Maar als ik in de zomer een keer uitglijd bij het zwembad lig ik ook niet meteen open.

Misschien had je wel gelijk, maar ik zou niet te zeker zijn van bewering als 'ojee, zonder die bescherming had hij zn poot zeker open liggen'

Ik zeg toch ook 'voor het zelfde geld' ;) Zat toch een flinke gat/jaap in zn beschermer linksvoor onder bij zn pees, en niet te vergeten een flinke deuk/beschadiging in de trailer (maargoed, beter de trailer dan zn benen toch). Een hoefijzer komt dan op de 'blote been' wat harder aan.

En idd, als je zelf geen beschermers om doet, maakt toch niet uit, ik ga toch ook niet schreeuwen, maar ik doe het zelf wel. So be it. :)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 22:32

waar is het gezellige bokt gebleven waar iedereen elkaar niet zo afzeek..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:40

Ninarootring schreef:
waar is het gezellige bokt gebleven waar iedereen elkaar niet zo afzeek..

Dat bestond al niet meer toen jij je aanmelde :+
Ik vrees dat dat in de grijze voortijd van Bokt was, toen er nog niet zoveel volk opzat.....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:47

mytje1986 schreef:
Petra_O schreef:
Mijn pony krijgt altijd minstens springschoentjes aan. Ze wil nog wel eens omstappen en op haar eigen kroonranden gaan staan. Een transportbeschermer is daar niet tegen bestand heb ik al gemerkt. Daar gaat ze op staan en dan kan ze geen voet meer verzetten. voor de zekerheid ook maar peesjes en strijklappen. Als je een keer een noodstop moet maken en het beest verliest haar evenwicht...

Ik snap de felle tegenstanders hier niet zo. Als je je paard geen bescherming om wilt doen, dan doe je dat toch lekker niet? Moet je helemaal zelf weten. Maar dan hoef je nog niet zo te gaan brullen als een ander het wel doet.

Inderdaad vind ik ook hoor!! verschilt natuurlijk ook per paard..maar een ieder moet doen wat die gene fijner vind..
ieder in zijn waarde laten..

Klopt. Zolang het maar niet ten koste van dieren gaat, heb ik nergens problemen mee. :)
Een paard van onder tot boven inpakken om een stukje van 100 meter in de trailer te vervoeren is gewoon grote onzin.
Een paard 100 meter in een trailer vervoeren lijkt me trouwens sowieso onzin. Als dat nodig is heb je volgens mij iets niet goed gedaan. ;)
Een paard met bescherming om in een wei zetten, idem dito.

Petra_O

Re: Bescherming voor klein stukje met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:17

Maar hoe gaat de bescherming ten koste van het dier dan? Jij vind het misschien onzin, een ander misschien niet, maar het paard krijgt er toch niks van?

En een niet verkeersmak paard van de weg afhouden is in mijn ogen alleen maar verstandig. Al zou ik er wel alles aan doen om hem uiteindelijk toch zever te krijgen dat zo'n stukje geen probleem meer is. Maar als hij nog niet zover is, beter van niet toch?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:25

Gewoon iets om doen, je vergeeft t jezelf nu echt niet als er wél iets gebeurd.

Billie1

Re: Bescherming voor klein stukje met trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:07

sflj schreef:
Ach jongens hou toch op!
Arme paarden! Waarom denken jullie toch dat dat nodig is? (het is nl. de grootste onzin!)
En tegen lompe mensen is niks bestand! Hoe kan een paard in vredesnaam omvallen in de trailer?

Arme paarden?! Het is natuurlijk heel zielig en bijna mishandeling om bescherming te bieden aan je paard :?
Grootste onzin ben ik ook niet met je eens, maar misschien wil je het uitleggen aan mijn stalgenootje die haar 8 jarige Z-paardje met pensioen heeft moeten zetten, vanwege het zonder bescherming met de trailer rijden.
Zij moest ineens uitwijken voor een auto waardoor haar paard onderuit ging, bij het opstaan heeft ie zijn eigen been zo bezeerd met zijn ijzer, dat het niet meer goed komt, in zijn linkervoorbeen zijn er pezen zodanig beschadigd en zit er inmiddels zoveel litteken weefsel dat ie niet meer rad zal lopen. Misschien was de schade er ook wel mét bescherming geweest, maar zij heeft na 2 jaar nog zo'n schuld gevoel dat ze haar paardje niet beschermd heeft. Voor hetzelfde geld had hij nog wel goed geweest...
Die 3 minuten extra moeite kan dus een paardenleven schelen.

sflj, snap jou reactie echt niet. Prima als jij die bescherming te veel moeite vindt of onzin. Maar andere mensen de grond intrappen of lomp noemen terwijl ze alleen hun paard willen beschermen? Heel apart...