amerikaanse vlag trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:38

'This is a U.S. federal law, but there is no penalty for failure to comply with it and it is not widely enforced — indeed, the U.S. Supreme Court has ruled that punitive enforcement would conflict with the First Amendment right to freedom of speech.

This etiquette is as applied within U.S. jurisdiction. In other countries and places, local etiquette applies'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:46

ashley1 schreef:
'This is a U.S. federal law, but there is no penalty for failure to comply with it and it is not widely enforced — indeed, the U.S. Supreme Court has ruled that punitive enforcement would conflict with the First Amendment right to freedom of speech.

This etiquette is as applied within U.S. jurisdiction. In other countries and places, local etiquette applies'.

Dus geen probleem inderdaad, dit staat in de eerste zin van de eerste link die Cassidy gaf.
Dus liever niet, maar doe je het wel, is er ook niets aan de hand, behalve wat gekwetste mensen in Amerika. Waarvan sommigen de vlag gebruiken om zich achter te verschuilen of een ander kwaad mee te doen en als reden om wapens te houden. Zo heilig zijn ze daar niet hoor.

En wanneer Amerikaanse politici al geen respect hebben voor de vlag, waarom moet je dat als nederlander dat dan wel hebben?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-11 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:47

Waar kun je je druk om maken zeg :')

Ik wilde het halster noemen, die heeft een vriendin van me, maar zag hem al op de collage staan :)

Anoniem

Re: amerikaanse vlag trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:53

Ik ga een trailer met de Griekse vlag bestellen, roept denk ik meer reactie op hier in nederland dan die van de amerikaanse variant.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:53

Signalen die je afgeeft door kleding:

In een ouder topic hier op bokt verbaasde een bokker zich dat twee vriendinnen van haar, die zich graag Gothic kleden maar verder niets met deze stroming te maken hebben, uitgescholden werden. Zij vond het niet correct dat anderen op grond van de kleren die ze aanhadden, ze meteen in een hokje stopten.
Ik ben van mening dat je er rekening mee moet houden dat, als je in bepaalde kleding rondloopt, of je omgeeft met bepaalde spullen, je daar een signaal mee uitdraagt. En als je je dat niet realiseert, vind ik je naief.

Door kleding kun je een signaal uitzenden, een denkwijze uitdragen of een overtuiging laten zien.

Neem nu eens een voorbeeld van een Neo- Nazi met kaalgeschoren hoofden, dragers van Lonsdale kleding, Hells Angels met de bijbehorende kleding en de bijbehorende attributen.
De meeste prostituees zul je ook niet in een mantelpakje zien lopen.
Vrouwen die zich opvallend en opwindend kleden, moeten er rekening mee houden dat dit reacties uitlokt.
Ongewild politisch getinte kreten op een T-Shirt zijn ook niet overal even handig.

Zo heb ik een aantal kennissen gehad die Arabische Volbloeden hadden, Spaans gefokt.
Ze hadden de namen van hun paarden op een T-Shirt laten drukken, met als commentaar eronder: Go Spanish, and win!
Vervolgens gingen ze op vakantie naar Spanje, naar het Baskenland
Een regio die al tijden onafhankelijk wil worden en waar je met een dergelijke slogan op een T-Shirt tegen zere schenen aanschopt. Een aantal inwoners/voorbijgangers interpreteerden deze slogan verkeerd.
Mijn kennissen waren de Baskische taal niet machtig, de Basken geen Engels, discussieren lukte niet, dus ze hebben moeten rennen voor hun leven.
Om een stomme kreet op een T-Shirt.

Je kunt het een ander niet kwalijk nemen dat hij achter de manier van kleding meer dingen zoekt dan de drager ervan op dat moment wil uitdragen. Je kunt ook niet overal rekening mee houden.
Maar op het moment dat je het wel weet, en het toch doet, weet je dat je je reacties krijgen die je misschien niet hebben wilt. Ach, beetje spanning moet kunnen toch?

Ik hoop voor TS op veel veilige km in haar mooie Amerikaanse vlag trailer. En niet per ongeluk een keer een molotov erin of een andere moedwillige beschadiging.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-10-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:56

Mindim schreef:
En wanneer Amerikaanse politici al geen respect hebben voor de vlag, waarom moet je dat als nederlander dat dan wel hebben?

Is het geen respect hebben of het het niet weten?
Bush was er achterlijk genoeg voor om het niet te weten...:x

Enfin, mijn laatste reactie in dit topic.
We zitten op het Young Rider Forum, moet ik ook even in mijn achterhoofd houden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:59

Nee, Bush was de Amerikaanse president, daar verwacht ik iets anders van met betrekking tot de regels van de amerikaanse vlag dan een meisje uit nederland. Dat jij dat verschil niet kan maken vind ik dan weer vreemd.

Inderdaad, daar had je even eerder aan kunnen denken, dan gelijk met je verwijten hier te komen, maar dat je weg gaat heeft niets met Young rider talk te maken. Jij hebt je zegje gedaan en dan is het schijnbaar klaar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-10-11 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:59

Ik ben van mening dat men er pas over mag oordelen op het moment dat de drager ervan bewust een signaal uit wil zenden. Voorbeeld:

Citaat:
"Witte veters:White Power,trots op het blanke ras.Witte veters betekenen dat blank boven zwart gaat.De witte veters nemen de laatste tijd wel in populariteit af.Op scholen en feesten mogen jongeren niet langer ‘witgeveterd’hun opwachting maken,zodat er vaker dan praktisch is van veters gewisseld moeten worden.

Rode veters:Geven aan dat de drager een allochtoon in elkaar heeft geslagen.De rode kleur staat voor bloed,tenminste als de drager een ‘Lonsdaler’ of skinhead is.Voor punks en alto’s staat rood als vanouds voor links gedachtegoed.

Blauwe veters:De drager heeft een moskee in brand gestoken of ontreerd.De link met de kleur blauw is niet helemaal duidelijk.

Het in brand steken of onteren van een moskee kan worden uitgelegd als een nationalistische daad en blauw was de enige kleur van de Nederlandse vlag die nog geen betekenis had

Rood,wit,blauwe veters:zijn de uiting van nationalisme . de drager is trots op Nederland en op de Nederlandse cultuur.de hardcore muziek waar veel lonsdalers zo van houden,is voor deze jongeren een belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur. Dit hoeft nog geen afkeer van andere bevolkingsgroepen in te houden

Gele veters:geel is de kleur van de haat en gele veters staan daarom voor racisme.Het verschil met witte veters is dat de dragers van witte veters uit gaat van trots (het eigen blanke ras),terwijl de drager van gele veters uit gaat van afkeer(van niet blanke rassen)

Groene veters:hebben bij mijn weten in nederland geen betekenis

Roze veters: skinheads die homo zijn.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:00

Leuk zeg! De Amerikaanse vlag is ook geweldig, ik heb er een western pad van, maar of dat ook met engelse dekjes bestaat... tja...
En ja, ik rijd ook gewoon met de Amerikaanse vlag, vind ik niks mis mee hoor! Heeft weer met de geschiedenis van het trick rijden te maken, en ja, ik heb ook een deken met de Amerikaanse vlag, maar geloof me: in Amerika heb je ook zat mensen die met de vlag rijden of hun paard onder zo een deken zetten. En die heb je ook in Nederland met de Nederlandse vlag, so what? Laat iedereen toch lekker, kijk 'ns naar the Future Guys, dat is toch ook gewoon voor de leuk in de Amerikaanse stijl gedaan? Je kan ook overdrijven, hoor, zolang je ze niet bespot, best! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:01

En hoe weet je of dat signaal bewust wordt uitgezonden?

(Gaat meteen de witte veters uit haar gympen halen)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:31

Ohjee ik heb witte, bruine en roze veters. Ben ik dan nu een zwarte mensen hatende homo? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:41

Ach, wat een gedoe zeg :+
Ja, met een vlag dient men met respect om te gaan... óók met de NL vlag. Op de een of andere manier vergeten veel mensen dat ook. Daar zijn ook regels voor. Maar als ik zie hoe de gemiddelde Nederlanders de vlag naar buiten gooit op een stok en nog erger; hoe het weer in de kast belandt.... := (want ook de NL vlag heeft een opvouw protocol :D En ja.... t is een suffe klus. Dus ik heb de vlag ook maar gewoon gevouwen... want alleen lukt het zo lastig haha)
Maar met afbeeldingen kun je wel milder zijn; een deken is géén vlag.
Wel moet je er bewust van zijn welk signaal je uit wilt zenden. Als je Amerika-fan bent kan het best leuk zijn om een dekje met de stars en stripes hebt :j Waarom niet?
Overdaad schaadt, dus maak het niet té bont met de stars en stripes :=

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 20:29

Mensen mensen rustig aan maar. of je het nou wilt of niet Cassidy het komt er toch ;) en als jij vind dat het respect loos is vind jij daar maar gelukkig weet ik zelf beter ;)

ik zou juist als amerikaan er tros op zijn als mensen buiten amerika mijn vlag zouden tonen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:04

Nou.... dat valt tegen hoor. Amerikanen zijn over het algemeen een stuk patriotistischer dan de gemiddelde hollanders. Dus ik vrees dat de meeste de overkill niet echt geweldig zullen vinden... omdat je idd toch de vlagcode breekt én geen staatsburger van de VS bent. Beetje showen met de vlag zonder echte betekenis wordt niet echt in dank afgenomen als 'buitenlander'. Maar goed, de populatie Amerikanen in NL is natuurlijk niet bijster groot laat staan de mensen op wedstrijd :P

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:24

vuurneon schreef:
Nou.... dat valt tegen hoor. Amerikanen zijn over het algemeen een stuk patriotistischer dan de gemiddelde hollanders. Dus ik vrees dat de meeste de overkill niet echt geweldig zullen vinden... omdat je idd toch de vlagcode breekt én geen staatsburger van de VS bent. Beetje showen met de vlag zonder echte betekenis wordt niet echt in dank afgenomen als 'buitenlander'. Maar goed, de populatie Amerikanen in NL is natuurlijk niet bijster groot laat staan de mensen op wedstrijd :P

of dat gaat nu komen als ze met zijn alle die trailer willen zien

die ik ondertussen ook wil zien :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 22:28

haha rustig aan hij is nog niet af maar als die af is komen de foto's er zeker :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:34

Jeetje Cassidy, het wordt nu wel heel omslachtig...

Een deken met die vlag en dat er mest op komt... Dat wordt wel heel erg spijkers op laag water zoeken. ;)
Meestal koop je het juist omdat je het MOOI vindt, niet zodat je paard hem lekker onder mag kakken omdat je "schijt aan dat merk/land/print" hebt. Juist toch een positief punt ipv negatief.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:39

Ik verwacht ook niet dat je snel een showdeken erg vies laat worden... Dat ziet er ook niet uit op wedstrijd natuurlijk...

Ik zou het wel humor vinden als je trailer een toeristische attractie wordt voor de Amerikanen :)) (kun je het mooi terugverdienen! :P)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:40

Nou nou zeg Cassidy... wat een gezeur om een vlag zeg. :roll: Ze draagt de vlag met trots, niet met de bedoeling het te haten.

Citaat:
"No disrespect should be shown to the flag of the United States of America." Section 8

Doet ze dus toch ook niet?

Ik heb altijd een US vlaggetjes staartzak voor paardlief voor na het wassen op wedstrijd.
Je kunt iets op je dekje maken misschien. :j Ik heb ook nog uit amerika toen een US halster meegenomen :)) zijn wel op ebay ed te vinden!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:47

het is niet zomaar een vlag, je zend iets uit door de kleuren te gebruiken van de vlag.

Ik vind het werkelijkwaar verschrikkelijk, zo zal ik ook nooit met NL vlag te koop lopen in de vorm van spullen.
Vind het persoonlijk ook best respectloos dat je al die dingen aan wil schaffen met de vlagkleuren combinatie erop. Maar hoe je het wend of keerd het is jou geld, maar kijk niet raar op als je ooit aangesproken word op je spullen en dat hoeft niet atlijd in de positieve zin gedaan te worden.

Ben overigens wel erg benieuwd naar een foto van je trailer

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:00

Yessy schreef:
Ohjee ik heb witte, bruine en roze veters. Ben ik dan nu een zwarte mensen hatende homo? :+

_/-\o_ :')

MelanieB schreef:
Nou nou zeg Cassidy... wat een gezeur om een vlag zeg. :roll: Ze draagt de vlag met trots, niet met de bedoeling het te haten.

Precies! Je kan tegenwoordig niks 'simpels' meer doen als een trailer kopen met een vlag omdat het door iemand misschien toch wel eens een keer verkeerd geintreprenteerd kan worden.. Schoenen met gele veters zijn not done, en een keer een zwart shirtje dragen maakt je meteen een gothic.

Nu ben ik het overigens wel met je eens dat een beetje respect voor de vlag zeker niet overbodig is, maar ik geloof niet dat dit het juiste topic is om daar een probleem van te gaan maken, niet? :)

TS, ik ben erg benieuwd naar een foto van je trailer! :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:07

bellarose het gaat hier niet enkel meer over de trailer. TS slaat een beetje door en wil alles wat er maar te krijgen of te laten maken is van de vlag hebben en dat vind ik toch te ver gaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:16

Pashon schreef:
bellarose het gaat hier niet enkel meer over de trailer. TS slaat een beetje door en wil alles wat er maar te krijgen of te laten maken is van de vlag hebben en dat vind ik toch te ver gaan.

Wat is daar nou weer erg aan :')

De een wil de hele collectie van Anky hebben, de ander is Eskadron verslaafd en de TS wil graag een set met de Amerikaanse vlag.
Om je daar nou druk over te maken... get over it zou ik zeggen :))

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:19

een collectie van een merk hebben heeft hier niks mee te maken.
Het respectloos gebruiken van landkleuren doet hier terzake.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:22

wat is er respectloos aan dan als ik vragen mag...

En landkleuren... nu wordt het wel heel omslachtig. Zal snel eens m'n blauwe dekjes, dekens en halsters weggooien, zit toch in de Nederlandse vlag %)